Waar zou dit toch aan kunnen liggen?
En wie kan er nog meer niet normaal spelen met de hond?
Moderator: moderatorteam
Vaak merk je al aan kleine signalen dat een hond te wild wordt, dan kun je proberen dan al af te kappen en op te houden met spelen. Buffy laat ik nu even zitten en even wachten als ze te wild dreigt te worden, dat brengt de rust er weer in.Tamara en Bowie schreef:
Waar zou dit toch aan kunnen liggen?![]()
![]()
Ook dat al geprobeerdpooh schreef:Misschien kun je haar een commando aanleren, zoals rustig of voorzichtig?

Met bekende honden speelt ze sowieso heel erg wild, dat weet jezelf, hoe ze speelt met BramZoek stok! schreef:Lekker wijffie is dat![]()
Ik kan wel met Bram spelen, maar die weegt dan ook 20 kilo minder, dat zal het geheim wel zijn.
Wordt ze van elk speeltje zo wild? Ik kan me voorstellen dat je de flostouwen bijv. even laat liggen en een iets minder wild makend speeltje pakt....

Daar heb ik zelf ook al aan zitten denken, maar dit is iets wat ze altijd al heeft gehad. Nu ze iets groter en zwaarder is merk je het gewoon beter dan toen ze nog 20 kilo woog, dat scheelt natuurlijk ookMoos schreef:Is dit iets van de laatste tijd, of heeft ze dat altijd al gedaan?
Omdat je ergens anders schreef dat Bowie, iig in de gelegenheidsroedel, zekerder werd. Ik merk dat hier met Saar ook. Die groeit maar door sinds Bram er is, zelfs Moos gaf ze vandaag zo'n snauw toen hij haar uit de mand wilde duwen dat hij verschrikt ergens anders ging liggen![]()
Saar speelde vroeger nooit met mij, vond ze eng en bedreigend. Nu kan ik zowaar met haar sjorren en dan houdt ze flink vast ook!
Een half jaar geleden liet ze de flos meteen uit d'r bek vallen als ik er maar naar keek.
Dus als het iets van de laatste tijd is komt het wellicht ook doordat Bowie volwassener en zekerder van d'r zaak wordt?
Bowie komt ook wel uit haarzelf met een speeltje aanzetten, eindigt net zo op de manier, als ik het spel begin.jidde schreef:Kan je niet leren dat ze een speeltje moet pakken? Zodra hier gespeeld word, komt tuana altijd met een speeltje aangezet. Ze gromt, ze slaat en ze beukt er ook op los, maar wel in het speeltje en niet in mij![]()
Toch vind ik het wel een beetje respectloos overkomen als ze zo hard hapt en beukt dat je er een blauwe hand van overhoudt. Als Buffy zo zou doen, denk ik dat ik een tijdje andere spelletjes zou doen en wat nieuwe commando's aanleren, daar krijg je ook een goede band van en daar kan ze haar kracht niet bij inzetten, dan moet ze rustig zijn en denken.Tamara en Bowie schreef: Misschien moet ik er ook wel een beetje aan wennen dat Bowie niet meer dat bange en onzekere pupje van 3 maanden is, maar een jongedame van bijna een jaar. En toch heb ik niet het idee dat ik dominantieproblemen met haar heb, dat komt dat wilde spelen niet uit voort. Denk ik...
Dominantieprobleem denk ik niet, maar het is wel iets wat ik hier niet toe staTamara en Bowie schreef:
Misschien moet ik er ook wel een beetje aan wennen dat Bowie niet meer dat bange en onzekere pupje van 3 maanden is, maar een jongedame van bijna een jaar. En toch heb ik niet het idee dat ik dominantieproblemen met haar heb, dat komt dat wilde spelen niet uit voort. Denk ik...

Het is voor mij geen moeten dat spelen en stoeien met mij, dus voorlopig laat ik het maar weer even voor wat het is en probeer het later gewoon nog een keer.Zoek stok! schreef:Lastig hoor Tamara. Misschien toch elke keer als ze over de grens gaat ophouden. Dus dat ze leert dat de lol ophoudt als ze wild wordt?![]()
En bijv. een zoekspelletje ofzo? Dat is ook heel leuk en er is geen fysiek contact!
Daarom, die neemt ze dan maar om te slopen, niet mijZoek stok! schreef:Ze heeft tenslotte genoeg hondenvriendjes die ze lekker kan slopenTamara en Bowie schreef:
Het is voor mij geen moeten dat spelen en stoeien met mij, dus voorlopig laat ik het maar weer even voor wat het is en probeer het later gewoon nog een keer.![]()