Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden jullie hiervan?
Moderator: moderatorteam
-
xlaurax
Wat vinden jullie hiervan?
Hoi,hoi,
vanavond hebben wij even een korte discussie/ ruzie gehad met een man waar wij al een aantal jaren mee wandelen s'avonds.
We lopen altijd in een hele groep met veel honden en vanavond waren we het even beu.
Zal even in het kort uitleggen wat er gebeurde;
Wij liepen met onze 3 honden mee, en Editha (Cane corso pup van 14 weken) was lekker aan het rennen en spelen met 2 andere pups, golden en dwergschnauzer. Heel leuk om te zien en dit ging supergoed.
Nu loopt Blacky, een ongecastreerde koningspoedel, al een paar weken te vervelen. Steeds achter de spelende pups aan en dan maar happen, vooral als wij (de baasjes) een stukje bij hem vandaan zijn.
We hebben hem al een paar keer 'weggejaagd' bij de spelende pups en gevraagd of de baas mee wil opletten. Aardige man hoor, maar totaal geen verstand van honden + hondengedrag .
Zijn vorige 2 koningspoedels zijn doodgereden op de weg,omdat ze wegliepen tijdens het wandelen.
Maar oke, een uurtje geleden was het weer zover, Blacky hapte en gromde naar Editha en ze piepte van schrik.
Mark werd zo boos dat hij vloog naar Blacky en begon te schreeuwen naar zowel hond als baas.
Blacky meteen tussen de benen van het baasje, en baasje behoorlijk boos op Mark zijn uitval.
Toen Mark en baasje wat rustiger waren heb ik uitgelegd dat dit gewoon echt geen normaal hondengedrag is, uitvallen naar spelende pups.
Dit doet hij ook als je met je eigen hond aan het knuffelen bent, hij komt naar je toe en begint te grommen.
Wat vinden jullie hiervan? Waar zou dit gedrag vandaan kunnen komen?
Zijn wij zo onredelijk?
Mark gaat morgen wel even zijn excuses aanbieden voor alle vervelende dingen die hij heeft geroepen, maar verder vind ik dat hij gelijk heeft.
Groetjes laura!
vanavond hebben wij even een korte discussie/ ruzie gehad met een man waar wij al een aantal jaren mee wandelen s'avonds.
We lopen altijd in een hele groep met veel honden en vanavond waren we het even beu.
Zal even in het kort uitleggen wat er gebeurde;
Wij liepen met onze 3 honden mee, en Editha (Cane corso pup van 14 weken) was lekker aan het rennen en spelen met 2 andere pups, golden en dwergschnauzer. Heel leuk om te zien en dit ging supergoed.
Nu loopt Blacky, een ongecastreerde koningspoedel, al een paar weken te vervelen. Steeds achter de spelende pups aan en dan maar happen, vooral als wij (de baasjes) een stukje bij hem vandaan zijn.
We hebben hem al een paar keer 'weggejaagd' bij de spelende pups en gevraagd of de baas mee wil opletten. Aardige man hoor, maar totaal geen verstand van honden + hondengedrag .
Zijn vorige 2 koningspoedels zijn doodgereden op de weg,omdat ze wegliepen tijdens het wandelen.
Maar oke, een uurtje geleden was het weer zover, Blacky hapte en gromde naar Editha en ze piepte van schrik.
Mark werd zo boos dat hij vloog naar Blacky en begon te schreeuwen naar zowel hond als baas.
Blacky meteen tussen de benen van het baasje, en baasje behoorlijk boos op Mark zijn uitval.
Toen Mark en baasje wat rustiger waren heb ik uitgelegd dat dit gewoon echt geen normaal hondengedrag is, uitvallen naar spelende pups.
Dit doet hij ook als je met je eigen hond aan het knuffelen bent, hij komt naar je toe en begint te grommen.
Wat vinden jullie hiervan? Waar zou dit gedrag vandaan kunnen komen?
Zijn wij zo onredelijk?
Mark gaat morgen wel even zijn excuses aanbieden voor alle vervelende dingen die hij heeft geroepen, maar verder vind ik dat hij gelijk heeft.
