ik heb dus 2 vraagjes, ik weet niet helemaal wat ik ermee moet.
mijn dobermann x groenendaeler pup van een half jaar oud blafd op alles wat ze ziet en hoord. dit is erg vervelend. ik heb nog geen klachten van buren gehoord maar vind het zelf zeer irritant. wanneer ik kijk wat er aan de hand is dan zie ik gewoon niks, dan hoord ze waarschijnlijk de buren praten. nu wil ik haar straks langzaam aan meer buiten laten zodat ze straks lekker buiten kan zijn wanneer wij overdag weg zijn. hoe kan ik haar het blaffen wat afleren (als dat kan)?
mijn 2e vraag is: ik heb een 9 jaar oude golden reu ongecastreerd, hij probeerd haar soms te dekken, nou heb ik gehoord dat het ook met het rangorde bepalen te maken heeft. moet ik het tegen houden en kan het ook kwaad? meestal als we het zien dan sturen we hem eraf, maar jah ze zijn verder bij elkaar ook wanneer we er niet zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 vraagjes
Moderator: moderatorteam
-
lydje
- Vaste gebruiker
2 vraagjes
dieren beschermen is mensen beschaven
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
- Aantal honden: 1
-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Wat wij wel eens proberen is de hond besluipen en dominant over de hond heen hangen. Of je kunt met iets gaan gooien zonder dat zij in de gaten heeft dat jij dit voorwerp gooit.
Ja en over het rijden het kan dominatie zijn maar hoe staat de pup hier tegen over? Begint te tegenspartelen of van zich af te snauwen of gaat ze op haar rug liggen?
Je moet er wel rekening mee houden dat ze tussen nu en ongeveer 9 maanden loops moet worden en je ze dan wel een tijdje gescheiden moet kunnen houden.
Groetjes en succes Esther
Wat wij wel eens proberen is de hond besluipen en dominant over de hond heen hangen. Of je kunt met iets gaan gooien zonder dat zij in de gaten heeft dat jij dit voorwerp gooit.
Ja en over het rijden het kan dominatie zijn maar hoe staat de pup hier tegen over? Begint te tegenspartelen of van zich af te snauwen of gaat ze op haar rug liggen?
Je moet er wel rekening mee houden dat ze tussen nu en ongeveer 9 maanden loops moet worden en je ze dan wel een tijdje gescheiden moet kunnen houden.
Groetjes en succes Esther
- majelle
- Zeer actief
Met betrekking tot het geluid zou ik zoveel mogelijk de vreemde onverwachte geluiden dempen door een ander geluid er overheen te zetten zoals radio of tv aan. Ik weet niet of ze ook blaft naar dingen die ze ziet maar dan zou je plakplastic op je raam kunnen overwegen.
verder zou ik haar het commando stil leren en iedere keer belonen als ze na je commando stil is dus niet door blijft blaffen.
groetjes majelle
verder zou ik haar het commando stil leren en iedere keer belonen als ze na je commando stil is dus niet door blijft blaffen.
groetjes majelle
-
lydje
- Vaste gebruiker
in huis blaft ze weinig alleen als er een aan komt. het is echt buiten en ja daar kan je dus niet veel dempen, dan is dat commando stil aanleren wel de beste optie.
voor zover ik weet blijft ze met dat rijden gewoon staan zonder tegen spartelen. ze kunnen apart verblijven dus met het loopsheid word alleen lastig als ze alleen buiten zouden zijn, maar dat kan dan gewoon niet.
voor zover ik weet blijft ze met dat rijden gewoon staan zonder tegen spartelen. ze kunnen apart verblijven dus met het loopsheid word alleen lastig als ze alleen buiten zouden zijn, maar dat kan dan gewoon niet.
dieren beschermen is mensen beschaven