Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

roedel perikelen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

estelle

roedel perikelen.

Ongelezen bericht door estelle »

Wij hebben hier dus een behoorlijk roedeltje, incl de honden van de buuf nu 11 in totaal; voornamelijk kneuzen uit asyl of buitenland.

In ons roedeltje lopen 4 ongecastreerde reuen rond;
- Chello de roedelleider,
- Ulic die daaronder komt,
- Sam die ergens onderaan de ladder staat
- en Milo die helemaal onderaan bungelt.

Daar tussen lopen dan nog 4 teven rond; Ghaya, Hera, Kimba en Kayleigh.
En de geholpen mannen: Egan, Coyo en Woopy.

Al eventjes is er wat gerommel gaande in de roedel. Sam wil duidelijk iets hogerop komen maar dat wil hem nog niet bepaald lukken. Hij wordt dan ook regelmatig hardhandig terug op zijn plaats gezet.

Ulic wil eigenlijk wel boven Chello komen te staan. Al maanden lopen ze elkaar af te tasten, om elkaar heen te draaien, afentoe een snauw en wat probeersel van Ulic maar toch vond Ulic er steeds niet de tijd voor en puntje bij paaltje droop hij toch snel af.

Maar nu is Ghaya loops. En Ulic wil toch eigenlijk wel erg graag dat het zijn meissie is. Chello is uiteraard van mening dat het zijn teef is en dat Ulic vooral erg ver op moet rotten.
Gisteren liepen ze elkaar al weer wat uit te dagen, beetje lip op trekken, beetje grommen etc etc.

Vanochtend echter was het raak. Ulic rook aan Ghaya dr doos en dat was de druppel voor Chello. Ze klapten bovenop elkaar. Snel Egan (die zich in zo'n gevecht op Ulic stort) op de arm en de andere honden van het veld gedaan zodat ze eerlijk konden vechten zonder gebemoei van de rest.
Nou dat ging even heftig; allebei op de achterpoten, slaan met de poten, bijten in elkaars nek, afentoe even snel op adem komen en hup weer doorgaan. uiteindelijk gaf Ulic op.....liep erbij weg.
Maar Chello vond het niet genoeg kennelijk en bleef hem achterna gaan warop ze weer begonnen te vechten.
Na wat geknok lag Chello ineens op zn rug, Ulic erboven, 1 poot op Chello. Chello die niet probeerde overeind te komen, alleen wat gromde.
En toen wist Ulic het niet meer en sprong snel over het hek....

Het is zo mooi om te zien, hoe dat gaat.
Ze hebben ook echt heel eerlijk gevochten, beiden hebben ze totaal geen verwonding. Echt krachtmeten en kijken voor Ulic of hij al zo ver is.
Voor Chello wordt het toch echt straks de tijd dat hij zijn plek af moet staan aan Ulic en als dat op deze manier kan dan ben ik erg tevreden.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Pfft...dat je daar zo kalm onder kan blijven. haha, ik zou echt staan te stressen geloof ik. :eek: Maar je hebt wel gelijk hoor, dit is de beste en meest eerlijke manier. Ingrijpen maakt de boel onnodig onduidelijk en daar schiet je niets mee op.

Wat interessant om te volgen zeg! :ok:
estelle

haha ja wij staan erbij en kijken ernaar.
Vervelende is alleen dat vaak de rest van de roedel er ook bij is. En als er 2 honden op elkaar klappen dan vind de rest van de roedel het nodig ook even mee te gaan doen; de een helpt die, de ander de ander weer.
Nu konden we snel de jack russell grijpen en de rest van het veld doen.
Dan is het gewoon een eerlijk 1 op 1 gevecht.
estelle

basil schreef:wat geweldig om dat zo te zien!!
en ja....op een gegeven moment zullen de rollen wel eens omdraaien denk ik.
ja, Chello wordt gewoon te oud hiervoor. Ik weet niet hoelang hij het nog volhoudt. Als ik dit vanochtend zo zie dan zou het weleens snel over kunnen zijn met hem als roedelleider.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Fijn dat je de ruimte hebt om t ze zelf te laten uitzoeken!
En wat je zegt met je JR er tussen uit plukken dat herken ik heel erg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik begrijp wat je bedoelt met een eerlijke strijd en dat het "mooi" is om te zien, maar toch zou ik me het rot schrikken als ik het zag gebeuren :wink:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Goed dat je je er niet mee hebt bemoeid, dat zou het alleen maar erger maken. Je kent je honden het beste en kan vast wel zien wanneer het te ver gaat.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
estelle

Sandro schreef:Goed dat je je er niet mee hebt bemoeid, dat zou het alleen maar erger maken. Je kent je honden het beste en kan vast wel zien wanneer het te ver gaat.
idd. Met zo'n grote roedel waarbij ze een aantal uren per dag met elkaar optrekken krijg je dit soort dingen. Doordat we dit soort dingen toestaan weten ze allemaal prima hun plek en hebben we weinig mot.
Het was gewoon ook een net gevecht en zolang er geen bloed stroomt zal het wel meevallen.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Gaaf hoor! Het is lullig voor Chello, maar Ulli is een leuke stabiele reu toch, en hoe oud inmiddels, een jaar of 5? Ik gok dat hij het prima gaat doen als hij eenmaal de macht heeft overgenomen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

mooi om te zien dat die bijtrem er dan toch opzit. Moet je zeggen dat het niiks voor mij zou zijn :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Poeh, dat je daar zo rustig onder blijft. Hartstikke goed natuurlijk, en de beste manier maar ik zou láng niet zo koelbloedig zijn :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
estelle

