Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Behendigheid een leuke sport????
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Behendigheid een leuke sport????
Nou niet altijd dus en vandaag zeker even niet.....
Tussen de middag gingen Marjelle en ik met de honden even lekker wandelen (zoals velen), ik had naast Switch en Wicked die aan de bak moesten vandaag, ook de 2 puppen Szuka en Kahlen mee en Marjelle naast Nessa ook uiteraard Rebel.
We zijn bijna aan het einde van de wandeling en moesten nog 1 hoek om in het park naast het veld om weer terug te lopen naar het veld. Marjelle had haar 2 dames al aangelijnd, mijn honden liepen nog los. Net om de hoek komen we iemand uit de behendigheid tegen met zijn 2 Hollandse Herders aan de lijn (waarvan ik weet dat het echt geen lieverdjes zijn maar die vandaag NIET mee deed aan de wedstrijd.) Switch loopt vlak langs de herders en een flits klappen beide honden bovenop Switch en beginnen te schudden en te sjorren. Switch gilt het uit alsof hij vermoord werd en zo zag het er ook uit, eigenaar stond er bij en keer ernaar en deed niets behalve zijn honden vast houden....... Ik storm er dus op af om Switch te ontzetten. Ik bedenk snel om met een puppylijntje die ik in mijn handen heb om een van de honden midden op zijn rug te slaan (zodat ik geen schade kan aanrichten), in de hoop dat de hond hiervan schrikt en loslaat (ik moest toch iets doen). Op het moment dat ik dat deed, voel ik een harde klap midden in mijn gezicht op lip en kaak, de eigenaar slaat mij dus vol op mijn bek.
Ik verbouweerd, in paniek en huilen uiteraard, van pijn, woede en vooral frustratie. Marjelle had gelukkig al de geest om met haar zakje Rodi worst mijn puppen bij zich te houden, je moet er niet aan willen denken wat er gebeurt zou zijn als niet Switch maar een van mijn puppen het slachtoffer was geweest. Wicked is in blinde paniek weggehold. Hoe Switch losgekomen is weet ik niet eens, maar daar sta je dan, met een hond waarvan je verwacht dat ie zwaar gewond is, een dikke lip en veel pijn en paniek omdat mijn kleine meissie weg was.
Huilend en gillend het veld opgerend waar Wicked gelukkig braaf naast mijn spullen zat te wachten. Mensen kwamen er aan omte vragen wat er was en ontfermden zich over mijn honden. Een van de deelnemers blijkt bij de politie te werken, EHBO kwam er bij met een coldpack voor op mijn gezicht en verder gewoon veel lieve mensen........
De politieagente raadde zeer zeker aan om aangifte te doen van mishandeling, wat ik later hier in N'gein op het poltiebureau gedaan heb, dus dit muisje krijgt waarschijnlijk nog een staartje. Wonder boven wonder heeft Switch zijn dichte vacht hem warschijnlijk gered, want 1 oppervlakkige kras is alles wat we hebben kunnen ontdekken.
Een mannelijke deelnemer heeft naderhand aan de eigenaar van de honden (die wel zo dapper was om weer naar het veld te komen, maar niet aan mij is komen vragen hoe het met mij en Switch ging, laat staan zijn excuses heeft gemaakt) gevraagd of hij het normaal vond een vrouw zo te slaan. Reactie was kort maar krachtig: kom je aan mijn hond, kom je aan mij en sla ik erop, man of vrouw, groot of klein. Oftewel ik had mijn hond gewoon moeten laten vermoorden, en mag dan niet zijn hond even corrigeren (moet er ook nog bijzeggen dat deze hond er bekend om staat om zeer regelmatig als hij over de finish komt op een hond te klappen, waarna hij door de eigenaar even in elkaar gerost wordt...).
Al met al, zit ik nu nog steeds te trillen op mijn stoel en voel me erg klote over wat er gebeurd is en is mijn lol in het spelletje er even helemaal vanaf.......
Danielle Boshouwers
Border Collie kennel "Nice of you to Come Bye"
http://www.bordercollies.nl
Tussen de middag gingen Marjelle en ik met de honden even lekker wandelen (zoals velen), ik had naast Switch en Wicked die aan de bak moesten vandaag, ook de 2 puppen Szuka en Kahlen mee en Marjelle naast Nessa ook uiteraard Rebel.
