Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stamboom afleveren
Moderator: moderatorteam
-
jidde
Stamboom afleveren
Ik zat met een vraag.
op de site van de RvB staat het volgende:
De teef moet bij de dekking minimaal 16 maanden oud zijn.
De teef mag bij de dekking voor haar eerste nest niet ouder dan 60 maanden zijn.
De teef mag bij de dekking nog geen 96 maanden oud zijn.
De teef mag in een periode van 24 maanden maximaal twee nesten voortbrengen, waarbij de periode tussen de dekking van het eerste nest en van het tweede nest minimaal 10 maanden moet zijn. De periode van 24 maanden start op de datum waarop de dekking voor het eerste van de twee binnen deze periode geboren nesten heeft plaatsgevonden.
De teef mag in Nederland maximaal vijf nesten voortbrengen.
Ik ken een teef die met 9,5 jaar nu een nestje heeft liggen, een half jaar geleden ook. Er zijn wel gewoon stambomen bij geleverd.
Waarvoor zijn die regels er als ze daar bij RvB er niets mee doen?
Ik heb al 2 mails verstuurd, naar de RvB en de rasvereniging, dus ik hoop nog een antwoord terug te krijgen
op de site van de RvB staat het volgende:
De teef moet bij de dekking minimaal 16 maanden oud zijn.
De teef mag bij de dekking voor haar eerste nest niet ouder dan 60 maanden zijn.
De teef mag bij de dekking nog geen 96 maanden oud zijn.
De teef mag in een periode van 24 maanden maximaal twee nesten voortbrengen, waarbij de periode tussen de dekking van het eerste nest en van het tweede nest minimaal 10 maanden moet zijn. De periode van 24 maanden start op de datum waarop de dekking voor het eerste van de twee binnen deze periode geboren nesten heeft plaatsgevonden.
De teef mag in Nederland maximaal vijf nesten voortbrengen.
Ik ken een teef die met 9,5 jaar nu een nestje heeft liggen, een half jaar geleden ook. Er zijn wel gewoon stambomen bij geleverd.
Waarvoor zijn die regels er als ze daar bij RvB er niets mee doen?
Ik heb al 2 mails verstuurd, naar de RvB en de rasvereniging, dus ik hoop nog een antwoord terug te krijgen
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
borderke
- Actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
zaira
- Actief
-
jidde
Dat is bij die teef ook gebeurd. Totaal 5 nestjes, waarvan er 2x in 1 jaar tijd. (dus niet 4 in 2 jaar, zit nog wel tijd tussen)
Van de RvB heb ik een email gekregen. Daarin staat dat het de nieuwe regelement moet gaan worden. ik heb dus gevraagd wanneer deze in werking zullen trainen. Van de rasvereniging heb ik nog niets gehoord helaas
Van de RvB heb ik een email gekregen. Daarin staat dat het de nieuwe regelement moet gaan worden. ik heb dus gevraagd wanneer deze in werking zullen trainen. Van de rasvereniging heb ik nog niets gehoord helaas
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
9,5 jaar :N: :N:
dat is hetzelfde als ik Ben hier even op Osa zet :N:
knotsknettergek dat dit nog mag!
Gr Anna
dat is hetzelfde als ik Ben hier even op Osa zet :N:
knotsknettergek dat dit nog mag!
Gr Anna
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 04 aug 2016 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Cocochanel
Heb ook naar R. v B. in het verleden een brief gestuurd...ze doen niks mee...ik ben van mening dat hun helemaal niks doet ...wel zijn van een levend wezen...
Dit kreeg ik als antwoord...
"De Raad van Beheer is een particuliere instantie zonder opsporongsbevoegdheid "...ik moest maar inspectiedienst bellen...
Dit kreeg ik als antwoord...
"De Raad van Beheer is een particuliere instantie zonder opsporongsbevoegdheid "...ik moest maar inspectiedienst bellen...
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ach ja, zo vondt ik laatst op een website van een toch wel bekende Rhodesian Ridgeback fokker in Duitsland een aankondiging.
Hun teefje van 10 jaar oud, had zich laten dekken door hun reu van 8 jaar oud. Het was moeders natuur als ze voor de 6e!!!
keer een nestje zou krijgen. Onvoorstelbaar.
Gelukkig voor de hond dat ze maar 5 pups heeft gekregen. Jammer genoeg stonden beide fokkers met de rest van hun honden op de show in Duitsland terwijl ze thuis twee nesten hadden liggen.
De RvB mag best strenger optreden in sommige gevallen!!
Groetjes,
Esther
Hun teefje van 10 jaar oud, had zich laten dekken door hun reu van 8 jaar oud. Het was moeders natuur als ze voor de 6e!!!
Gelukkig voor de hond dat ze maar 5 pups heeft gekregen. Jammer genoeg stonden beide fokkers met de rest van hun honden op de show in Duitsland terwijl ze thuis twee nesten hadden liggen.
De RvB mag best strenger optreden in sommige gevallen!!
Groetjes,
Esther
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"