Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blaffen naar andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Miss zelda
Vaste gebruiker

blaffen naar andere honden

Ongelezen bericht door Miss zelda »

Hoi, ik ben nieuw hier en mijn vraag is vast al vele malen ter sprake gekomen, maar omdat elke hond anders is wil ik toch nog wat advies;

Onze duitse herder, Boy, is 12 jaar oud. Wij hebben hem in huis gekregen toen hij 5 was, woonde hiervoor bij mijn schoonouders, vanaf dat hij ongeveer 1 jaar was. In zijn eerste maanden is hij door de politie bij een gezin weggehaald, waar hij mishandeld werd, maar hier merken we nu bijna nix meer van. Heeft toen een kans gekregen op de politieschool, maar was hier te lief voor. :ok:
Binnen huis luistert hij goed (ondanks zijn leeftijd nog nix mis met zijn oren/ogen!). Probleem wordt het als we buiten komen en er komen andere honden in beeld.
Boy begint dan te trekken en als een gek te blaffen. Ik probeer hierdoor altijd andere honden te ontlopen, maar zelfs als ze aan de andere kant van de straat lopen kan ik hem bijna niet meer houden.
Heb al geprobeerd om gewoon door te lopen (voor zover dit gaat met zo'n trekkende hond), hem te straffen, of te laten zitten, 'nee' te blijven zeggen, of hem af te leiden, maar tevergeefs.
Ik probeer nu wel eens om toch gewoon door te lopen, ook al komt de hond recht op ons af. Hij blijft aan een stuk door blaffen en trekken.
Als de andere hond los loopt lijkt hij wel wat terughoudender te zjn. Maar als deze dan voorbij is begint hij weer.
Ik vind dit jammer, durf hem ook nooit los te laten lopen, omdat ik bang ben dat hij een andere hond zal bijten.
Hij heeft al eens in de nek van de hond van onze buren gehangen, toen ik in de deuropening met iemand stond te praten en de buurvrouw voorbij liep met haar hond. Hij glipte toen naar buiten, beet gelukkig niet door, maar pakte hem wel vast (schaam schaam). Misschien is dit omdat de hond voorbij 'zijn' huis liep, maar misschien reageert hij ook zo op andere honden bij het uitlaten...

En dan is er natuurlijk de postbode. We krijgen regelmatig post waar echt twee gaten (hoektanden) in zitten of een stuk afgescheurd is. Best lastig als het belangrijke post is...
Heeft hiervoor nog iemand ideëen? Zit er al aan te denken een brievenbus te kopen om buiten te hangen.....

Alle tips zijn welkom....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”