We zijn bijna aan het einde van de wandeling en moesten nog 1 hoek om in het park naast het veld om weer terug te lopen naar het veld. Marjelle had haar 2 dames al aangelijnd, mijn honden liepen nog los. Net om de hoek komen we iemand uit de behendigheid tegen met zijn 2 Hollandse Herders aan de lijn (waarvan ik weet dat het echt geen lieverdjes zijn maar die vandaag NIET mee deed aan de wedstrijd.) Switch loopt vlak langs de herders en een flits klappen beide honden bovenop Switch en beginnen te schudden en te sjorren. Switch gilt het uit alsof hij vermoord werd en zo zag het er ook uit, eigenaar stond er bij en keer ernaar en deed niets behalve zijn honden vast houden....... Ik storm er dus op af om Switch te ontzetten. Ik bedenk snel om met een puppylijntje die ik in mijn handen heb om een van de honden midden op zijn rug te slaan (zodat ik geen schade kan aanrichten), in de hoop dat de hond hiervan schrikt en loslaat (ik moest toch iets doen). Op het moment dat ik dat deed, voel ik een harde klap midden in mijn gezicht op lip en kaak, de eigenaar slaat mij dus vol op mijn bek.
Ik verbouweerd, in paniek en huilen uiteraard, van pijn, woede en vooral frustratie. Marjelle had gelukkig al de geest om met haar zakje Rodi worst mijn puppen bij zich te houden, je moet er niet aan willen denken wat er gebeurt zou zijn als niet Switch maar een van mijn puppen het slachtoffer was geweest. Wicked is in blinde paniek weggehold. Hoe Switch losgekomen is weet ik niet eens, maar daar sta je dan, met een hond waarvan je verwacht dat ie zwaar gewond is, een dikke lip en veel pijn en paniek omdat mijn kleine meissie weg was.
Huilend en gillend het veld opgerend waar Wicked gelukkig braaf naast mijn spullen zat te wachten. Mensen kwamen er aan omte vragen wat er was en ontfermden zich over mijn honden. Een van de deelnemers blijkt bij de politie te werken, EHBO kwam er bij met een coldpack voor op mijn gezicht en verder gewoon veel lieve mensen........
De politieagente raadde zeer zeker aan om aangifte te doen van mishandeling, wat ik later hier in N'gein op het poltiebureau gedaan heb, dus dit muisje krijgt waarschijnlijk nog een staartje. Wonder boven wonder heeft Switch zijn dichte vacht hem warschijnlijk gered, want 1 oppervlakkige kras is alles wat we hebben kunnen ontdekken.
Een mannelijke deelnemer heeft naderhand aan de eigenaar van de honden (die wel zo dapper was om weer naar het veld te komen, maar niet aan mij is komen vragen hoe het met mij en Switch ging, laat staan zijn excuses heeft gemaakt) gevraagd of hij het normaal vond een vrouw zo te slaan. Reactie was kort maar krachtig: kom je aan mijn hond, kom je aan mij en sla ik erop, man of vrouw, groot of klein. Oftewel ik had mijn hond gewoon moeten laten vermoorden, en mag dan niet zijn hond even corrigeren (moet er ook nog bijzeggen dat deze hond er bekend om staat om zeer regelmatig als hij over de finish komt op een hond te klappen, waarna hij door de eigenaar even in elkaar gerost wordt...).
Al met al, zit ik nu nog steeds te trillen op mijn stoel en voel me erg klote over wat er gebeurd is en is mijn lol in het spelletje er even helemaal vanaf.......
Danielle Boshouwers
Border Collie kennel "Nice of you to Come Bye"
http://www.bordercollies.nl
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
Hoi Danielle,
Tjee zeg, wat een .....
Zo iemand moesten ze voor eens en altijd van de behendigheidswedstrijden verbannen
Ik had in jouw plaats precies hetzelfde gedaan, alleen ben ik bang dat ik daarna de persoon in kwestie helemaal stijf gescholden had
Je hebt groot gelijk dat je aangifte hebt gedaan!
Tjee zeg, denk je een leuk dagje uit te hebben.....
Gelukkig dat de schade aan je hondje beperkt is gebleven.
Voor hetzelfde geld hou je er een hond aan over die helemaal niks meer wil doen (ik spreek uit ervaring met een op een wedstrijd gebeten hond...)
Ik wens je in elk geval heel veel sterkte en beterschap voor jezelf en je trouwe vriend!
Groetjes,
Corina, René, Spooky, Sil, Zazou en Fientje (hs Doggyfun)
Tjee zeg, wat een .....

