Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe lang doorgaan?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ari@ne

Hoe lang doorgaan?

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Jagger is nu ruim 3 weken bij ons en het gaat fantastisch :ok: .
Daarom heb ik de volgende vraag: hoe lang moeten we doorgaan met hem te belonen en prijzen als hij bijv. braaf buiten plast en poept, aan het lijntje loopt en lief in zijn bench ligt als hij even alleen moet blijven?
We zijn er nog niet helemaal natuurlijk, maar voor een teckel :wink: .
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier is dat eigenlijk vanzelf een beetje minder geworden. Ik zeg trouwens regelmatig nog wel "goed zo" als ze buiten wat doen. Gewoon ook om even wat leuks tegen ze te zeggen als ik toch sta te wachten :mrgreen:

Als je pup 100% zindelijk is, een paar weken lang, dan denk ik dat je wel kan stoppen met het prijzen en belonen. Aan de lijn lopen heel netjes beloon ik ze nog steeds soms voor, even een aai of een lief woordje. Dan ben ik ook echt trots op ze, en dat laat ik ze dan even weten.

Eigenlijk beloon ik alles nog wel wat ik als pup beloonde, maar dan in mindere mate. Nou ja, oke, als ze met een speeltje spelen i.p.v. aan de kast te kluiven beloon ik daar niet meer voor; dat stadium zijn we dan wel gepasseerd :mrgreen:
Afbeelding
Krientje
Actief

Ongelezen bericht door Krientje »

Ik ben in elk geval opgehouden met belonen voor plassen bij het wandelen want met een reu blijf je dan aan de gang...
Gewoon steeds vaker 'per ongeluk expres' vergeten en gewoon 'goed zo' zeggen, en dan af en toe nog een snoepje als beloning om het in zijn geheugen te houden.
Gewoon eens proberen hoe hij erop reageert als het snoepje achterwege blijft, en als hij dan net zo braaf doet wat-ie moet doen, hoef je nog maar af en toe te paaien.
Ik moet bv. nog steeds bijna altijd een snoepje paraat houden als ik met hem wil doorlopen als hij even met een andere hond heeft kennisgemaakt of gespeeld.
Anders heeft meneer (al 10 maanden oud!) wel iets beters te doen, hoor!
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
Ari@ne

Krientje schreef:Ik ben in elk geval opgehouden met belonen voor plassen bij het wandelen want met een reu blijf je dan aan de gang...
Gewoon steeds vaker 'per ongeluk expres' vergeten en gewoon 'goed zo' zeggen, en dan af en toe nog een snoepje als beloning om het in zijn geheugen te houden.
Gewoon eens proberen hoe hij erop reageert als het snoepje achterwege blijft, en als hij dan net zo braaf doet wat-ie moet doen, hoef je nog maar af en toe te paaien.
Ik moet bv. nog steeds bijna altijd een snoepje paraat houden als ik met hem wil doorlopen als hij even met een andere hond heeft kennisgemaakt of gespeeld.
Ja, ik had ook al het idee om het zo ongeveer te doen, zoals jullie allebei schrijven. Maar wanneer komt een reu erachter dat hij een reu is :wink: ?.Tot nu toe blijft het bij 1, hooguit 2 plasjes per wandeling. Een poot optillen doet hij ook nog niet, hij twijfelt blijkbaar nog over wat hij is :mrgreen: .
starfleet
Erelid

Re: Hoe lang doorgaan?

Ongelezen bericht door starfleet »

Teckelgek schreef:Jagger is nu ruim 3 weken bij ons en het gaat fantastisch :ok: .
Daarom heb ik de volgende vraag: hoe lang moeten we doorgaan met hem te belonen en prijzen als hij bijv. braaf buiten plast en poept, aan het lijntje loopt en lief in zijn bench ligt als hij even alleen moet blijven?
We zijn er nog niet helemaal natuurlijk, maar voor een teckel :wink: .
Op een gegeven momet keek Buffy ons aan va. "Hu" als we het plassen beloonden , toen zijn we er mee opgehouden. Voor de rest zijn wel altijd blijven prijzen, ook voor netjes meelopen, wel minder dan in het begin toen het nog aangeleerd moest worden natuurlijk.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Teckelgek schreef:
Krientje schreef:Ik ben in elk geval opgehouden met belonen voor plassen bij het wandelen want met een reu blijf je dan aan de gang...

Ja, ik had ook al het idee om het zo ongeveer te doen, zoals jullie allebei schrijven. Maar wanneer komt een reu erachter dat hij een reu is :wink: ?.Tot nu toe blijft het bij 1, hooguit 2 plasjes per wandeling. Een poot optillen doet hij ook nog niet, hij twijfelt blijkbaar nog over wat hij is :mrgreen: .

Dat verschilt; sommige reuen tillen al met 10 weken de poot op, anderen pas met 1.5 jaar, en sommigen nooit.
Afbeelding
Marjorie12
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marjorie12 »

Ik doe altijd goed gedrag belonen. Tot nu toe werkt het uitstekend.

als ik iets nieuws doe met hondensnoepjes belonen en na een tijdje belonen met stem.
Groetjes Marjorie en Flame

Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

in het begin beloonde ik alles met iets lekkers.( en een duidelijke goedzo!!)
Langzaam ben ik afwisselend iets lekkers gaan geven en even spelen.
Daarna afwisselend spelen en stem.
En dat doe ik nu nog steeds, alhoewel stem nu wel vaker gebeurd dan spelen.
Ari@ne

janus-powerrr schreef:in het begin beloonde ik alles met iets lekkers.( en een duidelijke goedzo!!)
Nou, dan geloof ik dat ik op de goede weg ben, want ik doe het ook ongeveer zo.

Wat ik nog vragen wou: ga je nog naar Duitsland overmorgen? Of waag je de gok niet? En doe de groeten aan Enschede, daar ben ik geboren :mrgreen: .
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Teckelgek schreef:
janus-powerrr schreef:in het begin beloonde ik alles met iets lekkers.( en een duidelijke goedzo!!)

Wat ik nog vragen wou: ga je nog naar Duitsland overmorgen? Of waag je de gok niet? En doe de groeten aan Enschede, daar ben ik geboren :mrgreen: .
Ik ben er nog steeds niet helemaal overuit..
Heb voor een paar uurtjes oppas achter de hand, maar helaas zit hij dan nog (voor mijn gevoel ) lang alleen en dat wil ik liever niet.
Maarja dat jij daar in quarantaine moet wil ik natuurlijk ook niet.
Haha wat een muts he :roll:
Ben echt zo'n laatste moment beslisser dus waarschijnlijk roep ik morgenochtend of de oppas, of ' janus auto!!! '

Enne de groeten terug van Enschede :mrgreen:
Ari@ne

janus-powerrr schreef:
Teckelgek schreef:

Ik ben er nog steeds niet helemaal overuit..
Heb voor een paar uurtjes oppas achter de hand, maar helaas zit hij dan nog (voor mijn gevoel ) lang alleen en dat wil ik liever niet.
Maarja dat jij daar in quarantaine moet wil ik natuurlijk ook niet.
Haha wat een muts he :roll:
Ben echt zo'n laatste moment beslisser dus waarschijnlijk roep ik morgenochtend of de oppas, of ' janus auto!!! '

Enne de groeten terug van Enschede :mrgreen:
En ik ben een muts dat ik schreef overmorgen :mrgreen: . Het is toch morgen al donderdag :wink: .
Ik ben heel benieuwd van de week te horen wat je gedaan hebt. In ieder geval vast veel plezier :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”