Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spelen!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Spelen!

Ongelezen bericht door Tamara. »

Met Bowie kun je niet normaal spelen. Met een flostouw trekken gaat nog wel maar denk je zonder speeltje met haar te kunnen spelen of stoeien dan kom je van een koude kermis thuis. Ze wordt er helemaal wild van, gaat ook grommen/blaffen, bijt hartstikke hard en beukt me helemaal blauw :roll: Ze draait helemaal door :jank:

Waar zou dit toch aan kunnen liggen? :denken: :19:

En wie kan er nog meer niet normaal spelen met de hond?
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Kan hier ook niet :mrgreen:

Nou ja...dat is niet helemaal waar. Als ik zeg dat het genoeg is dan is het genoeg en houdt Ameno op met springen, krabben, blaffen en joelen.

Ik zie het als overdadig enthousiasme en gok erop dat het in de loop der jaren wel minder gaat worden.
En anders moeten blauwe plekken maar bij de nieuwe zomermode gaan horen :wink:

Maar hoe kap je het gedrag van Bowie af? Met een commando of loop je gewoon weg?
starfleet
Erelid

Re: Spelen!

Ongelezen bericht door starfleet »

Tamara en Bowie schreef:

Waar zou dit toch aan kunnen liggen? :denken: :19:
Vaak merk je al aan kleine signalen dat een hond te wild wordt, dan kun je proberen dan al af te kappen en op te houden met spelen. Buffy laat ik nu even zitten en even wachten als ze te wild dreigt te worden, dat brengt de rust er weer in.

Anne
Tamara.
Zeer actief

Kon ik maar een begin maken met spelen, vanaf de eerste 10 seconden gaat het al mis :jank: Dan begint ze al met grommen, blaffen en echt hard bijten :jank: Ik zeg dan op zo'n moment ook NEE tegen haar en kap het af. 10 minuten later wil ik het nog wel eens proberen maar dat gaat dan net zo.
De druppel was afgelopen vrijdag, ik wilde weer een poging wagen, maar ze beet meteen keihard in m'n hand die nu nog dik is en zeer doet :roll:

En die staart gaat dan maar heen en weer en ze gaat door de voorpoten, zij lijkt het helemaal leuk te vinden, ik wat minder... Ze is echt door het dolle en ik vind dat niet altijd op een leuke manier gaan van haar. Ze draait op een leuke, maar ook op een minder leuke manier door op zo'n moment. Als ik het afkap, is het van haar uit ook meteen over dat rare gedrag, dat wel.
pooh
Zeer actief

Misschien kun je haar een commando aanleren, zoals rustig of voorzichtig?
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

:smile: Boris mept me gelijk k.o.! dus hier word niet op die manier gespeelt...hij speelt maar mooi met zichzelf! :pffff:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

pooh schreef:Misschien kun je haar een commando aanleren, zoals rustig of voorzichtig?
Ook dat al geprobeerd :jank: :jank: Rustig naar andere honden lukt wel, maar rustig naar mij toe niet. Ze kan gewoon niet normaal doen :19:

Het is van mij, naar haar uit geen moeten dat spelen, maar het lijkt me gewoon leuk en goed voor onze band :mrgreen: om lekker met haar te stoeien. Blijkbaar denkt zij daar anders over :roll:

Ik vraag me dan af, vooral over dat grommen/blaffen en bijten naar me. Weet ze dan gewoon niet hoe ze er mee om moet gaan, of probeerd ze me uit met het een of ander? Of is ze gewoon te wild en kan niet rustig spelen?
Tamara.
Zeer actief

Gonny schreef::smile: Boris mept me gelijk k.o.! dus hier word niet op die manier gespeelt...hij speelt maar mooi met zichzelf! :pffff:
Ahh, dat vind ik zielug voor Boris, mag hij jou niet eens ko slaan? :smile:
pooh
Zeer actief

Ik denk inderdaad dat het grommen/blaffen uit enthousiasme is.

