Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer is ze oud genoeg

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

trumpeke
nieuw lid

wanneer is ze oud genoeg

Ongelezen bericht door trumpeke »

hoi
van welke maand of jaaar is een hond rijp voor pupy's :denken: :denken: :denken:
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Hoe oud is je hond nu dan en waarom wil je een nestje?
Afbeelding
Cocochanel

eerste keer zwanger

Ongelezen bericht door Cocochanel »

Vanaf hun derde levensjaar,en NIET eerder...is mijn mening.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Een Kooiker vanaf 18 maanden volgens de regels van de rasvereniging, maar dat vind ik veel te jong omdat de hond dan nog helemaal niet uitgerijpt is en niet volwassen qua karakter. Maar je wilde toch geen pups van je kruising hoop ik??

Als ik met Buffy zou willen foken, zou ik wachten tot ze 2,5 tot 3 jaar is.

Anne
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ze kunnen zwanger raken bij de eerste loopsheid, maar als je wilt fokken (en ik hoop niet dat je deze vraag stelde omdat je dat wil gaan doen) dan niet voor de derde/vierde loopsheid. Beetje afhankelijk van de leeftijd op dat moment. Maar dit is mijn persoonlijke mening.

Liever helemaal niet fokken of je de komende jaren helemaal inlezen en contact opnemen met serieuse fokkers over hun handelswijze.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

bij ons ras ( shih tzu) mag het al vanaf 16 maanden, maar ikzelf doe het pas vanaf 27 maanden.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
-sanne
Actief

Ongelezen bericht door -sanne »

je hebt vanaf 15 april dit hondje en het is een kruising tussen twee rassen en jij denkt er nu al over dat je ermee wilt fokken???? :roll:
Ik hoop dat ik het mis heb.......
Groetjes

Afbeelding
Edward
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edward »

-sanne schreef:je hebt vanaf 15 april dit hondje en het is een kruising tussen twee rassen en jij denkt er nu al over dat je ermee wilt fokken???? :roll:
Wat is daar nu eigenlijk mis mee :denken:
Go zeg, iemand mag daar toch best over denken, en er dan helemaal best info over gaan vragen?

Beter vroeg dan laat in dit geval. :ok:
beter rijk te leven dan rijk te sterven

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Edward schreef:
-sanne schreef:je hebt vanaf 15 april dit hondje en het is een kruising tussen twee rassen en jij denkt er nu al over dat je ermee wilt fokken???? :roll:
Go zeg, iemand mag daar toch best over denken, en er dan helemaal best info over gaan vragen?

Edward, ga eens wat eerdere topics bij "fokken" lezen... :denken: te beginnen met deze: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Dan hoef je deze onbenullige vraag niet te stellen.
Edward
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edward »

LongFields schreef:
Edward schreef:

Edward, ga eens wat eerdere topics bij "fokken" lezen... :denken: te beginnen met deze: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Dan hoef je deze onbenullige vraag niet te stellen.
Kom nou, er gaat van alles mis en zonder te lezen weet ik nu al dat het ongetwijfeld vol staat van drama en ellende.

Als iemand zo reageert, als Sanne i.p.v. met een advies zoals je mij nu bijvoorbeeld geeft dan vindt ik dat erg kort door de bocht. Met een beetje pech haakt ze helemaal af en vraagt nergens meer om. Dat kan ook van sanne niet de bedoeling zijn. In dat licht gezien is mijn vraag minder onbenullig dan die belleerende opmerkingen :evil:. Zo en nu ga ik die link toch maar eens lezen want je maakt me toch wel nieuwsgierig :F:
beter rijk te leven dan rijk te sterven

Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Edward, misschien moet je eens wat verder spitten in dit onderdeel van het forum. Dan zie je hoe vaak dit soort vragen boven komen drijven. Echt om moe van te worden. Zeker als je je bedenkt dat dit forum dus vooral leden heeft die meer dan gemiddeld gek van zijn van honden.
Kruisingen fokken? Sorry, maar daar kan ik niet enthousiast van worden en met mij nog velen. Want wat is het doel ervan? En hoeveel moeite heeft de fokker gedaan? Weet hij/zij wat qua erfelijkheid in de lijnen zit? En bij de reu die ze gebruikt? Is de hond onderzocht op evt. erfelijke gebreken? En de reu? En hoeveel potentiële puppen eigenaren staan er op de wachtlijst?

