Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rijden op kind van 5 jaar...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Rijden op kind van 5 jaar...

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Tsja ik schrok me toch even kapot. Ik heb Timber dit keer 3 weken achter elkaar aan dus dat betekend dat hij ook weer even met de kids kan ravotten.
Alleen vandaag was ik bezig het konijnenhok buiten schoon te maken en Liselotte (meisje van 5 jaar) was lekker aan het spelen met haar skateboard... toen ze daar vanweg liep kwam Timber haar even begroeten alleen na wat gesnuffeld en gekwispel draaide hij zich om om weg te lopen en om vervolgens weer richting Lise te rennen en zo op haar te beginnen met rijden...
Stel je even voor een meisje van 5 jaar en een heel klein mugje qua gewicht met een hond van bijna 40 kg op haar rug die ze er niet vanaf kreeg ben dus zo snel als ik kon bij haar gekomen en timber dook meteen inelkaar en vloog weg...
Tim heeft dit gedrag nog nooit vertoond ook niet ongewild naar andere honden toe niet op mij, mijn ouders, mijn vriend of zelfs de oudste zoon ( jaar)
Maar toch wat moet dit gedrag betekenen was hij druk bezig met dominantie bepaling of wat anders?
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee aan moet... en ook niet hoe ik hier het beste op kan reageren of zelfs weer kan voorkomen...
dus HELP ?!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb geen oplossing, maar dit is precies waarom ik kleine kinderen nooit met Bram alleen laat. Ze hebben geen overwicht op een hond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

gewoon verbieden, en er af trekken.kinderen staan in de ogen van honden altijd laag in de rangorde, het gegeven dat je je kinderen niet alleen laat met honden komt daaruit voort.
Je moet er ook niet direkt alarmerende conclusies uit trekken, je jonge hond is van alles aan het uitproberen.
Mijn honden hebben allebei eens getracht op een van de kinderen te rijden.
Heel stoer van ze, maar zeer ongewenst, mag niet, en dat heb ik ze duidelijk toegemoppert.
En dat was afdoende.
En als het niet afdoende was hadden ze dezelfde mopper en grompartij van mij gekregen.
Niet gelijk in paniek raken.
en je kind ook duidelijk maken dat zulk gedrag 'klaar met spelen' betekent.
marjolein1

Ongelezen bericht door marjolein1 »

Ik tollereer dat gedrag helemaal niet, en zeker niet op kinderen. Overigens ook niet op andere honden.
Brul Foei en roep hem bij me. En niet zomaar een foei maar heel duidelijk! Het spijt me wel maar als ik erbij kan krijgt ie een schop voor zijn achterste. Hij heeft het nu 2 keer geprobeerd. De eerste keer heb ik hem een trap gegeven en de tweede keer geroepen en heel erg beloond omdat ie stopte met het gedrag en direckt naar me toe kwam.

Ik let wel verschrikkelijk goed op. Als ie maar enigzins er alleen maar aan denkt roep ik foei en moet ie bij me komen. Volgens mij draait alles om het juiste moment. Je kunt, vind ik, niet alleen maar lopen ouwe jeweetwellen als je een hond aan het opvoeden bent.

Er zijn honden waar ik loop die steeds het haasje zijn zal ik maar zeggen. De honden vinden het niet leuk en de baasjes ook niet. Rijden is ongewenst gedrag en gewoon af te leren. Niks roedelverhaal. Iedereen verschuilt zich hier altijd achter. Ik ben de baas punt.

Mijn verhaal zal wel een hoop commentaar opleveren maar ik vind dat iedereen op een normale manier zijn hond moet kunnen uitlaten! Wordt er niet geluisterd dan krijgt ie gewoon op zijn flikker.

Ik heb een hele vrolijke sociale hond die heel lief met iedereen speelt. Eigenaren van puppies willen graag dat hij met de pups speelt omdat ie zo goed met ze omgaat en als ik het te wild vind ik hem meteen bij me roep. We overleggen dan wat te doen. Gaan we door met het spel of is het genoeg. Ik hou van duidelijkheid en communicatie tussen de eigenaars. Alles valt en staat met overleggen.

Denk dus niet dat ik een regelmatige hondenmepper ben maar luisteren is luisteren. Overigens ik heb een mechelaar.