Man Thuur hier speelt wel op een hele ruwe manier met Ameno. Op een gegeven grommen ze allebei :80: :piew:
Maar man Thuur is fysiek veel sterker dan ik en kan daardoor dus ook veel meer lompigheid van Ameno opvangen zonder daar zelf bij gewond te raken.

Kun je je vriend niet voor het grove werk inzetten? :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Lekker wijffie is dat :mrgreen:

Ik kan wel met Bram spelen, maar die weegt dan ook 20 kilo minder, dat zal het geheim wel zijn.

Wordt ze van elk speeltje zo wild? Ik kan me voorstellen dat je de flostouwen bijv. even laat liggen en een iets minder wild makend speeltje pakt....
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 08 mei 2006 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hmm... Billy wil ook niet met me spelen. Tenminste, geen trekspelletjes en zo. Hij gaat dan wel niet blaffen en wordt niet wild -integendeel- hij laat domweg de flos uit zijn bek vallen.
Met mijn vriend of met mijn zus speelt hij wel dus het ligt echt aan mij. Ik denk dat hij het gewoon heel raar vindt om met 'de baas' te spelen.
Zou het met Bowie niet hetzelfde kunnen zijn? Alleen 'uit' zij zich anders dan Billy?
Speelt ze trouwens wel met andere mensen zonder blaffen of wild te worden?
Afbeelding
Wen-en-Vince
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wen-en-Vince »

Met Toshi kan je op zich wel spelen maar soms is ze zo bezig dat ze ineens in je arm hangt ( beide ouders waren politiehonden die ook nog steeds in het politiewerk zitten ). De fokker zei dat Toshi misschien ook pakwerk kan gaan doen.....als we haar zo zien dan zou dat eens goed kunnen :smile2:
Maar met spelen hapt ze nooit stevig.....ze doet haar mond open....doet haar mond om je arm....en loopt lekker te kwijlen :mrgreen: :smile2:

Maar je kan wel met haar spelen soms is ze te enthousiast en moeten we even voorzichtig zeggen en dan is het goed.
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Lekker wijffie is dat :mrgreen:

Ik kan wel met Bram spelen, maar die weegt dan ook 20 kilo minder, dat zal het geheim wel zijn.

Wordt ze van elk speeltje zo wild? Ik kan me voorstellen dat je de flostouwen bijv. even laat liggen en een iets minder wild makend speeltje pakt....
Met bekende honden speelt ze sowieso heel erg wild, dat weet jezelf, hoe ze speelt met Bram :wink:

Met alle speeltjes speelt ze met mij heel erg wild, maakt niet uit wat het is, flostouw, knuffelbeer, balletje of een stok, het kan nooit normaal gaan. Ik noem haar tegenwoordig ook geen Bowie meer, maar mevrouw stormram :roll:
Krientje
Actief

Ongelezen bericht door Krientje »

Ik merk dat Ren met mij en Leon veel minder lomp speelt dan met het hondje van mijn schoonzus, die twee bijten mekaar waar ze kunnen (maar nooit in de pootjes :pffff: ) en de een gromt en grauwt en de ander keft.
Dus ik denk dat honden wel verschil kunnen maken in hoe ze spelen met wie.
Maar Ren bijt ook ons flink hoor! Net niet tot bloedens toe maar het doet soms verrekte pijn :jank:
Gelukkig is-ie maar 4 kilo, dat is wat makkelijker te overwinnen :smile2:
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Is dit iets van de laatste tijd, of heeft ze dat altijd al gedaan?

Omdat je ergens anders schreef dat Bowie, iig in de gelegenheidsroedel, zekerder werd. Ik merk dat hier met Saar ook. Die groeit maar door sinds Bram er is, zelfs Moos gaf ze vandaag zo'n snauw toen hij haar uit de mand wilde duwen dat hij verschrikt ergens anders ging liggen :smile2:
Saar speelde vroeger nooit met mij, vond ze eng en bedreigend. Nu kan ik zowaar met haar sjorren en dan houdt ze flink vast ook!
Een half jaar geleden liet ze de flos meteen uit d'r bek vallen als ik er maar naar keek.

