Sinds Mullu klein is loop ik regelmatig s'ochtends of s'avonds mee met de roedel daar die bestaat uit min 3 tot een stuk of 12 honden. Allemaal hele sociale leuke honden.
Eergisteren liepen ze dus daar ook. En een jongen met een JR had ook gezellig meegelopen. Later was hij op een bankje gaan zitten met hondje op schoot. Op een gegeven moement staan er een paar mensen van de roedel met die jongen te praten en het hondje gromd naar een paar honden die dichterbij komen. Een paar honden grommen terug en die jongen schrikt (hij is een beetje bang voor grote honden) en duwt van schrik het hondje naar de honden toe. Waarop de honden dat hondje grijpen en één hond de Jack grijpt en schudt. Het hondje heeft nog twee minuten geleefd maar ze konden niks mee voor hem doen. Echt heel zielig voor baas en hond en de andere betrokkenen.
Ik ben er erg van onder de indruk al was ik er niet bij. Weet dat het gebeurt en ik liep altijd al erg op mijn hoede als er veel meer honden aankwamen, maar toch. Het is zo leuk, en gezellig voor de honden enzo
Dinsdag moet de hond met de politie mee voor een agressietest. Ik hoop en denk dat hij daar goed door komt want het is echt een lieverd.