Zo iemand moesten ze voor eens en altijd van de behendigheidswedstrijden verbannen

Ik had in jouw plaats precies hetzelfde gedaan, alleen ben ik bang dat ik daarna de persoon in kwestie helemaal stijf gescholden had

Je hebt groot gelijk dat je aangifte hebt gedaan!
Tjee zeg, denk je een leuk dagje uit te hebben.....
Gelukkig dat de schade aan je hondje beperkt is gebleven.
Voor hetzelfde geld hou je er een hond aan over die helemaal niks meer wil doen (ik spreek uit ervaring met een op een wedstrijd gebeten hond...)
Ik wens je in elk geval heel veel sterkte en beterschap voor jezelf en je trouwe vriend!
Groetjes,
Corina, René, Spooky, Sil, Zazou en Fientje (hs Doggyfun)
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat een nare ervaring! Zo hond zo baas dus. Mij is twee maanden geleden hetzelfde overkomen hier in de buurt tijdens het uitlaten van mijn pup, maar dat was meer een corrigerende tik op mijn hoofd die verder geen schade aanrichtte. Toch was dat al heel vernederend. Een goed gesprek met de wijkagent heeft me gelukkig het voorval snel doen vergeten.
Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt en dat je weer plezier kan beleven aan behendigheid.

Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt en dat je weer plezier kan beleven aan behendigheid.

Groetjes van Charlotte

- Annet
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bijzonder vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je behoorlijk overstuur bent daarvan.
Wel vind ik ergens ook dat de andere eigenaar iets van gelijk had. Hij staat met zijn honden aan de riem en dan komt er een loslopende hond die gepakt wordt maar dan zonder enige schade weer los komt. Wel krijgen de aangelijnde honden een slag van de riem.
Als een hond bij Dapper en Cleo aan de riem komt en ze pakken hem zonder echt door te bijten en ze worden dan ook nog geslagen door de eigenaar van de loslopende hond krijgt diegene van mij ook een schop. Geen harde schop en zeker geen klap in het gezicht, maar ik laat mijn honden ook niet slaan als ze keurig aan de riem lopen als andere honden in een niet losloopgebied wel loslopen en naar mijn honden komen.
Nogmaals, een klap in je gezicht is walgelijk maar iemands aangelijnde hond slaan die niets heeft aangericht (er was helemaal niks met je hond) is ook wel wat heftig. Misschien wist die man dat ze niks deden en was hij juist boos op jou dat je je hond gewoon los op zijn honden af liet gaan zonder terugroepen?
Ik ga er wel even vanuit dat je hond daar officieel niet los mag natuurlijk
Wel vind ik ergens ook dat de andere eigenaar iets van gelijk had. Hij staat met zijn honden aan de riem en dan komt er een loslopende hond die gepakt wordt maar dan zonder enige schade weer los komt. Wel krijgen de aangelijnde honden een slag van de riem.

Nogmaals, een klap in je gezicht is walgelijk maar iemands aangelijnde hond slaan die niets heeft aangericht (er was helemaal niks met je hond) is ook wel wat heftig. Misschien wist die man dat ze niks deden en was hij juist boos op jou dat je je hond gewoon los op zijn honden af liet gaan zonder terugroepen?

-
- Zeer actief
Weet je Marc, er zit wel een kern van waarheid in je verhaal hoor, maar.... die man behoort hoe dan ook zijn tengels thuis te houden! Een scheldkannonade to daar aan toe maar een brute mep...? Daarbij komt ook dat hij op zijn minst zijn honden naar zich toe had kunnen halen al was het maar om de het geklojo te stoppen. En verder vind ik het te makkelijk om te zeggen "er is geen schade" uit het verhaal van Danielle begrijp ik dat deze hondjes geen schatjes zijn...ik zou er in ieder geval niet op wachten of ik mijn hondje nog terug mag hebben.MARC_S schreef:Bijzonder vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je behoorlijk overstuur bent daarvan.
Wel vind ik ergens ook dat de andere eigenaar iets van gelijk had. Hij staat met zijn honden aan de riem en dan komt er een loslopende hond die gepakt wordt maar dan zonder enige schade weer los komt. Wel krijgen de aangelijnde honden een slag van de riem.Als een hond bij Dapper en Cleo aan de riem komt en ze pakken hem zonder echt door te bijten en ze worden dan ook nog geslagen door de eigenaar van de loslopende hond krijgt diegene van mij ook een schop. Geen harde schop en zeker geen klap in het gezicht, maar ik laat mijn honden ook niet slaan als ze keurig aan de riem lopen als andere honden in een niet losloopgebied wel loslopen en naar mijn honden komen.
![]()
Nogmaals, een klap in je gezicht is walgelijk maar iemands aangelijnde hond slaan die niets heeft aangericht (er was helemaal niks met je hond) is ook wel wat heftig. Misschien wist die man dat ze niks deden en was hij juist boos op jou dat je je hond gewoon los op zijn honden af liet gaan zonder terugroepen?![]()
Ik heb zelf een keer aan de andere kant van de lijn gestaan met Casper waar een pup in een rechte lijn op hem af stierde. Dit werd niet gewaardeerd door Cas en door mij ook niet... Ik trok hem terug (hij stond aan de lijn) en een omstander gaf hem een trap (zijkant voet). De eigenaar van die pup had het lijntje niet los mogen laten en ik vond dat Cas wel gelijk had in deze situatie, maar dat neemt niet weg dat er wat gedaan werd om die situatie te stoppen. Cas is heel straight en eerlijk met puppen en nog steeds. Maar goed, dit dus zonder dat ik iemand op zijn giechel heb geslagen en die pup er heelhuids onder vandaan kwam met enkel een aangetast ego.
Maar nogmaals, ik begrijp je wel, maar ik vind er nog al wat "maaren" aan vast kleven!
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
- Zeer actief
Helemaal mee eens hoor.Maaike schreef:Maar nogmaals, ik begrijp je wel, maar ik vind er nog al wat "maaren" aan vast kleven!

