Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

extreem angstig regenbui/onweer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

molleke
nieuw lid

extreem angstig regenbui/onweer

Ongelezen bericht door molleke »

Hallo,

Ik heb een airedale terrier van 10 jaar oud.Echt een geweldige hond.Nooit problemen mee gehad totdat hij opeens(weet eigenlijk niet eens meer vanaf wanneer dit begonnen is) extreem bang is voor onweer.Tegenwoordig zelfs als het een beetje harder begint te regenen.Hij is dan zo angstig dat hij niet meer reageert op ons,op iets lekkers of wat dan ook.Hij begint met zijn poten op de betonvloer(we hangen hem dan vast in de garage aan zijn riem) te krabben,laat zijn urine lopen en soms ook ontlasting.Daar krabt hij dan in met gevolg dat zijn poten naderhand helemaal kapot zijn.Dit is zeer moeilijk als het 's nachts begint te regen/onweren of wanneer we effe niet thuis zijn.Hij is ook bang voor vuurwerk,maar dan kunnen we vantevoren maatregelen nemen door hem pilletjes te geven die we van de dierenarts krijgen.Maar bij regen of onweer gaat dit niet.En dit doen we alleen 1x per jaar met oud en nieuw!Lijkt me ook niet zo gezond.Ik heb ook al homeopatische druppels/pilletjes geprobeerd.Niks helpt!
Heeft iemand een idee om dit gedrag om te buigen want ik zie met angst en beven de zomer tegemoet met meerdere onweersbuien etc.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

dit is heel moeilijk bij een oude hond,Osa hier is ook bijna 11 en is ook voor vele dingen bang geworden...
ik zou het negeren,maar het is triest om je hond zo te zien...
en ja altijd pilletjes geven lijkt me geen optie...
afleiden werkt ook niet,,?
ik zou je hond trouwens niet in de garage doen,maar hem gewoon binnen laten en dan het gewoon negeren..

gr Aimee
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou hem in ieder geval niet in de garage aan zijn riem vastzetten, waar hij ook nog eens zijn poten stuk kan krabben....
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ten eerste lijkt het me geen goed idee om hem dan vast te binden in de garage;stel je zelf eens voor dat je je doodsbang bent en dan ook nog geen kant uit kunt.
Misschien kun je iets doen in de vorm van Bachbloesemtherapie én een gedragstherapeut die daar iets van af weet en er mee kan werken?Die pillen van de dierenarts zijn trouwens ook met oud-en nieuw geen goede oplossing aangezien die er alleen maar voor zorgen dat de hond zich niet kan bewegen terwijl hij wel alles meekrijgt.
Mijn honden zijn ook bang voor vuurwerk enzo en die krijgen met oud-en nieuw een fikse scheut advocaat.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Inderdaad niet in de garage vastbinden, zit dat arme beest daar helemaal alleen bang te wezen. En het gedrag zeker niet negeren! Als het hier onweert of vuurwerk is, zitten de angsthazen lekker bij ons op schoot! Ik ga mijn angstige hondje echt niet in de steek laten! Het zijn alle twee herplaatsertjes, dus ik weet niet wat hun vorige bazen met ze hebben gedaan! Onze Lek heb ik zelf opgevoed en die knippert nog niet met de ogen als er een bom naast haar zou ontploffen! :pffff: :wink:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: extreem angstig regenbui/onweer

Ongelezen bericht door Inge »

molleke schreef:Hallo,

Ik heb een airedale terrier van 10 jaar oud.Echt een geweldige hond.Nooit problemen mee gehad totdat hij opeens(weet eigenlijk niet eens meer vanaf wanneer dit begonnen is) extreem bang is voor onweer.Tegenwoordig zelfs als het een beetje harder begint te regenen.Hij is dan zo angstig dat hij niet meer reageert op ons,op iets lekkers of wat dan ook.Hij begint met zijn poten op de betonvloer(we hangen hem dan vast in de garage aan zijn riem) te krabben,laat zijn urine lopen en soms ook ontlasting.Daar krabt hij dan in met gevolg dat zijn poten naderhand helemaal kapot zijn.Dit is zeer moeilijk als het 's nachts begint te regen/onweren of wanneer we effe niet thuis zijn.Hij is ook bang voor vuurwerk,maar dan kunnen we vantevoren maatregelen nemen door hem pilletjes te geven die we van de dierenarts krijgen.Maar bij regen of onweer gaat dit niet.En dit doen we alleen 1x per jaar met oud en nieuw!Lijkt me ook niet zo gezond.Ik heb ook al homeopatische druppels/pilletjes geprobeerd.Niks helpt!
Heeft iemand een idee om dit gedrag om te buigen want ik zie met angst en beven de zomer tegemoet met meerdere onweersbuien etc.
Vastbinden van een hond die bang is? :denken: Waarom?
Mijn Hollander reageert op de elektriciteit in de lucht sinds vorig jaar. Ze zoekt steun bij me en die geef ik haar. Ik troost haar niet oid maar ze mag bij me of tegen me aan liggen. Geeft het minste stress denk ik.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
molleke
nieuw lid

Ik zie allerlei reacties en de meesten adviseren om hem niet vast te leggen.Maar moet ik dan zomaar mijn hele uis laten omderpiesen?
Hij komt ook niet bij me op schoot.Als hij dat deed was het okay.Hij is dan gewoon extreem heen en weer aan het lopen.Hij reageert totaal niet op onze stem of wat dan ook.Homeopathische middelen helpen ook niet en op het moment dat hij zo is eet hij zelfs de lekkerste biefstuk niet als ik hem die zou geven!

