Mijn vorige hond is als pup 2 maal gemeen gebeten door een hond. De eerste keer was een zwarte labrador die los op straat liep, pupje liep aan de lijn. Baas van de Lab was boos toen ik de hond bij de halsband pakte toen hij mijn pupje tot twee keer toe aanviel ( want labradors bijten noóóóóit, dus het was onmogelijk dat haar hond dat deed ). De tweede keer was ze iets groter en liep ze los bij een recreatiemeer en is ze dwars door haar voorpoot heen gebeten door een Berner Sennenhond. Door deze voorvallen heeft ze haar leven lang een pesthekel gehad aan grote zwarte honden en moest ik haar echt aanlijnen als ik er zoeen zag. Helaas is ze inmiddels overleden, maar ik krijg binnenkort een pup en wil niet dat ook zij in haar jeugd getraumatiseerd raakt en dat het haar leveslang problemen gaat geven. Maar hoe te voorkomen ? Ik kan haar moeilijk gaan optillen als er een hond op haar afkomt, want dat werkt ook averechts. Hoe doen jullie dat ? De honden hier in de buurt kennen we wel een beetje, maar op vreemd terrein natuurlijk niet.
Groetjes, Karin.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe ga ik dit voorkomen ?
Moderator: moderatorteam
-
aussie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- majelle
- Zeer actief
Zoek van te voren uit hoe andere honden met pups zijn en laat alleen je hond spelen met die honden waarvan je weet dat ze leuk zijn met pups . Als ze een buffer van positieve ervaringen heeft kan ze ook dealen met minder positieve.
Mocht ze later met door een vreemde hond toch zo gecorrigeerd zijn dat ze er wat aan overhoudt dan kun je weer terug naar de eerste (veilige groep) honden.
Mocht ze later met door een vreemde hond toch zo gecorrigeerd zijn dat ze er wat aan overhoudt dan kun je weer terug naar de eerste (veilige groep) honden.
- Moos
- Zeer actief
Inderdaad zorgen dat je een netwerk in de buurt opbouwd van vriendelijke betrouwbare honden. Ga desnoods nu je pup er nog niet is eens in het losloopgebied wandelen om te kijken hoe de honden daar zijn en hoe ze met elkaar omgaan. Dan zou je ook aan mensen kunnen vertellen dat jij een pupje krijgt en of ze misschien rustig met 1 van die honden kennis zou kunnen maken.
En aan mensen vragen als jij met je pup loopt hoe hun hond met pupjes is. Sommige mensen zullen wellicht niet helemaal de waarheid vertellen, maar vaak merk je het wel doordat ze even aarzelen of zeggen "nou, soms wel goed" of iets dergelijks.
Verder kan je gewoon helaas niet altijd alles voorkomen. De meeste pupjes krijgen toch wel een aantal negatieve ervaringen in meer of mindere mate. Maar als daar heel veel goede ervaringen tegenover staan is dat wel te overkomen.
En aan mensen vragen als jij met je pup loopt hoe hun hond met pupjes is. Sommige mensen zullen wellicht niet helemaal de waarheid vertellen, maar vaak merk je het wel doordat ze even aarzelen of zeggen "nou, soms wel goed" of iets dergelijks.
Verder kan je gewoon helaas niet altijd alles voorkomen. De meeste pupjes krijgen toch wel een aantal negatieve ervaringen in meer of mindere mate. Maar als daar heel veel goede ervaringen tegenover staan is dat wel te overkomen.

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
En je kunt ook altijd beginnen met opgetild houden, voordat er in de verste verte maar een hond te zien is. Als dan blijkt dat de hond leuk is met pups, kun je je pup op de grond zetten.
Daar zal hij volgens mij niet getraumatyiseerd van raken, wel als je m gaat optillen zodra je een hond ziet.
Overigens heb ik zelf geen voorzorgsmaatregelen genomen toen Boomer pup was..
Hij mocht nog niet zolang lopen, dus het was tot de hoek van de straat en terug en daar kwam ik (gelukkig) alleen leuke honden tegen.
Misschien wel teveel, want nu denkt hij dat iedere hond leuk is en met m wil spelen :N:
Daar zal hij volgens mij niet getraumatyiseerd van raken, wel als je m gaat optillen zodra je een hond ziet.
Overigens heb ik zelf geen voorzorgsmaatregelen genomen toen Boomer pup was..
Hij mocht nog niet zolang lopen, dus het was tot de hoek van de straat en terug en daar kwam ik (gelukkig) alleen leuke honden tegen.
Misschien wel teveel, want nu denkt hij dat iedere hond leuk is en met m wil spelen :N:
-
Baily
-
aussie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Bedankt voor jullie tips ! Ik woon nu wel gelukkig in een betere "hondenbuurt" dan toen ( daar woonde veel kouwe kak ) dus ik hoop minder problemen te krijgen.
Snerthond !
Groetjes, Karin.
Het was niet corrigeren van de hond, hij stak gewoon de straat over en storte zich zo op mijn puppie !Mocht ze later met door een vreemde hond toch zo gecorrigeerd zijn dat ze er wat aan overhoudt dan kun je weer terug naar de eerste (veilige groep) honden.
Groetjes, Karin.