Dat vind ik een beetje oversteken door het rood en dan de automobilist slaan die per ongeluk iemand aantikt zonder echte schade.

Nogmaals, nooit is goed te praten dat iemand een knal in zijn of haar gezicht krijgt, vind ik ook. Maar ik kan me ergens ook voorstellen dat die man geen zin had om toe te kijken hoe zijn aangelijnde honden die keurig aan de riem waren geslagen worden door iemand die de hond helemaal niet keurig onder controle heeft. Die man wordt natuurlijk ook doodziek van al die honden die maar op zijn honden afstieren. Dat laatste ken ik nl ook erg goed en dus kan ik me enigszins verplaatsen in zijn boosheid. Niet in die klap, dat niet

- Moos
- Zeer actief
Ik vind het er ook wel een beetje aan liggen of het aanlijngebied was of niet.MARC_S schreef:Helemaal mee eens hoor.Maaike schreef:Maar nogmaals, ik begrijp je wel, maar ik vind er nog al wat "maaren" aan vast kleven!Ik zou zelf nooit een klap uitdelen maar misschien, heeeeel misschien, zou ik iemand een schop geven. Niet al te hard maar ergens zou ik ook pislink kunnen worden van iemand die zijn hond op Dapper af laat stieren om dan Dapper een klap te verkopen omdat die daar slecht op kan reageren.
Ik heb de honden aan de riem, ik trek mijn honden weg en dan moeten mijn honden nog een klap krijgen van een vreemde ook die zelf niet de hond aan de riem heeft daar waar dat wel moet?
![]()
Dat vind ik een beetje oversteken door het rood en dan de automobilist slaan die per ongeluk iemand aantikt zonder echte schade.![]()
Nogmaals, nooit is goed te praten dat iemand een knal in zijn of haar gezicht krijgt, vind ik ook. Maar ik kan me ergens ook voorstellen dat die man geen zin had om toe te kijken hoe zijn aangelijnde honden die keurig aan de riem waren geslagen worden door iemand die de hond helemaal niet keurig onder controle heeft. Die man wordt natuurlijk ook doodziek van al die honden die maar op zijn honden afstieren. Dat laatste ken ik nl ook erg goed en dus kan ik me enigszins verplaatsen in zijn boosheid. Niet in die klap, dat niet
Iemand een klap geven vind ik trouwens nooit kunnen; ook in zo'n situatie niet. Maar als de honden daar aangelijnd moesten dan kan ik me wel voorstellen dat die man ook niet vrolijk wordt van de situatie.
Als het losloopgebied is vind ik het van de zotten dat die man daar dan gaat lopen.
Maar, heel eerlijk gezegd, als ik weet dat andere honden geen lieverdjes zijn, en ik kom ze tegen terwijl mijn honden loslopen en ik zie ze tijdig aankomen, dan heb ik die van mij heeeel snel bij me geroepen en indien nodig aangelijnd. Hier lopen ook heel soms in het losloopbos honden die blind andere honden grijpen. Als ik een van die honden zie dan gaan die van mij aan de riem. Het maakt me dan vrij weinig uit wie er gelijk heeft; ik hou mijn honden graag heel.
Maar goed, ik kan me wel voorstellen dat je je helemaal de blubber schrikt als iemand je zomaar slaat!

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Nou Marc, als er twee honden op mijn hond duiken, onderneem ik toch echt wel actie. Als ik onderstaande alinea van TS zo lees, liep de hond langs, klappen de honden erop en heeft de eigenaar niet de geest om in te grijpen. Wat moet je dan doen? Even wachten totdat de honden klaar zijn met je hond? Of vriendelijk vragen of de honden je hond even los willen laten?MARC_S schreef: Nogmaals, een klap in je gezicht is walgelijk maar iemands aangelijnde hond slaan die niets heeft aangericht (er was helemaal niks met je hond) is ook wel wat heftig. Misschien wist die man dat ze niks deden en was hij juist boos op jou dat je je hond gewoon los op zijn honden af liet gaan zonder terugroepen?![]()
Als je je honden niet onder controle hebt, hoor je mijns inziens niet thuis op een hondensport evement. Als diegene dan ook nog uithaalt, hoort zo iemand verbannen te worden van dit soort evementen. Zal een beetje lekker worden zeg. Het is geen voetbalwedstrijdDanielle schreef:Switch loopt vlak langs de herders en een flits klappen beide honden bovenop Switch en beginnen te schudden en te sjorren. Switch gilt het uit alsof hij vermoord werd en zo zag het er ook uit, eigenaar stond er bij en keer ernaar en deed niets behalve zijn honden vast houden....