Goed, rijden accepteer ik dus niet :wink:

marjolein
*Jolanda*

Nou eigenlijk is dit ook de reden waarom ik timber nooit alleen bij de kinderen laat maar mijn vriend was achter in de tuin bezig en ik voor in de tuin dus er was voortdurend zicht op de hond en de kinderen...
Ze weten ondertussen dat ze niet zonder eerst te vragen om "toezicht" met timber mogen spelen omdat hij nog wel eens door draaft in zijn gedrag en er een wild spelletje van maken maar daar hebben hun geen overwicht voor om dat spelletje te beëindigen. Dat is de reden waarom ik ze absoluut niet alleen wil hebben met Tim...
Maar Timber is qua gedrag ontzettend opdringerig als hijz egt ik wil spelen gaat hij net zo lang door totdat hij op zijn flikker krijgt van mij... en de kinderen vinden het niet leuk dat hij zo om hun heen drenteld...
marjolein1

Slim hondje he :wink: Toch effies, heel effies proberen :roll:

succes met die banjer :ok:

marjolein
Zoek stok!
Zeer actief

marjolein1 schreef:Het spijt me wel maar als ik erbij kan krijgt ie een schop voor zijn achterste. Hij heeft het nu 2 keer geprobeerd. De eerste keer heb ik hem een trap gegeven en de tweede keer geroepen en heel erg beloond omdat ie stopte met het gedrag en direckt naar me toe kwam.
Is dit serieus of een paasgrap? Jij schopt je hond als hij volkomen natuurlijk gedrag laat zien, namelijk rijden op een andere hond?

Gezellig :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tibo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Tibo »

Zoek stok! schreef:
marjolein1 schreef:Het spijt me wel maar als ik erbij kan krijgt ie een schop voor zijn achterste. Hij heeft het nu 2 keer geprobeerd. De eerste keer heb ik hem een trap gegeven en de tweede keer geroepen en heel erg beloond omdat ie stopte met het gedrag en direckt naar me toe kwam.
Is dit serieus of een paasgrap? Jij schopt je hond als hij volkomen natuurlijk gedrag laat zien, namelijk rijden op een andere hond?

Gezellig :roll:
misschien paasgrap maar dat zal wel niet we kunnen ook niet allemaal het zelfde zijn
Zoek stok!
Zeer actief

Tibo schreef:
misschien paasgrap maar dat zal wel niet we kunnen ook niet allemaal het zelfde zijn
Nee gelukkig niet. Maar je hond schoppen staat wel erg ver van mij af.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marjolein1

Ja hoor, gewoon een schop voor zijn donder, :mrgreen: geen grap. :neenee:

Marjolein
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

marjolein1 schreef:Ja hoor, gewoon een schop voor zijn donder, :mrgreen: geen grap. :neenee:

Marjolein
Dat lachen zal je wel vergaan als je zijn milt raakt :roll: zal niet de eerste hond zijn die is doodgetrapt door zijn eigen baas............
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Zoek stok!
Zeer actief

Rataplan schreef:
marjolein1 schreef:Ja hoor, gewoon een schop voor zijn donder, :mrgreen: geen grap. :neenee:

Marjolein
Dat lachen zal je wel vergaan als je zijn milt raakt :roll: zal niet de eerste hond zijn die is doodgetrapt door zijn eigen baas............

Zal ook niet de eerste hond zijn die zich uiteindelijk tegen z'n baas keert. Lijkt me ook niet vreemd als je geschopt wordt vanwege een compleet natuurlijke handeling :roll:

Maar goed, never mind. Laten we gezellig met elkaar doorforummen over honden schoppen. Zo leer ik nog eens wat.