Dus als het iets van de laatste tijd is komt het wellicht ook doordat Bowie volwassener en zekerder van d'r zaak wordt?
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Kan je niet leren dat ze een speeltje moet pakken? Zodra hier gespeeld word, komt tuana altijd met een speeltje aangezet. Ze gromt, ze slaat en ze beukt er ook op los, maar wel in het speeltje en niet in mij :pffff: :mrgreen:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier wordt volop gespeeld en inderdaad beuken en rammen op het speeltje en niet op mij. Dan stop ik ook accuut. Alleen er komt zo'n herrie uit Sita.. :smile:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Moos schreef:Is dit iets van de laatste tijd, of heeft ze dat altijd al gedaan?

Omdat je ergens anders schreef dat Bowie, iig in de gelegenheidsroedel, zekerder werd. Ik merk dat hier met Saar ook. Die groeit maar door sinds Bram er is, zelfs Moos gaf ze vandaag zo'n snauw toen hij haar uit de mand wilde duwen dat hij verschrikt ergens anders ging liggen :smile2:
Saar speelde vroeger nooit met mij, vond ze eng en bedreigend. Nu kan ik zowaar met haar sjorren en dan houdt ze flink vast ook!
Een half jaar geleden liet ze de flos meteen uit d'r bek vallen als ik er maar naar keek.

Dus als het iets van de laatste tijd is komt het wellicht ook doordat Bowie volwassener en zekerder van d'r zaak wordt?
Daar heb ik zelf ook al aan zitten denken, maar dit is iets wat ze altijd al heeft gehad. Nu ze iets groter en zwaarder is merk je het gewoon beter dan toen ze nog 20 kilo woog, dat scheelt natuurlijk ook :wink:
Ze wordt met alles een stuk zekerder, dat merk ik aan heel veel dingen. En hierin wordt ze natuurlijk ook wel zekerder, maar dat was ze al grotendeels. Ik merk wel dat trekspelletjes niet meer zo makkelijk gaan als "vroeger". Ze gaat ook telkens meer voor de overwinning :wink:

Misschien moet ik er ook wel een beetje aan wennen dat Bowie niet meer dat bange en onzekere pupje van 3 maanden is, maar een jongedame van bijna een jaar. En toch heb ik niet het idee dat ik dominantieproblemen met haar heb, dat komt dat wilde spelen niet uit voort. Denk ik... :19:
Tamara.
Zeer actief

jidde schreef:Kan je niet leren dat ze een speeltje moet pakken? Zodra hier gespeeld word, komt tuana altijd met een speeltje aangezet. Ze gromt, ze slaat en ze beukt er ook op los, maar wel in het speeltje en niet in mij :pffff: :mrgreen:
Bowie komt ook wel uit haarzelf met een speeltje aanzetten, eindigt net zo op de manier, als ik het spel begin.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tamara en Bowie schreef: Misschien moet ik er ook wel een beetje aan wennen dat Bowie niet meer dat bange en onzekere pupje van 3 maanden is, maar een jongedame van bijna een jaar. En toch heb ik niet het idee dat ik dominantieproblemen met haar heb, dat komt dat wilde spelen niet uit voort. Denk ik... :19:
Toch vind ik het wel een beetje respectloos overkomen als ze zo hard hapt en beukt dat je er een blauwe hand van overhoudt. Als Buffy zo zou doen, denk ik dat ik een tijdje andere spelletjes zou doen en wat nieuwe commando's aanleren, daar krijg je ook een goede band van en daar kan ze haar kracht niet bij inzetten, dan moet ze rustig zijn en denken.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tamara en Bowie schreef:
Misschien moet ik er ook wel een beetje aan wennen dat Bowie niet meer dat bange en onzekere pupje van 3 maanden is, maar een jongedame van bijna een jaar. En toch heb ik niet het idee dat ik dominantieproblemen met haar heb, dat komt dat wilde spelen niet uit voort. Denk ik... :19:
Dominantieprobleem denk ik niet, maar het is wel iets wat ik hier niet toe sta :wink:
Saar doet het niet, dat scheelt :mrgreen: Maar Moos wel. Nu is Moos maar een heel klein hondje, dus ik hou er weinig van over, maar stoeien op een manier dat hij echt grommend naar mij begint te happen en beuken dan kap ik het af. Dat wil ik niet hebben; hij kan met Saar en Bram ook voorzichtiger spelen als hij wil, dus met mij moet dat ook kunnen. Zo niet, jammer dan, einde spel.
Afbeelding
twister_storm
Actief