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ik snap uit het verhaal niet helemaal waar het was? Ik dacht in een park in de buurt. Als het zo kon gebeuren op het evenement zelf is dat natuurlijk helemaal te gek voor woorden.Zoek stok! schreef:
Als je je honden niet onder controle hebt, hoor je mijns inziens niet thuis op een hondensport evement. Als diegene dan ook nog uithaalt, hoort zo iemand verbannen te worden van dit soort evementen. Zal een beetje lekker worden zeg. Het is geen voetbalwedstrijd

- Zoek stok!
- Zeer actief
Dezelfde honden liepen in ieder geval ook op het terrein van het evenement rond. Of lees ik nou echt helemaal verkeerd?Moos schreef:Ik snap uit het verhaal niet helemaal waar het was? Ik dacht in een park in de buurt. Als het zo kon gebeuren op het evenement zelf is dat natuurlijk helemaal te gek voor woorden.Zoek stok! schreef:
Als je je honden niet onder controle hebt, hoor je mijns inziens niet thuis op een hondensport evement. Als diegene dan ook nog uithaalt, hoort zo iemand verbannen te worden van dit soort evementen. Zal een beetje lekker worden zeg. Het is geen voetbalwedstrijd

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Nee, volgens mij liepen ze inderdaad daar ook rond. Dat kan natuurlijk niet dan!Zoek stok! schreef:Dezelfde honden liepen in ieder geval ook op het terrein van het evenement rond. Of lees ik nou echt helemaal verkeerd?Moos schreef:Ik snap uit het verhaal niet helemaal waar het was? Ik dacht in een park in de buurt. Als het zo kon gebeuren op het evenement zelf is dat natuurlijk helemaal te gek voor woorden.Zoek stok! schreef:
Als je je honden niet onder controle hebt, hoor je mijns inziens niet thuis op een hondensport evement. Als diegene dan ook nog uithaalt, hoort zo iemand verbannen te worden van dit soort evementen. Zal een beetje lekker worden zeg. Het is geen voetbalwedstrijd![]()
Alleen ik dacht dat het incident zelf niet direct daar gebeurde maar ergens in de buurt. Maar dat kan ik ook verkeerd geinterpreteerd hebben

- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, dat interpreteer ik ook zoMoos schreef:
Alleen ik dacht dat het incident zelf niet direct daar gebeurde maar ergens in de buurt. Maar dat kan ik ook verkeerd geinterpreteerd hebben

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ah, oke. Nee, dat lijkt mij ook niet bepaald gezellig nee. En ook niet bijster handig.Zoek stok! schreef:Nee, dat interpreteer ik ook zoMoos schreef:
Alleen ik dacht dat het incident zelf niet direct daar gebeurde maar ergens in de buurt. Maar dat kan ik ook verkeerd geinterpreteerd hebbenMet mijn tweede alinea doelde ik op het feit dat diezelfde honden ook gezellig tussen alle aangelijnde en losse honden liepen op het evementsterrein. Lijkt me ook niet bepaald gezellig.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid, het is een losloopterrein/park meteen naast het wedstrijdterrein wat dus ook door de organisatie van de wedstrijd is aangewezen als uitlaatterrein voor de deelnemers van de wedstrijd.
Verder heb ik een van de honden geslagen, juist in de hoop dat ze mijn Switch los zouden laten, ze hadden hem namelijk beide vast en liepen te schudden en te rukken terwijl de eigenaar niets deed. Wat had ik dan moeten wachten, braaf afwachten totdat mijn hond echt vermoord was.
Stel je even voor: hond van 50 cm hoogte nog geen 20 kilo ligt op zijn rug te gillen met 2 honden van 65 cm schofthoogte en tegen de 40 kilo het stuk lichaamsgewicht boven op hem???
Verder beten ze heel duidelijk echt en Switch gilde het uit, waarop die honden alleen maar harder doorgingen, alleen zijn dichte vacht heeft hem gered van grote bijtwonden.
Daarnaast kwam Switch pas los, mede door mijn klap en niet gewoon zomaar.
Ik sloeg net met mijn honden de hoek om (omgeven door bomen en struiken dus verder geen zicht) en kwamen hem toen tegen, had ik hem aan zien komen, had ik uiteraard mijn honden meteen aangelijnd, juist omdat ik zijn honden ken. Switch stierde niet op die honden af, het was gewoon pech dat bij het omslaan van de hoek, die man met zijn 2 schatjes ook net de hoek omkwam.
Verder heb ik een van de honden geslagen, juist in de hoop dat ze mijn Switch los zouden laten, ze hadden hem namelijk beide vast en liepen te schudden en te rukken terwijl de eigenaar niets deed. Wat had ik dan moeten wachten, braaf afwachten totdat mijn hond echt vermoord was.
Stel je even voor: hond van 50 cm hoogte nog geen 20 kilo ligt op zijn rug te gillen met 2 honden van 65 cm schofthoogte en tegen de 40 kilo het stuk lichaamsgewicht boven op hem???
Verder beten ze heel duidelijk echt en Switch gilde het uit, waarop die honden alleen maar harder doorgingen, alleen zijn dichte vacht heeft hem gered van grote bijtwonden.
Ik sloeg net met mijn honden de hoek om (omgeven door bomen en struiken dus verder geen zicht) en kwamen hem toen tegen, had ik hem aan zien komen, had ik uiteraard mijn honden meteen aangelijnd, juist omdat ik zijn honden ken. Switch stierde niet op die honden af, het was gewoon pech dat bij het omslaan van de hoek, die man met zijn 2 schatjes ook net de hoek omkwam.
Danielle Boshouwers
- Moos
- Zeer actief
Danielle schreef:Even voor de duidelijkheid, het is een losloopterrein/park meteen naast het wedstrijdterrein wat dus ook door de organisatie van de wedstrijd is aangewezen als uitlaatterrein voor de deelnemers van de wedstrijd.
Dan is die man een hele rare, nare vent!

