Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

late puberteit???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

late puberteit???

Ongelezen bericht door maart »

Déesse is de laatste dagen wreed ambetant geworden :devil: ze steelt alles wat ze maar kan. haar 'buitjes' van vandaag zijn al: een pantoffel (zo'n beestding, die ze dus helemaal vermoord heeft), 3 knuffelbeesten, een verfborstel (waarvan ze de steel heeft afgebeten), een t-shirt en een onderbroek (van mijn broer, maar moet ie maar leren zijn kleren in de kast te leggen :pffff: )

het rare is: Déesse heeft nooit gesteeld, ook als pup niet :19: (behalve 3 of 4 keer iets :19: ) en de laatste dagen pikt ze dus alles wat ze kan.
dan hoor je haar in de gang lopen en dan zie je ze vliegensvlug in huis lopen en naar haar tapijt rennen. en dan weet je dus dat ze iets mee heeft. :mrgreen:

ook pikt ze van zodra de keukenkast opengaat een kurk (want in die kast zitten allemaal kurken)

nu ja, kwaad ben ik er niet op, wnat het is eigenlijk onze schuld hé. ze kan pikken, doordat er dingen liggen die ze kan pikken :wink: wel neem ik dan hetgene wat ze gepikt heeft af en geef ik haar haar bal of bot of speeltje waar ze dus wel mee mag spelen. (afgeven gaat ook zonder probleem ofzo). en als ik haar op heterdaad betrap, zeg ik wel duidelijk 'nee'; (maar als ze het al heeft meegenomen corrigeer ik niet, want nu komt ze nog elke keer haar buit tonen en laat ze het afpakken zonder probleem. ik zou dus niet willen dat ze zich ergens gaat verstoppen, doordat ze denkt dat als ze naar mij komt, ze onder haar voeten gaat krijgen)

maar is dit nu een wat 'late' puberteit die ze doormaakt? :denken: en gaat dit voorbij? (hopelijk wel ja)
we zorgen nu dat alles zoveel mogelijk van de grond is, of op een hoogte ligt waar ze niet aankan, maar madam vind altijd wel iets :jank:

Déesse is nu 1 jaar en 8 maanden.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Misschien vind ze de extra aandacht leuk die ze hierdoor krijgt, en neemt het gedrag daarom toe. :19:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Moet ze loops worden???

Marouck deed dat voor ze loops moest worden, ineens dingen pakken waar ze anders nooit aan kwam.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Inge schreef:Moet ze loops worden???

Marouck deed dat voor ze loops moest worden, ineens dingen pakken waar ze anders nooit aan kwam.
in augustus pas :19: (de laatste keer was van in februari)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”