Of hij zit in een erg verlate 'pubertijd' of de penopauze is aangebroken..ik weet het niet.
Toen hij op 2 jarige leeftijd bij ons kwam (hij wordt dit jaar 5, uit het asiel..als zwerver opgepakt, kon hij niets behalve héél hard weglopen.
Verschillende cursussen etc en hij luistert (luisterde
Ik fiets met hem , we lopen dagelijks in het bos, aandacht voldoende , in huis als ik wat anders doe gaat ie braaf slapen of bijv met een botje rotzooien. Hij probeert de aandacht af te dwingen maar pikt het wel als ik zeg :nu even niet. Dit doet ie dan weer niet als er bezoek komt want dan is het ook een dolgedraaide enthousiasteling die mij niet meer hoort en het bezoek tot bij de neus springt. :N:
Maar ohohohoh....op cursus (die we sinds januari weer volgen) is ie vreselijk ongedurig en pieperig en blafferig. Zelfs tijdens de oefeningen.
Hier in het park en dan honden zien=>
Andere mensen : zelfde als hierboven...doeiiiii!
Hij blaft de longen uit zijn lijf als hij even in de auto moet wachten terwijl ik op 2 meter afstand iemand aan het helpen ben. En een 'foei' hoort ie niet op dat moment, althans hij reageert er niet op.
Maxi probeert, als hij de kans krijgt, hier de boel wel te bestieren. Dat heeft ie van het begin af aan willen doen.Ik moet nu uit..pieppiep,terwijl hij 5 minuten geleden uit geweest is...nu eten...ik geef het pas na een half uurtje en als ie niet meer loopt te drabben.
Niet op de bank of op bed. Maar wat ik ook doe ..op wèlke manier ik het ook aanpak...het lijkt wel of hij me als lucht ziet op dat soort momenten.
Aan de ene kant is Maxi een heel gevoelig hondje , heel leergierig en aan de andere kant..wars van correcties( in de zin van barse stem..bij niet luisteren bij hierkomen boos op hem afstappen .) wanneer we dus iets ergens lopen en er zijn activiteiten in de buurt,zoals hondjes,mensen etc,of zoals thuis en er komt bezoek.
Is dit een fase of ....hebben jullie tips? Ik ben eventjes uitgevogeld hier.
Loop ik met een groep mee en is het nieuwe eraf..dan komt ie 9 van de 10 keer wèl weer braaf.