Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup met energie 's nachts.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Pup met energie 's nachts.

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Hier dan m'n eerste vraagje m.b.t. Belle :wink: ! Ons meisje doet het erg goed zo in d'r eerste daagjes dat ze bij ons is. De eerste nachten sliep ze redelijk door, wel ben ik er 's nachts met haar uit geweest, en om een uur of 6 waren d'r batterijtjes weer opgeladen :wink: Zo ook vannacht, alleen toen was ze om half 5 al klaarwakker en was niet van plan om nog verder te gaan slapen in de bench. Haar bench staat naast mijn bedhelft zodat ik contact met haar kan maken. Na wat gepiep van haar rond half 5 vannacht, heb ik toen ze stil was, de bench open gedaan, omdat ze zo vol energie zat. Met negeren bleef ze namelijk doorgaan. Ze heeft wat rondjes gerend door de huiskamer en op een gegeven moment heb ik haar een kong gegeven om haar weer een beetje 'moe' te maken, want half 5 is toch wel een tijd dat we wel graag nog even willen slapen :wink:. Ik heb haar ook nog wat speeltjes aan geboden en kort met haar gespeeld in haar bench, want ook al was ik net met haar uitgeweest, ze bleef janken. Uiteindelijk is ze rond half 7, nadat ik weer even met haar ben wezen plassen, weer in slaap gevallen tot een uur of 8.15.
Nu vroeg ik me af of het verstandig is dat ik 's nachts best wat aandacht aan dr heb gegeven d.m.v. kort spelen en het geven van een kong? Ik wil niet dat ze denkt dat ze nu elke nacht mag 'rauzen' maar ik vind het ook sneu als zij echt klaarwakker is en dan deze energie niet kwijt kan, want slapen doet ze dan niet. Misschien moet ik haar 's avonds wat meer moe maken, want ik bedenk me ook dat zij gisteravond tot een uur of half 12 bij mij op schoot achter de pc heeft geslapen, das ook niet echt handig :roll: :wink:
chuckie
Zeer actief

Re: Pup met energie 's nachts.

Ongelezen bericht door chuckie »

Dazwa84 schreef:Hier dan m'n eerste vraagje m.b.t. Belle :wink: ! Ons meisje doet het erg goed zo in d'r eerste daagjes dat ze bij ons is. De eerste nachten sliep ze redelijk door, wel ben ik er 's nachts met haar uit geweest, en om een uur of 6 waren d'r batterijtjes weer opgeladen :wink: Zo ook vannacht, alleen toen was ze om half 5 al klaarwakker en was niet van plan om nog verder te gaan slapen in de bench. Haar bench staat naast mijn bedhelft zodat ik contact met haar kan maken. Na wat gepiep van haar rond half 5 vannacht, heb ik toen ze stil was, de bench open gedaan, omdat ze zo vol energie zat. Met negeren bleef ze namelijk doorgaan. Ze heeft wat rondjes gerend door de huiskamer en op een gegeven moment heb ik haar een kong gegeven om haar weer een beetje 'moe' te maken, want half 5 is toch wel een tijd dat we wel graag nog even willen slapen :wink:. Ik heb haar ook nog wat speeltjes aan geboden en kort met haar gespeeld in haar bench, want ook al was ik net met haar uitgeweest, ze bleef janken. Uiteindelijk is ze rond half 7, nadat ik weer even met haar ben wezen plassen, weer in slaap gevallen tot een uur of 8.15.
Nu vroeg ik me af of het verstandig is dat ik 's nachts best wat aandacht aan dr heb gegeven d.m.v. kort spelen en het geven van een kong? Ik wil niet dat ze denkt dat ze nu elke nacht mag 'rauzen' maar ik vind het ook sneu als zij echt klaarwakker is en dan deze energie niet kwijt kan, want slapen doet ze dan niet. Misschien moet ik haar 's avonds wat meer moe maken, want ik bedenk me ook dat zij gisteravond tot een uur of half 12 bij mij op schoot achter de pc heeft geslapen, das ook niet echt handig :roll: :wink:
ik heb bij chuckie gemerkt dat het niet verstandig was om hem snachts aandacht te geven.
ik ging er snachts uit als hij piepte,omdat hij dan wat moest.vervolgens kreeg hij dit door en ging hij ook zomaar zitten piepen,wel 6 keer per nacht.
toen heb ik een tijdje de wekker gezet 1x per nacht en verder gewoon niet meer,ik had wel een krant naast zn mand (in de bench) liggen,en als hij verder nog wat moest deed hij het daarop,na een week deed hij verder niks meer snachts,behalve die ene keer als ik eruit ging.
chuckie was ook iedere keer klaarwakker als ik bij hem was,en hoe meer ik probeerde om hem moe te maken,of hoe meer aandacht ik hem dus gaf,hoe drukker hij werd.
gewoon even plassen laten en weer terug naar bed gaan werkte hier het best,ik denk dat je pup misschien ook nog aan jullie ritme moet wennen en zo leert ze dat het snelst.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Juf-Marjan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Juf-Marjan »