- Zoek stok!
- Zeer actief
Goed dat je aangifte hebt gedaan!Danielle schreef:Even voor de duidelijkheid, het is een losloopterrein/park meteen naast het wedstrijdterrein wat dus ook door de organisatie van de wedstrijd is aangewezen als uitlaatterrein voor de deelnemers van de wedstrijd.

Linda, Izzie en Bram
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Tjee lees het nu pas. Ongelooflijk wat een verhaal. Moest je er echt zo dicht langsheen dan? Zal wel, het gaat soms ook zo snel. Balen is dit hoor. Recht op een roedel aflopen is natuurlijk link. Klote dat je er op deze manier achter moet komen. Goed dat je aangifte hebt gedaan. Dit is zeker mishandeling. Iemand vol op het gezicht slaan. Niet te filmen dit zeg.
Goed dat je hebt ingegrepen trouwens (denk ik maar het is wel gevaarlijk). Een roedel honden die gaan prooischudden valt echt niet meer onder speel gedrag. Dit is domweg het doden van een indringer in de roedel. Levensgevaarlijk. Ik heb ook geen idee wat je wel of niet had moeten doen. Je bent er goed vanaf gekomen. Voor hetzelfde geld had de agressie van de honden zich op jou gericht.
Een harde les om te leren hoe belangrijk het is dat je je eigen hond ten allen tijden bij je kunt roepen om gevaar te voorkomen.
Sterkte ermee joh, wat een rot ervaring
Mark
Goed dat je hebt ingegrepen trouwens (denk ik maar het is wel gevaarlijk). Een roedel honden die gaan prooischudden valt echt niet meer onder speel gedrag. Dit is domweg het doden van een indringer in de roedel. Levensgevaarlijk. Ik heb ook geen idee wat je wel of niet had moeten doen. Je bent er goed vanaf gekomen. Voor hetzelfde geld had de agressie van de honden zich op jou gericht.
Een harde les om te leren hoe belangrijk het is dat je je eigen hond ten allen tijden bij je kunt roepen om gevaar te voorkomen.
Sterkte ermee joh, wat een rot ervaring
Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Daarom moeten de honden in Duitsland voordat ze meedoen aan een wedstrijd (behendigheid THS of iets anders) eerst een BH prufung hebben en daar zit dus ook een kleine wezenstest in, niet verkeerd!!!
De volgende keer kom ik met mijn mechel wel eens langs. Het is een schat van een hond die helaas al te vaak is gebeten, en soms bang is van andere honden, maar sla mij niet!!! Hij doet KNPV naast de behendigheid en vrouwtje slaan is richting bovenarm/keel vliegen (KNPV mogen ze overal bijten, dus het blijft niet bij een arm, kan ook rug zijn en als ze iemand van een fiets of brommer afhalen een been of de zij).
Zijn er bij jullie geen regels voor schorsing van wedstrijden? Sorry, ben nog nooit in Nederland gelopen, maar van die honden die na de finsh een ander hond aanvliegen, die vliegen dus in Duitsland uit de wedstrijd, klaar!
De volgende keer kom ik met mijn mechel wel eens langs. Het is een schat van een hond die helaas al te vaak is gebeten, en soms bang is van andere honden, maar sla mij niet!!! Hij doet KNPV naast de behendigheid en vrouwtje slaan is richting bovenarm/keel vliegen (KNPV mogen ze overal bijten, dus het blijft niet bij een arm, kan ook rug zijn en als ze iemand van een fiets of brommer afhalen een been of de zij).
Zijn er bij jullie geen regels voor schorsing van wedstrijden? Sorry, ben nog nooit in Nederland gelopen, maar van die honden die na de finsh een ander hond aanvliegen, die vliegen dus in Duitsland uit de wedstrijd, klaar!
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Mag dat, als je hond KNPV dat ie uit zichzelf gaat bijten?Lil schreef:Daarom moeten de honden in Duitsland voordat ze meedoen aan een wedstrijd (behendigheid THS of iets anders) eerst een BH prufung hebben en daar zit dus ook een kleine wezenstest in, niet verkeerd!!!