Ik ben er wel over aan het denken om een gedragstherapeut in te schaken.Weet iemand mischien een goeie?
molleke
nieuw lid

Ik zie allerlei reacties en de meesten adviseren om hem niet vast te leggen.Maar moet ik dan zomaar mijn hele uis laten omderpiesen?
Hij komt ook niet bij me op schoot.Als hij dat deed was het okay.Hij is dan gewoon extreem heen en weer aan het lopen.Hij reageert totaal niet op onze stem of wat dan ook.Homeopathische middelen helpen ook niet en op het moment dat hij zo is eet hij zelfs de lekkerste biefstuk niet als ik hem die zou geven!

Ik ben er wel over aan het denken om een gedragstherapeut in te schakelen.Weet iemand mischien een goeie?Ik wil Spike zo graag helpen!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Stel je eens voor.....jij bent doodsbang, zo bang dat je de controle over je blaas verliest en van pure angst dus je urine laat lopen.
Vervolgens wordt je ook nog eens vastgebonden....
Denk je dat dat de oplossing is???

Je huis onderpiesen is misschien vervelend, maar een dweil doet daarna wonderen.

http://www.honden-gedragstherapie.nl/
Hier vind je gedragstherapeuten in Nederland en Vlaanderen
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

molleke schreef:Ik zie allerlei reacties en de meesten adviseren om hem niet vast te leggen.Maar moet ik dan zomaar mijn hele uis laten omderpiesen?

Ik ben er wel over aan het denken om een gedragstherapeut in te schakelen.Weet iemand mischien een goeie?Ik wil Spike zo graag helpen!
Spike is gewoon zo verschrikkelijk bang dat ie compleet dicht slaat,en dan dringt er inderdaad helemaal niets meer door.Vast leggen is zéker geen optie dan.
Een goede gedragstherapeut kan daar met hulp van Bachbloesem of homeopathie misschien iets aan doen;Inge heeft je al een link gegeven die ik zeker eens zou proberen.
Succes :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

mitmig schreef:Inderdaad niet in de garage vastbinden, zit dat arme beest daar helemaal alleen bang te wezen. En het gedrag zeker niet negeren! Als het hier onweert of vuurwerk is, zitten de angsthazen lekker bij ons op schoot! Ik ga mijn angstige hondje echt niet in de steek laten! Het zijn alle twee herplaatsertjes, dus ik weet niet wat hun vorige bazen met ze hebben gedaan! Onze Lek heb ik zelf opgevoed en die knippert nog niet met de ogen als er een bom naast haar zou ontploffen! :pffff: :wink:
Hier ook een angsthaas voor onweer en die kruipt onder mn trui op schoot en dan ist goed. Is dus ook een herplaatsertje, maar als ik haar zo kan helpen om minder bang te zijn, is t voor mij prima!
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

molleke schreef: Maar moet ik dan zomaar mijn hele uis laten omderpiesen?
Daar hebben ze dweilen voor uitgevonden. Ik snap niet dat je het over je hart kan verkrijgen een hond, die toch al doods en doodsbang is, in de garage aan zijn riem "vast te hangen". Hoe haal je het in je hoofd!
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Aimee schreef:dit is heel moeilijk bij een oude hond,Osa hier is ook bijna 11 en is ook voor vele dingen bang geworden...
ik zou het negeren,maar het is triest om je hond zo te zien...
en ja altijd pilletjes geven lijkt me geen optie...
afleiden werkt ook niet,,?
ik zou je hond trouwens niet in de garage doen,maar hem gewoon binnen laten en dan het gewoon negeren..

gr Aimee
10, 11 jaar heeft die hond alles voor je gedaan om een goede hond voor je te zijn, dan worden ze bang en negeer jij t???
Dat zou ik dus echt niet kunnen en ik zou mn hond steunen op het moment dat hij t nodig heeft....
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

BeëlzeBubble schreef:
molleke schreef: Maar moet ik dan zomaar mijn hele uis laten omderpiesen?
Daar hebben ze dweilen voor uitgevonden. Ik snap niet dat je het over je hart kan verkrijgen een hond, die toch al doods en doodsbang is, in de garage aan zijn riem "vast te hangen". Hoe haal je het in je hoofd!
Hier ben ik het mee eens. Liever je huis laten onderpiesen dan elke keer je hond zijn voetzolen kapot laten krabben
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”