Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen thuis/buiten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Alleen thuis/buiten

Ongelezen bericht door Drossie »

Onze border collie pup is nu net 7 maanden gepaseerd.
De voorbije 5 maanden ging hij, als we gingen werken, in de bench.
als we te lang weg waren, kwam de buurman langs om hem een uurtje in de tuin te laten. Nu het beter weer wordt, hadden we gedacht hem in de tuin te laten als we gaan werken zijn.
Meestal zal dit zijn van ongeveer 6u30 tot 12u30. We hebben een stalletje waar we zijn oude, te kleine, bench kunnen zetten ofwel een nieuwe mand kopen.
Hoe leren we hem dat hij daar kan gaan rusten? Hoe leren we hem zolang buiten te zitten?
Zouden we hem gewoon buiten laten en hopen dat alles goed loopt?
Nu zit hij ook dikwijls alleen buiten, maar nooit langer dan een half uurtje tot een uur. We hebben een vijver, waar hij nog nooit is ingeweest en voor de rest kan hij eigenlijk niets verkeerd doen, behalve putten graven.

Iemand tips?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nou :denken: Zou het hem eerst leren als je thuis bent.
Hoewel ........Wie zorgt dat hij niet niet gaat blaffen als hij iets ziet of hoort? Eenmaal zichzelf aangeleerd is het knap lastig om er weer uit te trainen. Dus is de tuin geschikt?
Groetjes van Nettie
starfleet
Erelid

Re: Alleen thuis/buiten

Ongelezen bericht door starfleet »

Drossie schreef: Zouden we hem gewoon buiten laten en hopen dat alles goed loopt?
Nu zit hij ook dikwijls alleen buiten, maar nooit langer dan een half uurtje tot een uur. We hebben een vijver, waar hij nog nooit is ingeweest en voor de rest kan hij eigenlijk niets verkeerd doen, behalve putten graven.

Iemand tips?

Als je hem buiten laat, moet hij het eerst goed gewend zijn voor langere tijd en er moet een heel goede beschutting zijn tegen wind en regen. En als je heel, heel goed kijkt is die tuin dan wel zo veilig? Kan er niet "geplaagd" worden door buurkinderen, iets over het hek gegooid worden? Een half uurtje alleen buiten is toch andere koek dan vijf uur lang alleen buiten.

Anne
Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Re: Alleen thuis/buiten

Ongelezen bericht door Drossie »

starfleet schreef:
Drossie schreef: Zouden we hem gewoon buiten laten en hopen dat alles goed loopt?

Iemand tips?

Als je hem buiten laat, moet hij het eerst goed gewend zijn voor langere tijd en er moet een heel goede beschutting zijn tegen wind en regen. En als je heel, heel goed kijkt is die tuin dan wel zo veilig? Kan er niet "geplaagd" worden door buurkinderen, iets over het hek gegooid worden? Een half uurtje alleen buiten is toch andere koek dan vijf uur lang alleen buiten.

Anne
Langs de ene kant is een veld, langs de andere kan wonen er mensen zonder kinderen die zelf een hond hebben.
Hij zal dus echt op zijn gemak zijn.

Ik had ook het idee om bvb een ren te maken met daarin een hok. Zo heeft hij een stuk tuin om te lopen, maar niet de ganse tuin.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Als je een hok voor buiten maakt, zorg dan dat hij goed uit de wind en toch kan liggen.
Dan moet je b.v. het hok wat verhogen, zodat de vloer niet direct op de grond ligt. Hou rekening met waar de wind meestal vandaan komt. Maak net na ingang met schotjes een soort s-bocht, dan kan de wind minder makkelijk naar binnen. En als je er ook makkelijk bij wilt kunnen voor schoonmaken e.d. dan is een deksel die open kan handig.

Maar, vindt hij het prettig buiten?
Dat is wel een 1ste vereiste, en ook hem eerst langzaam wennen aan langer buiten te zijn door die tijd op te voeren.
Afbeelding
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Ik zou het nooit doen. Ben veel te bang dat Dana uit de tuin gestolen
zal worden.

Maar mocht je het toch doen zou ik zorgen dat de tuin goed is afgesloten
er een plek is waar hij droog en rustig kan zitten.

En idd let op dat buurkindjes hem niet kunnen treiteren.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik zou idd je hond eerst laten wennen om langere tijd buiten te zijn. Waarom wil je je hond eigenlijk buiten hebben? Ik zou het zelf niet doen omdat ik het gevoel heb dat Sita binnen veiliger is.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”