ja, kan gebeuren.
zeker in deze tijd dat we allemaal hoog in de werkdrift staande hondjes fokken, en daar ben jij er zelf ook 1 van hoor.
er zijn met jouw honden ook wel eens accefietjes geweest, en ik weet ook dat jij ook niet echt op je mondje gevallen bent en heb je ook wel eens een riem zien gebruiken voor andere dingen dan om je hond vast te houden, dus het was geen 1 malig incident.
zeker als je met werkhondenrassen bezig bent, de driften worden nu eenmaal opgelaaid, ook buiten het veld. zowel die van jou als die hollandse herders voelen de sfeer van het behendigheid spelletje, dus de driften gaan toch werken, ook al doen je niet mee. zeker waneer je in het seizoen in het wedstrijdritme zit. de honden weten donders goed het ritueel voor een westrijd en de adrenaline begin thuis al op te warmen.
maar ik zou je ook een klap gegeven hebben hoor, en ik mag het wel want ik ben ook een vrouw. maar niemand anders komt aan mijn honden.
zeker in deze tijd dat we allemaal hoog in de werkdrift staande hondjes fokken, en daar ben jij er zelf ook 1 van hoor.
er zijn met jouw honden ook wel eens accefietjes geweest, en ik weet ook dat jij ook niet echt op je mondje gevallen bent en heb je ook wel eens een riem zien gebruiken voor andere dingen dan om je hond vast te houden, dus het was geen 1 malig incident.
zeker als je met werkhondenrassen bezig bent, de driften worden nu eenmaal opgelaaid, ook buiten het veld. zowel die van jou als die hollandse herders voelen de sfeer van het behendigheid spelletje, dus de driften gaan toch werken, ook al doen je niet mee. zeker waneer je in het seizoen in het wedstrijdritme zit. de honden weten donders goed het ritueel voor een westrijd en de adrenaline begin thuis al op te warmen.
maar ik zou je ook een klap gegeven hebben hoor, en ik mag het wel want ik ben ook een vrouw. maar niemand anders komt aan mijn honden.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Als jij je verantwoordelijkheid neemt, hoeft niemand aan je honden te komen. En anders wel. Dan maar een klap voor m'n bek. Ik laat mijn hond niet afmatten door een andere hond.speurneus carola schreef:
Bram is drie keer echt gegrepen door een hond. Al die keren greep de baas niet in. Wat moet ik dan doen? Even wachten totdat de hond klaar is met mijn hond? Of een diepgaand gesprek met de baas beginnen? Nee dus, ik grijp in.
Als jij je werkhonden in een niet-werk situatie niet onder controle hebt, is dat jouw probleem. Van mijn hond blijven jouw honden af. Precies hetzelfde met de werkhonden hier in de buurt (en die zijn er veel). Kom ik Mechelaars, Duitse Herders of Hollandse Herders tegen, dan lijnen de bazen de hond aan als hij niet met andere honden kan. Ik lijn Bram ook aan en zo kunnen we prima met elkaar leven. De meeste werkhonden in de buurt gaan prima met andere honden en daar heeft Bram dus de dikste lol mee. Er is 1 Duitse Herder werkhond die andere honden grijpt en de baas vindt het wel grappig. Mocht hij Bram ooit grijpen, dan weet ik wat ik moet doen. Overigens geldt precies hetzelfde voor niet-werkhonden, maar jij richt je nu zo specifiek op werkhonden dat ik dat ook even doe.
Ik doe direct aangifte van mishandeling als je slaat, dus je hebt dan zeker een probleem met mij. Vrouw of man maakt me geen drol uit. Zal even lekker worden zeg.
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 24 jun 2006 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda, Izzie en Bram
- Dibbes
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Stel dat Bram ooit een andere hond grijpt hier in de buurt. Bram zit aan de lijn en er komt een loslopende Maltezer aanstormen waar Bram bovenop duikt. Dan ga ik toch niet als eerste lopen zeiken dat die hond niet los mag lopen? Nee, eerst Bram eraf halen en dan lopen zeiken. Het is niet nodig dat de baas van de Maltezer Bram een knal verkoopt, want ik heb het al opgelost.speurneus carola schreef:de herders zaten aan de lijn, de border was los!!! terwijl het duidelijk is dat daar op dat moment heel veel honden zijn, minimaal een stuk of 100 voor 1 ring, plus dat bijna iedereen meerdere honden bij zich heeft.
dan laat je je honden niet los lopen in geen geval.
Er zijn zoveel mensen die tegen de richting infietsen. Die rijd ik ook niet plat met m'n auto onder het motto 'je mag hier niet fietsen'