Bij welke acties van mijn hond moet ik hem schoppen? Bij rijden op andere honden heb ik al genoteerd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Marjolein
Stoer wijf ben jij :ok: :roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Jasmijn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasmijn »

dat is dus waarom kinderen en honden dus niet samen gaan (naar mijn mening) en zeker nooit een kind en hond met zijn tweeën samen laten, al is het maar eventje als je naar het toilet gaat.

de hond ziet een kind als het ware als een een puppy, puppies mogen erg veel van (oudere) andere honden, tot dat ze in de peuterpubertijd komen, dan moeten ze regelmatiger gecorrigeerd worden, en dan moeten de honden aan de pups laten zien dat ze rang lager zijn.
zo denkt de hond ook over een kind, alleen wanneer een hond stopt met het kind als een pup te zien ligt aan de hond, en aan het kind.

het is een erg lastige situatie, ik zou ervoor zorgen dat je ALTIJD is de buurt bent, en kan voorkomen dat dit nog een keer gebeurd!

succes ermee, maar niet je hond schoppen hor!! :N:
grommen werkt beter!!
groetjes Jasmijn
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Zoek stok! schreef:
Rataplan schreef:

Marjolein

Zal ook niet de eerste hond zijn die zich uiteindelijk tegen z'n baas keert. Lijkt me ook niet vreemd als je geschopt wordt vanwege een compleet natuurlijke handeling :roll:

Maar goed, never mind. Laten we gezellig met elkaar doorforummen over honden schoppen. Zo leer ik nog eens wat.

Bij welke acties van mijn hond moet ik hem schoppen? Bij rijden op andere honden heb ik al genoteerd.
O ik doe gewoon moeilijk begrijp ik? :wink: Gewoon bij problemen een flinke schop geven? :roll:
Zoek stok!
Zeer actief

pepim schreef:
O ik doe gewoon moeilijk begrijp ik? :wink: Gewoon bij problemen een flinke schop geven? :roll:
Wat een leerzaam topic he :wink:

Ze is volwassen! Prachtige hond!
Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

pepim schreef:
Zoek stok! schreef:
Rataplan schreef:

Marjolein

Ja, dat is de oplossing voor alles :cheer: :wink:
Aan de reactie van jouw hond nadat je ingegrepen hebt lijkt me dat je een gevoelige hond hebt en het met afleiden (naar je toe roepen, speelgoed laten zoeken) of even je stem (Foei) gebruiken het wel afkan.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

mag ik vragen wat de hond van die schop moet leren dan? :denken:

en uh ook een goed voorbeeld voor als je kinderen hebt, gewoon trappen als iets je niet bevalt.
en dan kijkt met raar op als kinderen de hond pijn doen? mama doet het ook dus waarom ik niet zal het denken.....
Groetjes Silvia en Diesel
Dobermannlover
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dobermannlover »

Marjolein

Tjonge,tjonge,en daar zijn alle problemen mee verholpen zeker?
Nee,daar begint het pas,ik ben nu hard aan het werken om mijn meissie weer vertrouwen in mensen terug te geven nadat ze ook zo lekker behandeld is.
Behandel je hond normaal of ga er mee naar cursus ofzo,dat is veel beter dan een goeie rake trap.
Afbeelding
*Jolanda*

twinmamasilvia schreef:mag ik vragen wat de hond van die schop moet leren dan? :denken:

en uh ook een goed voorbeeld voor als je kinderen hebt, gewoon trappen als iets je niet bevalt.
en dan kijkt met raar op als kinderen de hond pijn doen? mama doet het ook dus waarom ik niet zal het denken.....
ho ho ik schop mijn hond niet...
ik zal mijn hond nooit een schop geven....
Ik heb met veel bloed zweet en tranen bereikt met timber waar wij samen nu zijn en zal hem nooit een schop geven...
rataplan schreef:Aan de reactie van jouw hond nadat je ingegrepen hebt lijkt me dat je een gevoelige hond hebt en het met afleiden (naar je toe roepen, speelgoed laten zoeken) of even je stem (Foei) gebruiken het wel afkan.
Tim is compleet op mij ingesteld en weet dus ook dondersgoed dat als mijn lichaamshouding ook maar lichtelijk veranderd naar boos op hem zijn dan heeft hij al door dat ik fout ben...
Door alle "problemen" die ik met hem heb gehad en ik heb dat afgeleerd heb doormiddel van lichaamstaal en stem gebruik is hij erg gefocussed op mij... dankzij zeer goede begeleiding anders was hij uitgegroeid tot een "pain in the ass" zoals mijn instructeur dat noemde... aangezien hij heel gevoelig is maar enorm veel karakter heeft....

Maar dat is dus wel genoeg?! want dat was mijn vraag dus eigenlijk of dat een goede manier van handelen is... Of dat ik het anders aan had moeten pakken?!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”