Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ja in het asiel zeiden ze idd een kruising mechelaar. Maar we weten niet waarmee. Hij heeft een schofthoogte van zo'n 69 cm en weegt 45 kilo.
hier op de bank met z'n 'zus', ook een kruising overigens.
Laatst gewijzigd door ceciel op 21 jun 2006 14:12, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik denk een mechelaar keer een boxer. Die laatste wegens schedel, langere iets hangende wangen en ik denk een iets oplopende kin te zien. Maar een amstaf zou ook kunnen als ik de oortjes erbij neem
Leuke hond hoor
Zou hij dan niet kleiner moeten zijn? Een mechelaar en boxer hebben beide een lagere schofthoogte en wegen minder. Er hoeven natuurlijk niet maar 2 rassen door te zitten, misschien waren paps en mams ook al gekruist.
ceciel schreef:Zou hij dan niet kleiner moeten zijn? Een mechelaar en boxer hebben beide een lagere schofthoogte en wegen minder. Er hoeven natuurlijk niet maar 2 rassen door te zitten, misschien waren paps en mams ook al gekruist.
Nou loopt er hier een mechelaar uit een werklijn en die is 70 cm.
En er zijn ook boxers die een paar cm boven de maximale standaard uitkomen en tot de 70 cm komen en die zijn niet heel zeldzaam.
Ik denk trouwens boxer/mechel maar als hij uit Spanje komt kan het rustig boxer/spaanse miks zijn Mechels heb je niet erg veel in Spanje maar kruising D-herders etc des te meer.
MARC_S schreef:Hij lijkt een heel klein beetje op Dapper
Ik denk trouwens boxer/mechel maar als hij uit Spanje komt kan het rustig boxer/spaanse miks zijn Mechels heb je niet erg veel in Spanje maar kruising D-herders etc des te meer.
Sorry voor de verwarring maar Rock komt uit een Nederlands asiel, die kleine worm die op de bank ligt is de spanjaard
Wat voor kruising is Dapper eigenlijk? Vind die actie foto's van Dapper zo leuk in 't onderschrift van Martijn.
Kan gerust een mechelaar x boxer zijn. Er wordt nogal eens beweerd dat een kruising tussen twee rassen zeer regelmatig groter wordt dan dat de twee rassen zelf zijn! Bovendien heb ik hier ook een boxer lopen van 68 cm en mijn vorig was zelf 73 cm, dus dat kan allemaal!