Overigens, de link die Suzanne geeft staat niet vol met allerlei ellende. Die staat vol met informatie en argumenten waarom wel/niet te fokken.
Afbeelding
trumpeke
nieuw lid

ik denk dat ik mijn vraag verkeer heb gesteld het is niet de bedoeling om te fokken met mijn honden maar volgend de maand kom haar broer ook naar hier en daarom vroeg ik vanaf hoeveel maanden of jaren kunnen ze pupy's kregen anders ik moet ik nu al mijn voorzorgen nemen want ik ben niet van plan om te fokken met mijn honden
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

trumpeke schreef:ik denk dat ik mijn vraag verkeer heb gesteld het is niet de bedoeling om te fokken met mijn honden maar volgend de maand kom haar broer ook naar hier en daarom vroeg ik vanaf hoeveel maanden of jaren kunnen ze pupy's kregen anders ik moet ik nu al mijn voorzorgen nemen want ik ben niet van plan om te fokken met mijn honden
Is je hondje loops dan? Je weet toch wel dat een teef alleen maar drachtig kan worden als ze loops is? Het is niet zoals bij mensen dus :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
trumpeke
nieuw lid

Zoek stok! schreef:
trumpeke schreef:ik denk dat ik mijn vraag verkeer heb gesteld het is niet de bedoeling om te fokken met mijn honden maar volgend de maand kom haar broer ook naar hier en daarom vroeg ik vanaf hoeveel maanden of jaren kunnen ze pupy's kregen anders ik moet ik nu al mijn voorzorgen nemen want ik ben niet van plan om te fokken met mijn honden
Is je hondje loops dan? Je weet toch wel dat een teef alleen maar drachtig kan worden als ze loops is? Het is niet zoals bij mensen dus :wink:
nee mijn teefje is nog ni loops ze is nog maar 3 maanden oud
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

trumpeke schreef:
nee mijn teefje is nog ni loops ze is nog maar 3 maanden oud
Dan kan haar broertje gerust komen logeren. Honden die er vroeg bij zijn kunnen vanaf een maand of zes loops worden, dan zijn ze ook gelijk vruchtbaar. Dat kun je zien, want hun vulva zwelt op en ze verliezen ook wat bloed. Als ze loops worden zijn ze ook nog niet vanaf de eerste dag vruchtbaar, dus heb je nog alle tijd om wat anders te regelen als je een reuenlogeetje krijgt.

De meeste teefjes doen er wat langer over om voor het eerst loops te worden, zes maanden is vrij vroeg, maar 4 maanden dan is een teefje echt nog niet loops.

Anne
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik vat hieruit op dat het broertje voorgoed bij jou komt wonen en dat je dan sowieso voorzorgen wilt nemen om een zwangerschap te voorkomen.
Op korte termijn hoef je je nog geen zorgen te maken. Honden zijn alleen vruchtbaar tijdens de loopsheid en dat zie je meestal wel.
Heb je zelf een idee wat je zou willen/kunnen doen om een zwangerschap te voorkomen?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
trumpeke
nieuw lid

Liesbeth schreef:
Ik vat hieruit op dat het broertje voorgoed bij jou komt wonen en dat je dan sowieso voorzorgen wilt nemen om een zwangerschap te voorkomen.
Op korte termijn hoef je je nog geen zorgen te maken. Honden zijn alleen vruchtbaar tijdens de loopsheid en dat zie je meestal wel.
Heb je zelf een idee wat je zou willen/kunnen doen om een zwangerschap te voorkomen?[/quote

ja haar broertje kom hier voorgoed wonen dus ik denk of wel de pil of iets anders ik weet het nog ni zo goed hoor
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

trumpeke schreef:ja haar broertje kom hier voorgoed wonen dus ik denk of wel de pil of iets anders ik weet het nog ni zo goed hoor
3 weken per half jaar goed gescheiden houden dan hoef je verder niets te doen, alleen goed opletten! :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik neem mijn reu iedere dag mee naar het werk. Ook mijn ouders nemen hun teef iedere dag mee.
Ik zag er ook best tegen op hoe dat nou zou moeten als de teef loops zou worden. Ik kan je zeggen: Het valt reuze mee.

Diesel is wel een beetje vervelend en als we er niet bij zijn zitten ze niet bijelkaar. Af en toe laten we ze onder toezicht spelen. Aan het gedrag van Diesel kan ik dan ook duidelijk zien dat de loopsheid nog niet voorbij is. Ookal verliest ze al een paar dagen geen bloed meer.

Het is gewoon goed opletten en een beetje aanpassen aan de situatie.

Het lijkt me wel vervelend wanneer je reu echt helemaal gek wordt. Dat hoor je toch ook regelmatig. Dan zou je kunnen kijken of je voor 1 van beiden een logeeradresje kunt vinden.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”