Diesel is inmiddels 15 maanden en erg lief en sociaal. Hij vindt andere honden nog steeds erg leuk. Andere honden vinden hem alleen niet leuk meer. Met name de reuen.
De afgelopen maanden is hij denk ik al een keer of 5 gebeten/aangevallen. 3 keer heeft hij hier een verwonding aan overgehouden.
Er gaat ogenschijnlijk niets aan vooraf. Ze zien Diesel en duiken er op. Voor de tijd wordt er niet gesnuffeld of gespeeld. Vaak zijn het honden die normaal dit gedrag niet vertonen.
Gelukkig doet Diesel (nog) niets terug, hij snapt er helemaal niets van. Vaak probeert hij ook nog duidelijk te maken dat hij geen bedreiging is dmv spelbuigingen of door te gaan liggen.
Als Diesel een hond ziet neemt hij eerst een lage houding aan. Dit komt denk ik door eerdere incidenten. Soms gaat hij zelfs liggen. Als het ijs eenmaal gebroken is kan hij best dominant doen. Hij maakt zich groot en legt zijn kop op de rug of kop van de andere hond. Dan is er niets aan de hand, andere honden accepteren dit van hem.
Waar kan het aan liggen dat Diesel al gepakt wordt voordat hij zijn dominantie laat zien? Ik zie niets aan hem, maar ik kan me voorstellen dat een andere hond toch merkt dat hij zich anders voordoet dan hij in werkelijkheid is.
Ik laat hem nu alleen nog maar spelen met bekende honden. Met onbekende honden laat ik hem eerst voorzichtig kennis maken.
Morgen gaan we mee met een wandeling. Daar zullen ook een stuk of 4 reuen mee lopen. Ik ben van plan om hem eerst aan de lijn te houden en even te kijken hoe de anderen op hem reageren.
Kan ik verder nog iets doen?
Ik begin er een beetje van te balen en vind het ook zielig. Er zit absoluut geen kwaad in hem.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reactie van andere honden op Diesel
Moderator: moderatorteam
- Youp
- Zeer actief
Reactie van andere honden op Diesel
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
monique(047)
- Vaste gebruiker
-
nance
- Erelid
Ollie heeft daar ook veel last van gehad, zo van zn 7de maand tot dat hij een maand of 11 was. Nu laten vreemde reuen hem met rust en snuffelen alleen al kwispelend bij hem. Ollie heeft wel een hoge staart dracht en ik dacht dat t daaraan lag, dat hij teveel uitstraalde zeg maar....
Nu hij meer in de breedte gegroeid is en niet meer zo n slungelige pup, merk ik dat er anders op hem gereageert wordt. Ollie heeft er ook niks aan over gehouden en is nog steeds erg vriendelijk tegen andere honden.
Nu hij meer in de breedte gegroeid is en niet meer zo n slungelige pup, merk ik dat er anders op hem gereageert wordt. Ollie heeft er ook niks aan over gehouden en is nog steeds erg vriendelijk tegen andere honden.
- Youp
- Zeer actief
Gisteren hebben we een hele fijne wandeling gehad met oa 4 onbekende reuen. Het ging heel erg goed.
Af en toe werd er een beetje afgetast wie er nu de baas was. Dat was vrij snel duidelijk. Diesel en een andere reu stonden daar weer onder en tussen hen was het wel af en toe een beetje gegrom en gegrauw. Gelukkig was de alfareu van mening dat er niet gevochten mocht worden.
Het was heel leuk om te zien dat er volkomen normaal hondengedrag werd vertoond en dat Diesel daar ook gewoon aan mee doet. Hij is niet bang geworden en zocht de reuen gewoon op.
Af en toe werd er een beetje afgetast wie er nu de baas was. Dat was vrij snel duidelijk. Diesel en een andere reu stonden daar weer onder en tussen hen was het wel af en toe een beetje gegrom en gegrauw. Gelukkig was de alfareu van mening dat er niet gevochten mocht worden.
Het was heel leuk om te zien dat er volkomen normaal hondengedrag werd vertoond en dat Diesel daar ook gewoon aan mee doet. Hij is niet bang geworden en zocht de reuen gewoon op.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
15 maanden is al OUD om die reacktie uit te lokken maar alle honden zijn verschillend ook in hun volwassen worden.
er is een verklaring voor , namelijk in de pubertijd van de reu is het testorongehalde 3/4 maal zo hoog dan dat het zal zijn als hij echt volwassen is.
dat ruiken de andere reutjes en het lijkt HUN een laaste waarschuwing zo van als we hem nu niet op zijn plaats zetten zijn we straks misschien gezien
er is inderdaad voor alles een verkaring hoor
er is een verklaring voor , namelijk in de pubertijd van de reu is het testorongehalde 3/4 maal zo hoog dan dat het zal zijn als hij echt volwassen is.
dat ruiken de andere reutjes en het lijkt HUN een laaste waarschuwing zo van als we hem nu niet op zijn plaats zetten zijn we straks misschien gezien
er is inderdaad voor alles een verkaring hoor
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com