Groetjes laura!
- Moos
- Zeer actief
Ik vind dat die man inderdaad wel op moet letten, maar meer omdat het zo gewoon niet gezellig is voor de pups. Of het vreselijk abnormaal en verschrikkelijk vreselijk is weet ik niet hoor...
Hier in het bos zijn er ook honden die dat doen; vind ik ook niet leuk hoor zal ik er meteen bij zeggen, en ik vraag de bazen op een gegeven moment ook wel om op te letten. Maar een beetje 'happen' waardoor een pup piept. Tja, sneu, maar ik vind dat geen vreselijk verschrikkelijk drama waardoor je als baas helemaal over de rooie moet gaan.
Mijn ervaring met pupjes is namelijk ook dat ze vreselijk snel piepen en krijzen, en zolang het een 'hapje' is, er meestal verder niks aan de hand is.
Maar goed, opletten moet die man wel vind ik, want zo is er natuurlijk geen lol aan.
Hier in het bos zijn er ook honden die dat doen; vind ik ook niet leuk hoor zal ik er meteen bij zeggen, en ik vraag de bazen op een gegeven moment ook wel om op te letten. Maar een beetje 'happen' waardoor een pup piept. Tja, sneu, maar ik vind dat geen vreselijk verschrikkelijk drama waardoor je als baas helemaal over de rooie moet gaan.
Mijn ervaring met pupjes is namelijk ook dat ze vreselijk snel piepen en krijzen, en zolang het een 'hapje' is, er meestal verder niks aan de hand is.
Maar goed, opletten moet die man wel vind ik, want zo is er natuurlijk geen lol aan.

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
idd baas moet de hond gewoon bij zich houden of terug kunnen roepen... gestoord gedrag is het niet.. maar daar gaat het dus niet om..
wat ik niet zo goed snap, is dat als je weet dat er geklooid word in een groep, op puppen dus, dat je daar al weken mee wandelt... je hebt zelf natuurlijk ook een aandeel erin dus... ga dan niet meer wandelen met die groep, of iig niet wanneer die poedel er ook loopt als dit niet gaat...
wat ik niet zo goed snap, is dat als je weet dat er geklooid word in een groep, op puppen dus, dat je daar al weken mee wandelt... je hebt zelf natuurlijk ook een aandeel erin dus... ga dan niet meer wandelen met die groep, of iig niet wanneer die poedel er ook loopt als dit niet gaat...
- starfleet
- Erelid
Re: Wat vinden jullie hiervan?
Ik ben een beetje allergisch voor mensen die roepen "geen normaal hondengedrag". Gisteren werd me dat ook gezegd door iemand die vond dat de twee Shelties in de buurt, een Cairn en Buffy niet normaal waren want ze hadden tegen haar pup gesnauwd (zeer drukke ik ga door want ik vind het leuk labrador). En dat is niet normaal als een hond snauwt tegen een pup.xlaurax schreef:
Ik vind het wel normaal gedrag van die poedel, het kan ongewenst zijn en de baas moet ingrijpen, dat is wat anders. Ik zou het niet op die manier spelen, maar gewoon aan die man vragen of hij de poedel van de pups vandaan wil houden omdat het niet goed gaat. Zonder die belerende dingen als "Jij voed je hond niet goed op, of jouw hond is niet normaal".
Anne
-
xlaurax
Misschien heb je gelijk, maar toch vind het niet kunnen.
Hij hapt naar de spelende pups (hij stond op 100 meter afstand en kwam toen aangerend), plast tegen je broek als je niet uitkijkt, gromt naar eigen baas en naar ons als je je eigen hond aait, luistert voor geen meter enz enz. Ofwel totaal geen respect voor baas.
Zijn eigen baas heeft daar het grootste aandeel,want deze poedel is totaal niet opgevoed. (in 3 jaar tijd zijn al 2 poedels aangereden van hem, omdat ze de weg overstaken om achter loops teefje aan te gaan)
Het is een vriendelijke man en ik kan meestal goed overweg met hem, maar gisteren was het even klaar, de poedel is pas 1,5 jaar en kan dus nog veel leren.
dat heb ik het baasje ook aangegeven, maar hij is gewoon heel eigenwijs.
