Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

SonMon
Vaste gebruiker

Fietsen

Ongelezen bericht door SonMon »

Hallo Allemaal,
Ik denk dat dit een moeilijke vraag is, maar natuurlijk hoop ik dat jullie mij en Dewey kunnen helpen.
Omdat ik graag fiets en het heerlijk vond om mijn pup mee te nemen, heb ik een speciale hondenfietsmand gekocht en die bevestigd aan het stuur. Met een lijn om zijn buik zet je hem vast in die mand, natuurlijk kan hij goed bewegen, maar er niet uitspringen.
De eerste periode vond hij het niet echt geweldig, maar ging braaf mee in zijn fietsmand, maar nu ..... eenmaal in de fietsmand blaft hij de hele rit, echt hoor de hele rit :jank: , Dewey is een Maltezer van nu 5 maanden.
Ik probeer zijn aandacht te krijgen, wat echt niet lukt, hij blijft blaffen, dus kan hem ook nergens mee belonen als hij stil is en afleiden lukt dus ook niet.
Moet ik nu even stoppen met dit fietsen of moet ik toch vol blijven houden ook al blaft hij de hele rit :denken:
Ik probeer het met korte ritjes hoor, hooguit een half uurtje.
Waarom vond hij het in het begin wel goed en nu ineens niet meer, er is nooit iets geks gebeurd, gevallen of erg geschrokken enz enz.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik wil zo graag fietsen met mijn wuppie, zeker met dit prachtige weer.

Groetjes Sonja en Dewey
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

misschien iets te kluiven geven?? :19:
Als hij kluift kan hij niet blaffen en zo wordt het fiets tochtje erg leuk (denk ik) :ok:
Afbeelding
SonMon
Vaste gebruiker

Is er niemand die ervaring heeft met een kleine hond
en die dus in een mand mee kan op de fiets?
Die dit blaffen misschien ook meegemaakt heeft.
En Pasja, iets te kluiven lukt niet, ik krijg zijn aandacht ook niet,
hij kijkt alleen maar om hem heen en blijft blaffen.
Rodi worst is hij gek op, maar dan ziet hij het niet eens.

Sonja en Dewey
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Misschien kan je zijn snoetje even dichthouden en dan stil zeggen?
Of........
't is misschien een gek idee, maar als je eens een plantenspuit meeneemt?
En dan even spuiten als hij begint te blaffen?
Zodra hij stil is brááf zeggen.
Nettie
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik heb een paar honden op de treeplank van mn scoot zitten en die zitten de hele weg te loeien.(nu Loddie, Rambo en Curro) t Voordeel is dat iedereen je aan hoort komen en dus netjes aan de kant gaan, je hebt geen bel meer nodig :smile: :smile:

Ze zijn gewoon blij als ze mee mogen en dat laten ze horen, heb ik totaal geen problemen mee :pffff:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ja dat commando stil zou ik hem ook aanleren (is in andere omstandigheden ook handig :wink: ). Verder vraag ik me af of hij het fijn vind in de mand op de fiets of dat hij blaft omdat hij het niet naar zijn zin heeft?
Als hij het fijn vindt zou ik zodra hij blaft, stoppen, fiets aan de kant en uit de mand halen; pret over zodra hij zijn mond open doet. Is wel omslachtig maar het lijkt me wel een trainingsperiode waard..

Vindt hij het niet fijn en blaft hij uit angst/onvrede, zou ik een tijdje de mand in je huiskamer zetten en er geregeld heerlijke hapjes in gooien; mand=mmmmmm :wink: . Zodat die mand een heel positief gevoel oproept. Dan opbouwen; eerst lopen met de fiets met hond ernaast, lopen met de fiets hond er in. Paar meter fietsen, steeds verder.

Neemt allebei veel tijd maar als hij dan een hondenleven rustig in de mand blijft...

Succes!

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
SonMon
Vaste gebruiker

Bedankt voor tips,
ik weet inderdaad niet goed of hij het fijn of juist akelig vind in die mand op de fiets, maar ik ga het rustig opbouwen en de fietsmand zet ik in de woonkamer. Ik was al bang dat ik het fietsen met de hond maar zo moest
laten, maar jullie geven me weer hoop, thanks :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”