Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spanning tussen 2 honden in 1 huis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Spanning tussen 2 honden in 1 huis

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ik heb een vraagje voor iemand anders...
Probleem is dat er constant spanning is tussen haar 2 jack russels (kruising)
Jack is een gecastreerd reutje en is het hondje wat je op het filmpje in de lens ziet kijken.
Russel is niet gecasteerd (reu) en is de hond die met de rug naar de camera toe ligt.
Zoals je op het filmpje kunt zien en horen (grrrrrrr) is er dus nogal wat spanning tussen die honden. Als ze op de grond lopen lopen ze meer om elkaar heen te draaien enzo. Dit gebeurd meerdere keren op een dag en het baasje wordt er echt gek van en vindt het echt niet leuk meer, ook voor de honden zelf niet.
Ze heeft er al een gedragstherapeut bij gehaald en die zegt dat Jack net iets hoger in rangorde is dan Russel maar dat ze telkens mot hebben omdat Russel dus niet echt veel lager staat dan Jack. Daarom adviseerde ze om Russel te laten castreren zodat zijn dominantie zou verminderen...
Het baasje twijfelt echter of castratie zal helpen en wil het liever niet laten doen als het toch geen zin zal hebben. Echter, als het zo door blijft gaan overweegt ze zelfs om Russel te herplaatsen.
Ik probeer met haar mee te denken dus vandaar dat ik de vraag ook hier stel. Misschien zijn er mensen die dit herkennen en misschien wel een goede tip hebben? (klik op de foto om het filmpje te zien)
Afbeelding
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Tja..de gedragstherapeut heeft gelijk als de verhoudingen zoals ze ze inschat kloppen. Ik snap niet waarom iemand een therapeut erbij haalt en hem vervolgens niet geloofd. :denken:
Laatst gewijzigd door Eline* op 01 jun 2006 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Even een vraagje, welk hondje hoor je continu grommen op het filmpje?
Jack, het hondje wat recht in de lens kijkt, lijkt mij eerder iets angstig overkomen dan echt over dominant.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:Even een vraagje, welk hondje hoor je continu grommen op het filmpje?
Jack, het hondje wat recht in de lens kijkt, lijkt mij eerder iets angstig overkomen dan echt over dominant.
Hondje wat in de lens kijkt is volkomen gestresst, maar dat zegt niets. Dat kan ook komen van een bazin die erboven hangt met de camera en die misschien wel corrigeert als de andere hond dreigt. Ik neem aan dat als een gedragstherapeut inschat dat dat hondje net hoger is in rang, dat we daar dan maar vanuit moeten gaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:Even een vraagje, welk hondje hoor je continu grommen op het filmpje?
Het hondje wat gromt is wel Jack (die in de lens kijkt). Jack is inderdaad wel eerder van het angstige type. Op straat zou hij bijvoorbeeld ook met een boogje om een provocerende hond heen lopen.
Je ziet Jack inderdaad ook wel constant zijn bek likken enzo.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Eline* schreef:
Hondje wat in de lens kijkt is volkomen gestresst, maar dat zegt niets. Dat kan ook komen van een bazin die erboven hangt met de camera en die misschien wel corrigeert als de andere hond dreigt. Ik neem aan dat als een gedragstherapeut inschat dat dat hondje net hoger is in rang, dat we daar dan maar vanuit moeten gaan.
Ok, dat is ook zo, er kunnen inderdaad omstandigheden zijn waardoor het hondje zich anders gedraagt dan normaal.

Persoonlijk vond ik het hondje wel heel erg bedrukt overkomen. Hoe hij uit z'n ogen keek, zijn houding, ook zichzelf zo tegen de bank drukken. Terwijl het andere hondje een stuk vrijer overkomt door ook zo pontificaal voor hem te gaan liggen, en naderhand weer gaat liggen.

Maar wat je zegt, als er een gedragstherapeut langs is geweest, en die heeft dit geconstateerd, dan moeten we daar maar vanuit gaan :wink:

Het is in ieder geval absoluut niet leuk.
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef: Hondje wat in de lens kijkt is volkomen gestresst, maar dat zegt niets. Dat kan ook komen van een bazin die erboven hangt met de camera en die misschien wel corrigeert als de andere hond dreigt. Ik neem aan dat als een gedragstherapeut inschat dat dat hondje net hoger is in rang, dat we daar dan maar vanuit moeten gaan.
Hij raakt er sowieso altijd wel erg gestresst van (trillen, gapen, likken), ook zonder camera. Ze zegt dat als ze Jack alleen mee neemt naar buiten dat hij dan ook veel vrolijker en ontspannender is.
Overigens is er hier vooraf niks gebeurd. Jack lag op de bank en toen kwam Russel erbij en het begint dan als Russel te dichtbij komt zegmaar. Russel probeert bijvoorbeeld ook op Jack te rijden (niet in het filmpje, maar soms)
Vaak geeft ze juist wel Jack een stemcorrectie (die gromt) maar het begint eigenlijk als Russel provoceert denk ik, zoals rijden...
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Eline* schreef: Hondje wat in de lens kijkt is volkomen gestresst, maar dat zegt niets. Dat kan ook komen van een bazin die erboven hangt met de camera en die misschien wel corrigeert als de andere hond dreigt. Ik neem aan dat als een gedragstherapeut inschat dat dat hondje net hoger is in rang, dat we daar dan maar vanuit moeten gaan.
Hij raakt er sowieso altijd wel erg gestresst van (trillen, gapen, likken), ook zonder camera. Ze zegt dat als ze Jack alleen mee neemt naar buiten dat hij dan ook veel vrolijker en ontspannender is.
Overigens is er hier vooraf niks gebeurd. Jack lag op de bank en toen kwam Russel erbij en het begint dan als Russel te dichtbij komt zegmaar. Russel probeert bijvoorbeeld ook op Jack te rijden (niet in het filmpje, maar soms)
Vaak geeft ze juist wel Jack een stemcorrectie (die gromt) maar het begint eigenlijk als Russel provoceert denk ik, zoals rijden...
Weet je ook o.b.v. waarvan de GT vindt dat Jack de ranghogere is? Wat voor signalen heeft zij opgevangen?

Is er ook nog verschil in gedrag tussen de honden als de vrouw weg is? Als er iemand anders is i.p.v. de vrouw?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Benji&Brenda schreef:Vaak geeft ze juist wel Jack een stemcorrectie (die gromt) maar het begint eigenlijk als Russel provoceert denk ik, zoals rijden...
Precies en dat kan de stress veroorzaken bij de hond, want hij wordt door een ranglagere geprovoceerd en mag van zijn baas niet reageren. Nou, daar kan je flink gefuckt van raken. Ze zou hem eerder moeten steunen als hij de baas is.
Als de hondjes daar goed zitten moet ze castreren.
Ik snap de insteek met Straks helpt het niet niet zo. Als ze van die hond af wil moet ze hem wegdoen, maar voor dit type hond zijn geen huisjes in overvloed. Het asiel zit er namelijk ook vol mee.
Als ze gek is op die hondjes moet ze gewoon castreren. De kans op verbetering is groot.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef: Persoonlijk vond ik het hondje wel heel erg bedrukt overkomen. Hoe hij uit z'n ogen keek, zijn houding, ook zichzelf zo tegen de bank drukken. Terwijl het andere hondje een stuk vrijer overkomt door ook zo pontificaal voor hem te gaan liggen, en naderhand weer gaat liggen.

Maar wat je zegt, als er een gedragstherapeut langs is geweest, en die heeft dit geconstateerd, dan moeten we daar maar vanuit gaan :wink:

Het is in ieder geval absoluut niet leuk.
Een echt ranglagere hond gaat weg. Als ik als baas op de bank wil en mijn hond ligt daar staat hij op en gaat weg. Deze hond blijft zitten en gromt..dus Tief op zegt hij en het conflict kan hem dus zitten in het feit dat hij niet durft te corrigeren omdat de baas de ranglaagste steunt.
Waarschijnlijk wordt er in afwezigheid niet gevochten, dan zal de ranglagere waarschijnlijk minder babbels hebben en zich schikken op zijn plek omdat de steun van de baas ontbreekt.

Waar ik wel even benieuwd naar ben is hoe oud de honden zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Laila
Actief

Ongelezen bericht door Laila »

Misschien zou het kunnen helpen als ze Jack wat meer steunt in zijn positie als ranghogere, door bijv. Russel van de bank te sturen als Jack er al op ligt? Erg vervelend, deze situatie, inderdaad.
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Jammer dat ze zelf niet het verhaal komt vertellen want hier zit ook nog wat aan vooraf. Ze had eerst ook nog een staff teefje en toen ging het volgens mij wel goed tussen de heren. Het staff teefje heeft ze herplaatst (omdat die niet zo lief was naar andere honden volgens mij) en kort daarna gingen die reuen tegen elkaar? zoiets is het volgens mij.
Volgens mij haalt ze de rangorde inderdaad door elkaar als ik het op clubs meelees. Ze zegt jack (zittende) maar de zou russel (liggende) van de bank af moeten sturen naar mijn idee.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