Ongelezen bericht door twister_storm »

Twister kan ook niet spelen. Ik laat hem ook niet meer spelen.

Zijn grens van spel naar echt ligt op dit moment vreselijk laag. En zodra hij over die "grens" gaat is het voor hem geen spel meer maar menis. Hij kijkt dan wild uit zijn ogen en hoort dan niets meer.
Sandra, Twister en Storm
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Lastig hoor Tamara. Misschien toch elke keer als ze over de grens gaat ophouden. Dus dat ze leert dat de lol ophoudt als ze wild wordt? :denken:

En bijv. een zoekspelletje ofzo? Dat is ook heel leuk en er is geen fysiek contact!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Lastig hoor Tamara. Misschien toch elke keer als ze over de grens gaat ophouden. Dus dat ze leert dat de lol ophoudt als ze wild wordt? :denken:

En bijv. een zoekspelletje ofzo? Dat is ook heel leuk en er is geen fysiek contact!
Het is voor mij geen moeten dat spelen en stoeien met mij, dus voorlopig laat ik het maar weer even voor wat het is en probeer het later gewoon nog een keer.

Wat ik vanmorgen wel heb gedaan, zijn brokjes verstoppen in het gras hier op het veld, en haar laten zoeken, ze vond het helemaal geweldig en was niet van het veld af te slaan :mrgreen:

:idea: Speuren... Weet iemand hoe je je hond dat kan aanleren?
Ik ga daar maar eens een nieuw topic over openen :wink:
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Hier ook zo'n zotte doos, die véél te enthousiast kan zijn. Als ze het 'piep' geluidje van haar apportje hoort, dan wordt ze al gek! Springen, bijten,... Vooral in de tuin kan ze dit hebben. Misschien hebben we daar wel te wild met haar gespeeld, toen ze kleiner was. Beginnersfoutje zeker?

Ze heeft vooral enorm veel energie, en die is soms nogal moeilijk in te tomen door ons. Wij vinden dit niet erg, maar sommige anderen vinden dit niet zo fijn. Nu ja, als een vreemde hond tegen mij op springen, ik vind het ook niet altijd fijn. Alhoewel, springen gaat de laatste tijd al véél beter. (ze weet dan ook dat er een koekje volgt als ze laag blijft)

Wij dachten hier aan een logé, om aan Dinah haar behoefte aan plezier en bezigheid wat tegemoet te komen. Misschien dat ze zo wat meer wilde energie kwijt kan?
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Het is voor mij geen moeten dat spelen en stoeien met mij, dus voorlopig laat ik het maar weer even voor wat het is en probeer het later gewoon nog een keer.
Ze heeft tenslotte genoeg hondenvriendjes die ze lekker kan slopen :mrgreen: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik speel eigenlijk zelden met Belle en Catootje, behalve dan trekspelletjes met een flostouw. Niet omdat ze te druk worden of gaan bijten, maar meer omdat ze zo lomp zijn. Vooral de grote, ongecontroleerd zwaaiende poten van Catootje kunnen nogal aankomen.
In plaats daarvan doen we inderdaad speurspelletjes, oefeningetjes of spelen met de bal. Fysieke krachtmetingen mogen ze bij elkaar doen, zij kunnen er beter tegen dan ik.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Ze heeft tenslotte genoeg hondenvriendjes die ze lekker kan slopen :mrgreen: :wink:
Daarom, die neemt ze dan maar om te slopen, niet mij :pffff: Spelen doet ze elke dag met honden dus spelen doet ze genoeg :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”