Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geef eens poot
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Geef eens poot
Heeft het geven van een poot een betekenis voor de hond? Is het een natuurlijke gedraging of heeft het enkel de betekenis die wij eraan geven, nml. dat wij het leuk vinden dat ze het doen?
Basco geeft nml. te pas en te onpas zijn poot. M.n. als hij zich ongemakkelijk of onzeker voelt en hij ons gunstig wil stemmen. Maar wij vinden dit helemaal niet prettig want die grote poten met nagels krassen enorm. Als hij een poot geeft draaien wij iets van hem weg, zeggen niks en als hij gewoon rustig zit wordt hij beloont. Maar hij blijft het doen, vandaar mijn vraag is dit natuurlijk gedrag?
Basco geeft nml. te pas en te onpas zijn poot. M.n. als hij zich ongemakkelijk of onzeker voelt en hij ons gunstig wil stemmen. Maar wij vinden dit helemaal niet prettig want die grote poten met nagels krassen enorm. Als hij een poot geeft draaien wij iets van hem weg, zeggen niks en als hij gewoon rustig zit wordt hij beloont. Maar hij blijft het doen, vandaar mijn vraag is dit natuurlijk gedrag?
- starfleet
- Erelid
Re: Geef eens poot
Ja, is bedelgedrag, schijnt met het trappelen voor melk te maken te hebben. Het zit er bij allemaal in.Carmen schreef:Heeft het geven van een poot een betekenis voor de hond? Is het een natuurlijke gedraging of heeft het enkel de betekenis die wij eraan geven, nml. dat wij het leuk vinden dat ze het doen?
Anne
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Was ook iets met intentiepootje ofzo. Als ie onzeker is dat hij iets wil gaan doen en dus die poot opheft en dan bedenkt dat hij toch maar iets anders wil doen en de poot blijft in de lucht hangen.
Zoiets
Beetje dat je als mens aan een ring of ketting gaat friemelen, of je hand vaker door je haar haalt als je onzeker/zenuwachtig bent.
Tenminste, ik geloof dat ik dit onthouden heb van ethologie les (en nee, onduidelijker kan ik het vast niet uitleggen
)
Zoiets
Beetje dat je als mens aan een ring of ketting gaat friemelen, of je hand vaker door je haar haalt als je onzeker/zenuwachtig bent.
Tenminste, ik geloof dat ik dit onthouden heb van ethologie les (en nee, onduidelijker kan ik het vast niet uitleggen
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ben geeft als hij naast je zit ook geregeld een poot.
kan dan soms echt die nagels in je arm zetten.
en heeft ook zijn oren naar achteren en kijkt er een beetje....sullig bij.
Ik heb zelf niet echt een idee hoe dit zou komen.
aandacht??ik weet het echt niet...iemand heeft me verteld dat het onderdanigheid is...
gr Aimee
aandacht??ik weet het echt niet...iemand heeft me verteld dat het onderdanigheid is...
gr Aimee
-
Snow
Nou zo dwingend een poot op je leggen is een teken van dominatie, aandacht eisen. Net zoiets al met hun kop tegen je arm stoten van he, aai is.. (leuk als je een kop thee in je handen hebt..)Aimee schreef:Ben geeft als hij naast je zit ook geregeld een poot.
gr Aimee
Een pootje in de lucht houden is iid van onzekerheid. Dat voorbeeld van friemelen aan je ketting of ring bij mensen is echt een hele mooie! Zo moet je het eigenlijk zien.