**Tamara** schreef: Ze zegt jack (zittende) maar de zou russel (liggende) van de bank af moeten sturen naar mijn idee.
Nee, ze moet de kamer uitlopen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Eline* schreef:
**Tamara** schreef: Ze zegt jack (zittende) maar de zou russel (liggende) van de bank af moeten sturen naar mijn idee.
gewoon allebei niet steunen?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

**Tamara** schreef:
Eline* schreef:
gewoon allebei niet steunen?
Nee, waarom zou je? Geen hond spreekt de hondentaal beter dan de hond zelf..je er lekker niet mee bemoeien. Verder denk ik dat deze honden niet vechten in afwezigheid van de baas, des te meer reden dus om in stresssituatie's weg te gaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Okay hier wat antwoorden...

Jack is 31 januari 3 geworden en Russel is 12 mei 2 geworden.
Ze weet eigenlijk niet of ze het ook doen als ze er niet bij is maar ze denkt van niet omdat ze dan ook gewoon tegen elkaar aan liggen. Het gebeurd vooral als de een ergens heen loopt of wordt geaaid.
Verder corrigeert ze op het filmpje Jack maar ze zegt dat ze meestal Russel corrigeert omdat hij de aanstichter is met provoceren...

De gedragstherapeut zegt dat Jack net wat hoger staat dan Russel omdat Jack Russel vaker negeert als Russel bijvoorbeeld uitdaagd voor spel. Ze moest het zelf ook in de gaten houden en de gene die de ander het meest negeert en gewoon wegloopt staat hoger zei hij.

Ondertussen is de dierenarts wel gebeld en wordt hij waarschijnlijk over 2 weken geholpen.
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

Eline* schreef:
Benji&Brenda schreef:Vaak geeft ze juist wel Jack een stemcorrectie (die gromt) maar het begint eigenlijk als Russel provoceert denk ik, zoals rijden...
Precies en dat kan de stress veroorzaken bij de hond, want hij wordt door een ranglagere geprovoceerd en mag van zijn baas niet reageren. Nou, daar kan je flink gefuckt van raken. Ze zou hem eerder moeten steunen als hij de baas is.
Als de hondjes daar goed zitten moet ze castreren.
Ik snap de insteek met Straks helpt het niet niet zo. Als ze van die hond af wil moet ze hem wegdoen, maar voor dit type hond zijn geen huisjes in overvloed. Het asiel zit er namelijk ook vol mee.
Als ze gek is op die hondjes moet ze gewoon castreren. De kans op verbetering is groot.
wij hebben een kruising jack russel , nadat we hem hebben gecastreerd(problemen met prostaat) valt hij een hond meteen bij de keel aan als hij de kans krijgt, terwijl voor de castratie dit nooit het geval was alleen wat snuffelen en soms de haren wat rechtop.

normaal gesproken zou dit andersom moeten zijn maar helaas niet altijd zo.
mirjam-

Ongelezen bericht door mirjam- »

Jaren terug had ik een bastaard reutje die zo klein als hij was werkelijk iedere hond aanvloog, zelfs hele grote honden. Een cursus hielp niet. Nadat ik hem heb laten castreren (hij was toen 1 jaar) , werd hij zo mak als een lammetje en vloog geen hond meer aan. De rest van zijn leven is hij rustig gebleven. Een verschil van dag en nacht.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:wij hebben een kruising jack russel , nadat we hem hebben gecastreerd(problemen met prostaat) valt hij een hond meteen bij de keel aan als hij de kans krijgt, terwijl voor de castratie dit nooit het geval was alleen wat snuffelen en soms de haren wat rechtop.

Het gedragsverandering moet je aflezen binnen de roedel en niet aan het gedrag naar vreemde honden. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
biancadebruijn
Actief

Ongelezen bericht door biancadebruijn »

Dusty en Kayleigh hebben hier ook last van.Ik zeg tegen iedereen in mijn gezin dat ze zich er niet mee moeten bemoeien en dat Kayleigh en Dusty zelf er uit moeten komen wie de baas is van hun twee.Ze zijn 1 en 2 jaar en dan komt er toch een tijd dat ze elkaar gaan uitdagen.Ik maak me er niet zo druk om.
Afbeelding