Hanneke2 schreef:Gaaf hoor! Het is lullig voor Chello, maar Ulli is een leuke stabiele reu toch, en hoe oud inmiddels, een jaar of 5? Ik gok dat hij het prima gaat doen als hij eenmaal de macht heeft overgenomen.
Chello is 5 jaar oud, Ulic 3,5 geloof ik.
Ze zijn beiden prima roedelleider, allebei op een andere manier. Chello bemoeit zich vrij weinig met de roedel tenzij zn roedel in gevaar loopt.
Ulic is meer een politieagentje, grijpt overal snel in. Kan ook natuurlijk komen omdat hij nog geen roedelleider is.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Go Ullic, go Ullic. :mrgreen: En dan moet dat ettertje Egan zich er weer mee bemoeien he... :wink: Hoe is Miles eigenljk onder al dit geweld? Blijft hij maar op een verstandige veilige afstand?
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Woh..... wat een gedoe. Maar ik heb alle vertrouwen in dat jullie weten wat je doet. :ok: :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ben je niet bang dat de stress ook overslaat op de andere honden? Ik kan me voorstellen dat ze als ze dit zien zelf ook over hun toeren gaan. Ruzie in de roedel is voor alle honden stressvol, niet alleen de ruziemakers :wink:

Zelf zou ik er wel moeite mee hebben ze het uit te laten vechten maar dat komt vooral doordat ik teven gewend ben :mrgreen: Wij laten Dapper en Cleo ook niet vechten overigens als ze ineens bonje hebben. Dat gebeurd zo 2-3 keer per jaar en ineens vechten ze dan. :19: Cleo verliest maar we laten haar wel de baas blijven door Dapper te straffen omdat ze veel slimmer is en ook echt de baas wil zijn 99% van de tijd. Dapper vecht ook erg doorgedraaid dus we brullen ze uit mekaar en sturen ze boos ieder naar hun plaats om ze nog een kwartier boos aan te kijken :ok: Daarna is alles weer rustig.
Afbeelding
estelle

MARC_S schreef:Ben je niet bang dat de stress ook overslaat op de andere honden? Ik kan me voorstellen dat ze als ze dit zien zelf ook over hun toeren gaan. Ruzie in de roedel is voor alle honden stressvol, niet alleen de ruziemakers :wink: .
Nee we zijn niet bang voor stress. Het enige nadeel wat ik al vertelde is dat ze zich ermee willen bemoeien. Dat sommigen hun kans zien om ook even lekker in te beuken op de roedelleider of op Ulic. Vandaar ook dat we het normaal af moeten kappen omdat het dan uit de hand loopt. Nu stonden we met 4 hondjes erbij die we dus snel van het veld konden gooien. Die staan dan rustig vanachter het hek toe te kijken, geen stress of paniek. Geen van allen is na zo'n gevecht ook 'anders'.
Er zal straks wel wat veranderen als Chello van zijn plaats wordt verstoten, dan moet iedereen toch een nieuwe positie innemen maar dat zien we dan wel.
MARC_S schreef: Zelf zou ik er wel moeite mee hebben ze het uit te laten vechten maar dat komt vooral doordat ik teven gewend ben :mrgreen: Wij laten Dapper en Cleo ook niet vechten overigens als ze ineens bonje hebben. Dat gebeurd zo 2-3 keer per jaar en ineens vechten ze dan. :19: Cleo verliest maar we laten haar wel de baas blijven door Dapper te straffen omdat ze veel slimmer is en ook echt de baas wil zijn 99% van de tijd. Dapper vecht ook erg doorgedraaid dus we brullen ze uit mekaar en sturen ze boos ieder naar hun plaats om ze nog een kwartier boos aan te kijken :ok: Daarna is alles weer rustig.
IK snap wat je bedoelt hoor.
De teven hier laten we ook absoluut niet vechten. En wij hebben er ook een paar bij zitten die doordraaien in hun vechten bijv. mijn Hera en mijn Ghaya. Die gaan door tot het bittere 'einde'.

Maar tussen Ulic en Chello ging het gewoon heel netjes, dat kon je ook duidelijk zien tijdens het gevecht anders hadden we idd ingegrepen.
estelle

Chatterbox schreef:Go Ullic, go Ullic. :mrgreen: En dan moet dat ettertje Egan zich er weer mee bemoeien he... :wink: Hoe is Miles eigenljk onder al dit geweld? Blijft hij maar op een verstandige veilige afstand?
Miles stond er ook bij ja. Die probeerde dus wel Chello te helpen door Ulic afentoe snel in zn sodemieter te bijten. Miles hebben we dus ook snel van het veld geknikkerd haha. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”