Zou het gewoon jammer vinden als deze poedel ook wordt aangereden omdat hem niks geleerd is..
Hij hapt naar de spelende pups (hij stond op 100 meter afstand en kwam toen aangerend), plast tegen je broek als je niet uitkijkt, gromt naar eigen baas en naar ons als je je eigen hond aait, luistert voor geen meter enz enz. Ofwel totaal geen respect voor baas.
Zijn eigen baas heeft daar het grootste aandeel,want deze poedel is totaal niet opgevoed. (in 3 jaar tijd zijn al 2 poedels aangereden van hem, omdat ze de weg overstaken om achter loops teefje aan te gaan)
Het is een vriendelijke man en ik kan meestal goed overweg met hem, maar gisteren was het even klaar, de poedel is pas 1,5 jaar en kan dus nog veel leren.
dat heb ik het baasje ook aangegeven, maar hij is gewoon heel eigenwijs.
Zou het gewoon jammer vinden als deze poedel ook wordt aangereden omdat hem niks geleerd is..
-
monique(047)
- Vaste gebruiker
-
Krientje
- Actief
Psies, niet meer woorden aan vuilmaken dan strikt noodzakelijk is!
Veel hondenbezitters hebben evenzo veel ideeen over het goed opvoeden van hun honden dus in discussie gaan daarover heeft geen zin.
Maar zodra je eigen hond last heeft van een andere hond mag je daar uiteraard diens baas op aanspreken dat-ie dat beest bij zich houdt als jullie elkaar treffen.
Hoe hij dat dan gaat doen is zijn probleem.
Veel hondenbezitters hebben evenzo veel ideeen over het goed opvoeden van hun honden dus in discussie gaan daarover heeft geen zin.
Maar zodra je eigen hond last heeft van een andere hond mag je daar uiteraard diens baas op aanspreken dat-ie dat beest bij zich houdt als jullie elkaar treffen.
Hoe hij dat dan gaat doen is zijn probleem.
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
- linda
- Zeer actief
juist,waarom is dat geen normaal honden gedrag? Niet elke hond vind pups leuk hoor!starfleet schreef:Ik ben een beetje allergisch voor mensen die roepen "geen normaal hondengedrag". Gisteren werd me dat ook gezegd door iemand die vond dat de twee Shelties in de buurt, een Cairn en Buffy niet normaal waren want ze hadden tegen haar pup gesnauwd (zeer drukke ik ga door want ik vind het leuk labrador). En dat is niet normaal als een hond snauwt tegen een pup.xlaurax schreef:
Ik vind het wel normaal gedrag van die poedel, het kan ongewenst zijn en de baas moet ingrijpen, dat is wat anders. Ik zou het niet op die manier spelen, maar gewoon aan die man vragen of hij de poedel van de pups vandaan wil houden omdat het niet goed gaat. Zonder die belerende dingen als "Jij voed je hond niet goed op, of jouw hond is niet normaal".
Anne
Neemt niet weg dat de man zijn hond bij m moet houden natuurlijk hoor.

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ben het met je eens, Anne.starfleet schreef:Ik ben een beetje allergisch voor mensen die roepen "geen normaal hondengedrag". Gisteren werd me dat ook gezegd door iemand die vond dat de twee Shelties in de buurt, een Cairn en Buffy niet normaal waren want ze hadden tegen haar pup gesnauwd (zeer drukke ik ga door want ik vind het leuk labrador). En dat is niet normaal als een hond snauwt tegen een pup.xlaurax schreef:
Anne
'Vreemde' (dus niet tot eigen roedel behorende) drukke/speelse pups of jonge honden worden nu eenmaal wel eens gecorrigeerd (gewaarschuwd) door volwassen honden. Is echt geen 'abnormaal' hondengedrag.
Neemt niet weg dat als je eigenaar bent van een hond die nog al eens heftig reageerd op pups/jonge honden dat je dan je (voorzorgs)maatregelen neemt.