Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waaks

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

waaks

Ongelezen bericht door little-wolf »

sinds rochelle 4 mnd was, is ze best wel waaks.
op zich geen ramp omdat het rustig was in het tuinpad van het oude huis.
nu zit ik in het nieuwe huis en daar is het een stuk drukker.
ze slaat dus best wel regelmatig aan.
als ik thuis ben roep ik dat ze stil moet zijn, maarja das lastig als je op t werk zit :mrgreen:

kan ik er nog iets aan doen dat ze minder zal blaffen? is het gewoon een kwestie van wennen voor haar dat het bij deze tuin drukker is?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat kun je helaas niet zeggen. Misschien is ze wel gewoon waaks en zal ze nu vaker aanslaan. Ze is naast verhuist ook weer wat ouder en dus misschien wat zekerder van haar zaak.
Cleo waakt ook steeds feller en wat daar de oorzaak van is weten we niet. Wij roepen overigens nooit dat ze stil moet zijn omdat we bang zijn dat we alleen extra drukte maken om haar bij te staan en dus eerder stimuleren dan beperken :wink:

Wennen kan zeker een rol spelen omdat de geluiden nu nog wat vreemd zijn en ze weet niet wat volgt op zo'n nieuw geluid.

Ik zou zo niet weten wat je eraan moet doen behalve de radio aanzetten en de gordijnen dichtdoen als ze binnen zit :19:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Re: waaks

Ongelezen bericht door Zoie »

little-wolf schreef:sinds rochelle 4 mnd was, is ze best wel waaks.
op zich geen ramp omdat het rustig was in het tuinpad van het oude huis.
nu zit ik in het nieuwe huis en daar is het een stuk drukker.
ze slaat dus best wel regelmatig aan.
als ik thuis ben roep ik dat ze stil moet zijn, maarja das lastig als je op t werk zit :mrgreen:

kan ik er nog iets aan doen dat ze minder zal blaffen? is het gewoon een kwestie van wennen voor haar dat het bij deze tuin drukker is?
dit is voor mij ook een spannende vraag. Sien is ook nogal waaks, gaat b.v. blaffen als ze 's nachts mijn moeder naar de wc hoort lopen. Gaat ze dat ook doen als ze iets bij de buren hoort straks in de nieuwe situatie ?

Het enige wat ik kan bedenken, zowel in jouw als mijn geval: zoveel mogelijk uitzicht op straat beletten, zoveel mogelijk voorkomen dat er geluid naar binnen doordringt, en eventueel een geluidsbron binnen, die voor afleiding kan zorgen ( radio. )
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy was wel weer veel waakser toen ze net weer meer de tuin inging met het betere weer. Het is dan ook weer veel drukker met mensen en honden dan in de winter. "Stil" roepen helpt hier niet, wel "tis goed meisje, klaar nu" op een heel erg rustige toon.

Anne
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

MARC_S schreef:Dat kun je helaas niet zeggen. Misschien is ze wel gewoon waaks en zal ze nu vaker aanslaan. Ze is naast verhuist ook weer wat ouder en dus misschien wat zekerder van haar zaak.
Cleo waakt ook steeds feller en wat daar de oorzaak van is weten we niet. Wij roepen overigens nooit dat ze stil moet zijn omdat we bang zijn dat we alleen extra drukte maken om haar bij te staan en dus eerder stimuleren dan beperken :wink:

Wennen kan zeker een rol spelen omdat de geluiden nu nog wat vreemd zijn en ze weet niet wat volgt op zo'n nieuw geluid.

Ik zou zo niet weten wat je eraan moet doen behalve de radio aanzetten en de gordijnen dichtdoen als ze binnen zit :19:
ze zitten in de kennel. kan ze helaas niet los binnen laten lopen :(:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Misschioen als je thuis ben en in het weekend haar in de kennel stoppen en dan er bij zitten als mensen lopen kijken hoe ze dan reageerd en daar weer evt. verder naar handelen zodat ze merkt dat het niet allemaal slecht is wat er loopt, het eruit zal denk ik niet gaan dus haar aan de geluiden laten wennen en dat duidelijk maken moet veel verschil gaan maken dan.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik zou niet weten wat je eraan kan doen. Waar ik nu woon woon ik heel rustig maar ik vraag me weleens af hoeveel blafgeluid Vegas zal produceren als ik ergens kom te wonen waar veel meer geluiden rondom het huis zijn.

Succes, hopelijk wordt het al een eind minder als ze meer gewent raakt :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ikzelf zou erg oppassen met de nadruk leggen op "stilte en de geluiden trainen. Doe je iets verkeerd dan leert ze alleen maar extra attent zijn op de geluiden omdat jij dat immers ook was tijdens het oefenen. Verkeerd belonen en ze blaft op alles. :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Misschien dat ze wat minder aanslaat als de geluiden allemaal wat bekender worden?

Bram is ook waaks. Moos en Saar niet. Bram herkent alleen wel feilloos de flatgeluiden en reageert daar niet op. Niet op buren die langs de deur lopen, en niet op de bovenburen als die met hoge hakken door het huis denderen. Maar wel weer op vreemde toeristen die opeens keihard gillend langs het slaapkamerraan rennen. Alhoewel het nu steeds vaker weer druk is en het lijkt alsof hij ook daaraan begint te wennen.
Nu is hij pas 4 maanden, dus ik weet niet hoe het zicht verder gaat ontwikkelen; ik hoop de positieve kant op :mrgreen:

Hier is 1 keer "Bram, nee" op een normale toon tot nog toe genoeg om hem te laten stoppen. Ik zeg dat dan dus wel.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Moos schreef:Misschien dat ze wat minder aanslaat als de geluiden allemaal wat bekender worden?

Bram is ook waaks. Moos en Saar niet. Bram herkent alleen wel feilloos de flatgeluiden en reageert daar niet op. Niet op buren die langs de deur lopen, en niet op de bovenburen als die met hoge hakken door het huis denderen. Maar wel weer op vreemde toeristen die opeens keihard gillend langs het slaapkamerraan rennen. Alhoewel het nu steeds vaker weer druk is en het lijkt alsof hij ook daaraan begint te wennen.
Nu is hij pas 4 maanden, dus ik weet niet hoe het zicht verder gaat ontwikkelen; ik hoop de positieve kant op :mrgreen:

Hier is 1 keer "Bram, nee" op een normale toon tot nog toe genoeg om hem te laten stoppen. Ik zeg dat dan dus wel.
Een dezer dagen stuur ik je een pb, was te druk om even goed na te denken :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:
Moos schreef:Misschien dat ze wat minder aanslaat als de geluiden allemaal wat bekender worden?

Een dezer dagen stuur ik je een pb, was te druk om even goed na te denken :ok:
Oh, hahahaha, nu je het zegt. Ik was het alweer vergeten :idea: :mrgreen:
Maar alvast bedankt, ik wacht het af :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”