Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschil IPO en KNPV
Moderator: moderatorteam
Verschil IPO en KNPV
Nu vraag ik me (en waarschijnlijk ook nog wel anderen) me af wat nu eigenlijk het verschil is tussen IPO en KNPV.
Ligt dit aan het doel (IPO misschien voor gewoon ermee werken en KNPV voor politiehonden????). Ligt het aan het trainingsprogramma (de een zwaarder dan de ander, of andere onderdelen)?
Of zit er geen echt verschil tussen?
Ligt dit aan het doel (IPO misschien voor gewoon ermee werken en KNPV voor politiehonden????). Ligt het aan het trainingsprogramma (de een zwaarder dan de ander, of andere onderdelen)?
Of zit er geen echt verschil tussen?
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
IPO is een sportprogramma waar heel erg naar de netheid van de oefeningen gekeken/beoordeeld wordt. KNPV is van orgine een voorbereiding voor diensthonden (politie, defensie etc.) maar verwordt (helaas) ook steeds meer een sport.
IPO heeft 3 onderdelen, afd A is speuren (spoor van paar honderd pas met voorwerpen die verwezen moeten worden), afd. B is appel, afd C is manwerk (alleen op de mouw).
KNPV heeft meer oefeningen als IPO, wordt minder gekeken naar de netheid.
Afd. 1 is appel met revier oefeningen (kist en man), afd 2 is zwemmen, afd. 3 stelwerk (hele pak).
Kijk voor de programma´s op www.nbg-hondensport.nl of www.knpv.nl
IPO heeft 3 onderdelen, afd A is speuren (spoor van paar honderd pas met voorwerpen die verwezen moeten worden), afd. B is appel, afd C is manwerk (alleen op de mouw).
KNPV heeft meer oefeningen als IPO, wordt minder gekeken naar de netheid.
Afd. 1 is appel met revier oefeningen (kist en man), afd 2 is zwemmen, afd. 3 stelwerk (hele pak).
Kijk voor de programma´s op www.nbg-hondensport.nl of www.knpv.nl
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Selena schreef:(spoor van paar honderd pas met voorwerpen die verwezen moeten worden
of opgenomen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
malinois schreef:Selena schreef:(spoor van paar honderd pas met voorwerpen die verwezen moeten worden
of opgenomen![]()
maar je hebt het heel duidelijk verwoord
niks aan toe te voegen

voor de volledigheid: vw. mogen opgenomen (geapporteerd) of verwezen worden dmv staan, zitten of liggen. Voorwerpen zijn aan een bepaald formaat gebonden (als ik het goed heb 10x10cm en 0.5 cm dik)
KNPV heeft ook een soort van zoeken, nl apporteren van kleine vw (kogel, sleutel, boutje) in een vlak van 10x10m.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn hond heeft elk examen geapporteerd met speuren.Selena schreef:malinois schreef:Selena schreef:(spoor van paar honderd pas met voorwerpen die verwezen moeten worden
of opgenomen![]()
maar je hebt het heel duidelijk verwoord
niks aan toe te voegen
weet dat t mag, maar heb t zelf nooit gezien met wedstrijden of examens,net als los zoeken wat ook mag maar heb ik nog nooit gezien, jij wel? heb zelf ook IPO gedaan hoor
![]()
voor de volledigheid: vw. mogen opgenomen (geapporteerd) of verwezen worden dmv staan, zitten of liggen. Voorwerpen zijn aan een bepaald formaat gebonden (als ik het goed heb 10x10cm en 0.5 cm dik)
KNPV heeft ook een soort van zoeken, nl apporteren van kleine vw (kogel, sleutel, boutje) in een vlak van 10x10m.

los speuren heb ik alleen op foto's gezien niet live

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Fuur mijn mhtje is overgezet van knpv naar ipo, die laat ik ook apporteren (zo aangeleerd met knpv zoeken).
jij bent 1 vd weinigen geloof ik

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
yep klopt, met m'n volgende hond doe ik het overigens niet denk ik, teveel onrust en met het nieuwe reglement moet het zo strak... denk dat het me dan teveel punten gaat kosten (knagen, recht voor zitten etc.)Selena schreef:Fuur mijn mhtje is overgezet van knpv naar ipo, die laat ik ook apporteren (zo aangeleerd met knpv zoeken).

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
je kunt de hond ook laten opnemenmalinois schreef:yep klopt, met m'n volgende hond doe ik het overigens niet denk ik, teveel onrust en met het nieuwe reglement moet het zo strak... denk dat het me dan teveel punten gaat kosten (knagen, recht voor zitten etc.)Selena schreef:Fuur mijn mhtje is overgezet van knpv naar ipo, die laat ik ook apporteren (zo aangeleerd met knpv zoeken).
Jan
Jan

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar ook dan mag hij niet knagen en daar heb ik nog behoorlijk m'n twijfels overjaninca2002 schreef:je kunt de hond ook laten opnemenmalinois schreef:yep klopt, met m'n volgende hond doe ik het overigens niet denk ik, teveel onrust en met het nieuwe reglement moet het zo strak... denk dat het me dan teveel punten gaat kosten (knagen, recht voor zitten etc.)Selena schreef:Fuur mijn mhtje is overgezet van knpv naar ipo, die laat ik ook apporteren (zo aangeleerd met knpv zoeken).
Jan