Kayleigh & Dusty
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

biancadebruijn schreef:Dusty en Kayleigh hebben hier ook last van.Ik zeg tegen iedereen in mijn gezin dat ze zich er niet mee moeten bemoeien en dat Kayleigh en Dusty zelf er uit moeten komen wie de baas is van hun twee.Ze zijn 1 en 2 jaar en dan komt er toch een tijd dat ze elkaar gaan uitdagen.Ik maak me er niet zo druk om.
Nou ja..jij hebt twee teven dus een risicovollere combi dan 2 reuen. Ik zou er dus wel goed op letten dat je geen herrie krijgt tussen de dames door verkeerde omgang van je gezin. Als het tussen teven echt mis gaat zijn de rapen gaar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Benji&Brenda schreef:Okay hier wat antwoorden...

Ze weet eigenlijk niet of ze het ook doen als ze er niet bij is maar ze denkt van niet omdat ze dan ook gewoon tegen elkaar aan liggen. Het gebeurd vooral als de een ergens heen loopt of wordt geaaid.
Verder corrigeert ze op het filmpje Jack maar ze zegt dat ze meestal Russel corrigeert omdat hij de aanstichter is met provoceren...

De gedragstherapeut zegt dat Jack net wat hoger staat dan Russel omdat Jack Russel vaker negeert als Russel bijvoorbeeld uitdaagd voor spel. Ze moest het zelf ook in de gaten houden en de gene die de ander het meest negeert en gewoon wegloopt staat hoger zei hij.

Ondertussen is de dierenarts wel gebeld en wordt hij waarschijnlijk over 2 weken geholpen.
Ze zegt dat ze mééstal Russel corrigeert? :denken:
Daardoor is ze niet duidelijk naar de honden toe. Ze geeft eigenlijk zelf aan dat ze het óók niet weet.
Dus het is òf de een òf de ander en niet de ene keer de een en de andere keer de ander :neenee:
Dit zou kunnen verklaren waarom het waarschijnlijk alleen in haar bijzijn tot dit soort reacties van de honden komt.
Nettie
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Eline* schreef:
biancadebruijn schreef:Dusty en Kayleigh hebben hier ook last van.Ik zeg tegen iedereen in mijn gezin dat ze zich er niet mee moeten bemoeien en dat Kayleigh en Dusty zelf er uit moeten komen wie de baas is van hun twee.Ze zijn 1 en 2 jaar en dan komt er toch een tijd dat ze elkaar gaan uitdagen.Ik maak me er niet zo druk om.
Nou ja..jij hebt twee teven dus een risicovollere combi dan 2 reuen. Ik zou er dus wel goed op letten dat je geen herrie krijgt tussen de dames door verkeerde omgang van je gezin. Als het tussen teven echt mis gaat zijn de rapen gaar.
Precies. Ik zou me er toch maar wel druk om maken, Eline heeft gelijk. Ik heb ook twee teven, waarmee het goed ging, totdat de jongste besloot dat zij de baas wou zijn.
Ze kunnen nog steeds niet samen alleen zijn. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om ze dan te scheiden, want als twee teven echt vechten, gaan ze voor de kill...
AfbeeldingAfbeelding
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Benji&Brenda schreef:Okay hier wat antwoorden...

Wie wie uitdaagt voor spel en wie daar wel of niet op ingaat, zegt niks over de dominantierelatie tussen twee honden. Laag nodigt hoog uit en andersom en soms gaat laag niet op de uitnodiging in en soms hoog niet. Dat is afhankelijk van de gedrevenheid tot spel en niet van de dominantierelatie.

De dominantierelatie tussen 2 honden bepaal je door te kijken naar de lichaamshouding van beide honden, als ze in interactie met elkaar zijn, zonder dat daar andere honden/personen van op invloed kunnen zijn.

Castratie heeft volgens mij ook geen effect op de rangorde. Het kan gevechten tussen reuen doen afnemen, maar alleen als deze door hormonen gedreven worden, bv. als er een loopse teef in de buurt is.

Ik heb dus mijn twijffels over de diagnose van de gedragstherapeut en zou niet zo maar aannemen wat er is geadviseerd.

In het filmpje zie ik Jack ontzettend veel stress vertonen. Als hij dan uitvalt naar Russel, ziet dit er offensief uit (hoge houding, oren naar voren en alleen voortanden zichtbaar). Russel trekt zich er echter weinig van aan en gaat weer op zijn gemak liggen. Wie is dan het zelfverzekerdst? Lijkt me duidelijk (in dit geval dan).
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

[quote="zepenko]
Wie wie uitdaagt voor spel en wie daar wel of niet op ingaat, zegt niks over de dominantierelatie tussen twee honden. Laag nodigt hoog uit en andersom en soms gaat laag niet op de uitnodiging in en soms hoog niet. Dat is afhankelijk van de gedrevenheid tot spel en niet van de dominantierelatie.