Ik heb ook een pup (van 10 weken) die tegen half 6 in de ochtend actief wordt. Soms moet ze er 's nachts tegen een uur of drie ook uit, maar gaat daarna weer braaf slapen (misschien ook omdat het nog donker is?), maar om 6 uur is het echt gebeurd met de slaap. Maar ik vind dat ze er maar aan moet wennen dat we om 6 uur nog niet gaan opstaan. Ik ga dus nooit met haar spelen. Na het plassen direct weer in de bench zonder haar aandacht te geven, ze krijgt een stuk beschuit mee en wat speeltjes. De eerste 10 minuten nadat haar beschuit op is, piept ze wel wat, maar daarna geeft ze het op en gaat weer slapen.
Dazwa84

Heee ik zie dat dit topic toch geplaatst is! (ik probeerde hem eergisteren te plaatsen maar kreeg toen foutmeldingen)

bedankt voor de tips! Vannacht is het echt een stuk beter gegaan. Wel is ze na een uur of 6 echt wakker, maar dan doen we de bench open en mag ze in de huiskamer (ze kan er toch niks kapot maken). We hebben ook haar gewone mandje (dus geen bench) naast ons bed gezet en we hebben gemerkt dat ze hier gewoon lekker in gaat spelen of slapen omdat ze dan de vrijheid heeft. Vanochtend was ze tot 8 uur hartstikke lekker bezig met zichzelf, dus dat is fijn!
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Je zegt het zelf al; 's avonds gewoon wat meer doen nog... Spelen, prikkelen, stukje wandelen (voor zover dat gaat met zo'n klein ding dan, niet te lang...) Lekker moe en voldaan laten slapen daarna. En ze moet inderdaad ook nog gewoon wennen aan jullie ritme.

Toen wij Terra, en later Joep kregen, waren ze eerst ook heel vroeg wakker. En toen ze nog in het nest zaten, was er altijd wel een nestgenootje te porren voor een spelletje ofzo. Dat is dan even wennen, als dat opeens niet meer kan. Ik deed altijd wel gewoon even een aai over de bol; ik ben er wel, maar ik ga nog slapen. Bij Joep hebben we een hele adem nodig gehad voor het negeren van gepiep; de eigenwijze teckel was het er niet mee eens. Maar ook dat is goed gekomen.

Puppies zijn geweldig, maar ik ben nu toch wel blij dat jij degene bent die er een in huis hebt, en ik alleen maar mee kan genieten van de leuke plaatjes! haha! :mrgreen: Maar evengoed: geniet ervan!!!
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Wat heb ik dan een geluk gehad :mrgreen: .
Vanaf de eerste nacht sliep Jagger door en nog steeds, hij is nu ruim 4 maanden, kijkt hij me s'morgens aan met een kop van: Nu al... :wink: .
Dazwa84

Vannacht ging het helemaal goed! We hebben haar niet meer in de bench maar gewoon in d'r mandje naast ons, en daar mag ze van ons 's nachts voor altijd blijven slapen. We zijn er maar 1 keer uitgeweest en ze heeft niets in de slaapkamer gedaan en heeft daarna zelfs tot 8 uur doorgeslapen :cheer:
Juf-Marjan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Juf-Marjan »

Goed om te horen, Dazwa84! :ok:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Dazwa84 schreef:Vannacht ging het helemaal goed! We hebben haar niet meer in de bench maar gewoon in d'r mandje naast ons, en daar mag ze van ons 's nachts voor altijd blijven slapen. We zijn er maar 1 keer uitgeweest en ze heeft niets in de slaapkamer gedaan en heeft daarna zelfs tot 8 uur doorgeslapen :cheer:
Fijn :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Grote Belle :ok: .
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”