Daarnaast was het een losloopgebied in het geval van TS en ging het mis toen ze de hoek om ging. Honden die andere honden grijpen horen mijns inziens niet op een behendigheidsevenement rond te hobbelen. Juist omdat er zoveel honden zijn, is het onmogelijk om hond-hond-contact te vermijden.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Erg makkelijk oordelen als je er zelf niet bij bent geweest, toch?????????speurneus carola schreef:de herders zaten aan de lijn, de border was los!!! terwijl het duidelijk is dat daar op dat moment heel veel honden zijn, minimaal een stuk of 100 voor 1 ring, plus dat bijna iedereen meerdere honden bij zich heeft.
dan laat je je honden niet los lopen in geen geval.
Het was buiten het veld in een groot park wat gewoon als uitlaatterrein bedoeld is en waar IEDEREEN (dus ook niet deelnemers of wat dan ook mag lopen).
Verder heb ik al diverse keren gezegd dat ik helemaal niet val over de vechtparij an sich omdat inderdaad mijn hond los liep en de andere honden vast zaten. Verder was de eigenaar van beide honden NIET ingeschreven die dag, dus of het nu zo hondvriendelijk is om je honden mee te nemen naar een wedstrijd als ze toch niet mogen lopen. Juist dat fokt dus werkhonden zuper op, zoals nu blijkt!
Ik val over het feit dat als mijn hond bijna vermoord wordt de eigenaar van de andere honden niets deed waarop ik gedwongen was om in te grijpen. Als ik ik dan in mijn gezicht geslagen wordt omdat ik alleen mijn hond wil redden, ben je verkeerd bezig.
Verder voor mij nu einde discussie, de politie(rechter) mag zich er verder overbuigen.
Danielle Boshouwers
-
- Zeer actief
Dat je je honden vast had moeten doen blijkt nu dat het wel beter en veiliger is, maar die kerel hoort niet te gaan meppen, wel zijn honden een andere hond slopen en jij een tik verkopen?dan is het gewoon een eerste klasse oetlul, ik snap totaal zijn reactie niet.....als ie nou ging paniekeren dan begrijp ik het nog dat ie iets doet in zijn nervositeit maar blijkbaar was ie zo relaxed dat ie erbij kon blijven staan zonder actie, dus kan die klap totaal niet begrijpen.
-
- Zeer actief
Ik moet zeggen dat iemand ook Wuilus een keer wilde slaan toen ze een jonge herderreu giga op zijn falie gaf omdat hij bleef rijden en tegen haar opspringen. De hond krijste, Wuilus rukte hem aan zijn nekvel tegen de grond en stond erboven met zijn gezicht in haar bek. De eigenaar rende er naartoe om Wuil af te rossen maar daar heb ik zonder geweld een stokje voor gestoken en die andere hond ontspande en had alleen 1 klein krasje in zijn gezicht. Ik heb uitgelegd dat het een correctie was en de hond wilde zelfs weer spelen. Dat mocht hij niet meer maar het leek dus erger dan het was. De eigenaar dacht dat zijn hond gemold werd maar ik wist dat er zeker niets mis zou gaan.
Misschien wist deze man dat ook?
Ik wil nog steeds niks goedpraten want die klap is absurd natuurlijk maar als die 2 herders je hond hadden willen slopen dan had de eigenaar dat echt niet laten gaan want dat doe je 1 keer en dan steekt de politie er voortaan een stokje voor. Verder had de hond ook helemaal niks
Misschien wist deze man dat ook?
Ik wil nog steeds niks goedpraten want die klap is absurd natuurlijk maar als die 2 herders je hond hadden willen slopen dan had de eigenaar dat echt niet laten gaan want dat doe je 1 keer en dan steekt de politie er voortaan een stokje voor. Verder had de hond ook helemaal niks

-
- Zeer actief
Danielle schreef: Switch loopt vlak langs de herders en een flits klappen beide honden bovenop Switch en beginnen te schudden en te sjorren.
MARC_S schreef: Niet al te hard maar ergens zou ik ook pislink kunnen worden van iemand die zijn hond op Dapper af laat stieren om dan Dapper een klap te verkopen omdat die daar slecht op kan reageren.
-
- Zeer actief
klein voorbeeldjeMARC_S schreef: Verder had de hond ook helemaal niks

Is het dan dat die honden niet doorbeten?
door de actie is er niks gebeurd en zo kun je het ook zien....doordat Danielle haar hondje heeft beschermd en dat het een andere wending kreeg konden de herders niks meer doen, tis zo kortzichtig om te zeggen dat die herders niet zo hard hebben gebeten, laat ze doorgaan zonder interventie e die borderlolli had nu wel ernstig letsel geweest