De dominantierelatie tussen 2 honden bepaal je door te kijken naar de lichaamshouding van beide honden, als ze in interactie met elkaar zijn, zonder dat daar andere honden/personen van op invloed kunnen zijn.

Castratie heeft volgens mij ook geen effect op de rangorde. Het kan gevechten tussen reuen doen afnemen, maar alleen als deze door hormonen gedreven worden, bv. als er een loopse teef in de buurt is.

Ik heb dus mijn twijffels over de diagnose van de gedragstherapeut en zou niet zo maar aannemen wat er is geadviseerd.

In het filmpje zie ik Jack ontzettend veel stress vertonen. Als hij dan uitvalt naar Russel, ziet dit er offensief uit (hoge houding, oren naar voren en alleen voortanden zichtbaar). Russel trekt zich er echter weinig van aan en gaat weer op zijn gemak liggen. Wie is dan het zelfverzekerdst? Lijkt me duidelijk (in dit geval dan).[/quote]
Maar wat zal wel helpen denk jij dan?

Volgens de GT lagen de verhoudingen dicht bij elkaar en ze moest dus zelf ook dat gedrag in de gaten houden.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Castratie doet een reu wel degelijk zakken in de rangorde. Hij is geen volwaardige concurent meer.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

Eline* schreef:
irstas schreef:wij hebben een kruising jack russel , nadat we hem hebben gecastreerd(problemen met prostaat) valt hij een hond meteen bij de keel aan als hij de kans krijgt, terwijl voor de castratie dit nooit het geval was alleen wat snuffelen en soms de haren wat rechtop.

Het gedragsverandering moet je aflezen binnen de roedel en niet aan het gedrag naar vreemde honden. :wink:
ja in de roedel is hij inderdaad wat minder fel geworden , stond meteen onderaan, schiet ook niet op :mrgreen:

ik denk ook wel dat het met de leeftijd te maken heeft , ik ken ook een hond die werd gecastreerd op zijn 6de en is daarna nooit meer van de bank opgestaan , terwijl hij normaal niet binnen te houden was, het enigste waar hij nog voor naar buiten ging was als de teef van de buren loops was.
resultaat in een jaar tijd van een fitte gespierde hond naar een dik lui varken.
en het baasje enorme spijt , want van haar vrolijke hond was niks meer over.

bij die van ons is dat gelukkig niet verandert ik zou bijna zeggen dat hij juist actiever is geworden en dan vooral in het zoeken naar eten.
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Eline* schreef:Castratie doet een reu wel degelijk zakken in de rangorde. Hij is geen volwaardige concurent meer.
Een ietwat late reactie, maar goed.

Dat zou dus betekenen dat alle gecastreerde reuen helemaal onderaan in de rangorde komen, onder alle intacte reuen?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

zepenko schreef:
Eline* schreef:Castratie doet een reu wel degelijk zakken in de rangorde. Hij is geen volwaardige concurent meer.

Dat zou dus betekenen dat alle gecastreerde reuen helemaal onderaan in de rangorde komen, onder alle intacte reuen?
Dat ligt volgens mij ook aan het karakter van de hond.
Hier in het park loopt een gecastreerde reu die net niet de hoogste in rang is onder de honden. Maar laagste in rang? Nou nee, zou ik niet zeggen :mrgreen:
Als je twijfelt over de invloed van castratie kan je ook eerst een chemische castratie laten uitvoeren (injectie dus). De invloed daarvan duurt 6 weken tot 3 maanden. (het is niet helemaal te vergelijken, maar komt wel in de buurt).
Als dat geen enkel effect heeft, hoef je van een echte castratie niet veel te verwachten.
Nettie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

zepenko schreef:

Dat zeg ik niet. Hij zakt in de rangorde. Als de andere reu, die volgens de therapeut nu hoger is, niet gecastreerd was, had je waarschijnlijk geen probleem gehad omdat de ruimte tussen de twee honden dan dus groter was geweest. Als je twee reuen, een gecastreerde reu en een ongecastreerde reu hebt die met elkaar knokken omdat ze dicht bij elkaar liggen in de rangorde en je castreert de ranglagere zakt de langlagere lager en wordt de ruimte groter; dus minder vechten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”