Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond is dol op likken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gabriellebos
nieuw lid

mijn hond is dol op likken

Ongelezen bericht door gabriellebos »

Ik heb een maltezer/ shi tzu en hij is dol op likken. Niet een klein beetje maar hij blijft maar doorgaan.

S'avonds mag hij bij mij in bed maar dan likt hij zelfs mijn kussen zo erg dat mijn kussen helemaal nat is. ERG VIES DUS !!

Wat kan ik hier aan doen ? en waarom heeft hij de behoefte om ze veel te likken.

Groetjes
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja.. ik zet dit al snel onder een tik.....obsessief gedrag.

wat doe je zelf? verbied je het? leid je hem af? en hoe?

ik heb een teef die het af en toe ook kan doen(of deed eigenlijk), ik wil dat dus niet, ik geef haar dan iets van haarzelf ( kauwbotje oid) en ook zeg ik haar NEE..
nikkigioa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising Pyreneese herder x border collie

Ongelezen bericht door nikkigioa »

Mijn hond is ook erg gek op likken! Is jouw hond onderdanig? Volgens mij komt het namelijk voort uit de wil om te pleasen. De lagererang-honden likken de oren en mond van de dominantere honden in de roedel. Hem wegduwen en "nee" zeggen zou moeten werken om het af te leren. Succes!
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

hier ook twee, vooral nu het warm is en iedereen in huis op blote voeten loopt, heel erg iri als je steeds twee lebberende honden aan je voeten zitten te likken, ze mogen het van mij ook niet, vind het een super naar gevoel. waarom ze het doen, denk dat ze het gewoon erg lekker vinden van die warme zweetvoeten :wink: .

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Mijn Heeler doet het ook. Likken is geen gewoon likken, ze tongzoent! :roll: Ze likt ook de bank of het bed als ze er ligt. Het is een heel nerveus hondje, ze doet het volgens mij gewoon uit pure genegenheid en onderdanigheid. Ik maak er nooit zo'n probleem van. Als ze in haar eigen mand ligt doet ze het niet dus misschien helpt het bij jouw hond ook als je haar even van bed tilt en in een eigen mand legt.
Als ik het likken in het gezicht heel vervelend vind zeg ik wel rustig: "Nu klaar" of ik zet haar op de grond.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

onze hond senna kent er ook wat van
en hoe vaak je het ook NEE zegt tegen haar
ze blijft het doen :denken:
ze is ook een beetje eigenwijs :19:

en ik zag dat iemand het over onderdanigheid had
dat zou best kunnen want senna is ook onderdanig

liefs samantha
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”