Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Felle Belle

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Felle Belle

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Belle is vrij 'aanwezig' als ze met een ander hondje speelt of er mee hoopt te kunnen spelen. Ze is dan erg van het blaffen, springen, happen, en uitdagen naar de andere hond en maakt ook erg veel geluid erbij (het typische bullengeluid, maar niet knorren of grommen, meer bleren.). Op een gegeven moment gaat ze wel een grens over, ze wordt dan te druk en is naar mijn idee dan te zelfverzekerd. Ze blijft tegen de hond springen, blaffen en happen. Wij stoppen dan ook de situatie.
Van de puppytraining waar ik zit heb ik o.a. het advies gekregen om haar niet die grens over te laten gaan en om haar vooral met volwassen stabiele honden in contact te laten, die kunnen aangeven wanneer ze er genoeg van hebben. Ook kreeg ik de tip om wanneer er andere honden langskomen, haar af te leiden met wat lekkers zodat ze de aandacht bij mij houdt. Hebben jullie ook tips?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

dit lijken mij al prima tips ;)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

yamie schreef:dit lijken mij al prima tips ;)
Lijken mij ook prima tips.
Let er ook op dat ze niet "doordraait"als je zelf met haar speelt. Ook dan direct stoppen.
Eventueel een "statische"oefening doen (zoals "zit"of "af") om rust terug te brengen.
Groetjes
Nettie
Dazwa84

ranetje schreef:
yamie schreef:dit lijken mij al prima tips ;)
Lijken mij ook prima tips.
Let er ook op dat ze niet "doordraait"als je zelf met haar speelt. Ook dan direct stoppen.
Eventueel een "statische"oefening doen (zoals "zit"of "af") om rust terug te brengen.
Groetjes
Nettie
Dank jullie wel voor de reacties! De tips van de hondenschool daar kon ik me ook goed in vinden. Wanneer Belle te enthousiast raakt in d'r spel dan stop ik inderdaad. Statische oefeningen zal ik onthouden!
yamie
Zeer actief
Contacteer:

hoe stop je haar trouwens?
Dazwa84

yamie schreef:hoe stop je haar trouwens?
Vanavond zei ik 'nee' en beloonde ik haar (trainingswoord en voertje) toen ze stopte . Ook heb ik haar geprobeerd af te leiden met een voertje en ben toen wat verder weg gaan staan.
Dazwa84

Oh, en in haar spel stop ik door gewoon weg te lopen en 'klaar' te zeggen. Vanmiddag was ze erg druk en toen heb ik haar in de huiskamer laten zitten en ben ik de kamer uitgegaan. Later ben ik toen weer teruggekomen zonder extra aandacht te geven bij het binnenkomen.
ranetje
Zeer actief

Dazwa84 schreef:
Oh, en in haar spel stop ik door gewoon weg te lopen en 'klaar' te zeggen. Vanmiddag was ze erg druk en toen heb ik haar in de huiskamer laten zitten en ben ik de kamer uitgegaan. Later ben ik toen weer teruggekomen zonder extra aandacht te geven bij het binnenkomen.
Lijkt me de goede manier :ok:

Nettie
yamie
Zeer actief
Contacteer:

denk dat je het heel goed aanpakt :ok:

komt helemaal goed zo met je puppemeid, enne niet teveel op de "wat mag niet" focussen he, geniet ook van haar ;)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Prima hoor! :ok: Zelf zou ik ook in de gaten houden om kalm met haar om te gaan en niet te veel stoeispelletjes te spelen. Lekker de rust erin brengen en de tips zijn prima!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Dazwa84

Dank jullie wel voor de reacties! Daar wrod je toch weer wat zekerder van :wink: Ik weet uit ervaring dat het druk zijn gewoon weer overgaat natuurlijk, want Senna was ook zo (kon je ook erg uitdagen en blaffen) en die is nu een goedzak eerste klas :mrgreen: Alleen als ze zo fel is op andere hondjes is het toch prettig als je weet hoe je er mee om kunt gaan. Ze doet het voor de rest uitstekend (op zindelijkheid na haha, maar daar kan ik me niet druk om maken). Alleen maak ik me wel druk om de mensen die als eerste vraag hebben of ze al volledig zindelijk is. Als ik zeg 'nee, nog absoluut niet en dat kan nog wel heel lang duren' word je aangekeken alsof je een of andere malloot bent :mrgreen: (Om over de verhalen en tips van hoe je je hond in 1 week zindelijk krijgt maar te zwijgen :N: )
ranetje
Zeer actief

Dazwa84 schreef:Dank jullie wel voor de reacties! Daar wrod je toch weer wat zekerder van :wink: Ik weet uit ervaring dat het druk zijn gewoon weer overgaat natuurlijk, want Senna was ook zo (kon je ook erg uitdagen en blaffen) en die is nu een goedzak eerste klas :mrgreen: Alleen als ze zo fel is op andere hondjes is het toch prettig als je weet hoe je er mee om kunt gaan. Ze doet het voor de rest uitstekend (op zindelijkheid na haha, maar daar kan ik me niet druk om maken). Alleen maak ik me wel druk om de mensen die als eerste vraag hebben of ze al volledig zindelijk is. Als ik zeg 'nee, nog absoluut niet en dat kan nog wel heel lang duren' word je aangekeken alsof je een of andere malloot bent :mrgreen: (Om over de verhalen en tips van hoe je je hond in 1 week zindelijk krijgt maar te zwijgen :N: )
:smile: :smile: :smile:
Lekker laten kletsen
Nettie
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Dazwa84 schreef:Dank jullie wel voor de reacties! Daar wrod je toch weer wat zekerder van :wink: Ik weet uit ervaring dat het druk zijn gewoon weer overgaat natuurlijk, want Senna was ook zo (kon je ook erg uitdagen en blaffen) en die is nu een goedzak eerste klas :mrgreen: Alleen als ze zo fel is op andere hondjes is het toch prettig als je weet hoe je er mee om kunt gaan. Ze doet het voor de rest uitstekend (op zindelijkheid na haha, maar daar kan ik me niet druk om maken). Alleen maak ik me wel druk om de mensen die als eerste vraag hebben of ze al volledig zindelijk is. Als ik zeg 'nee, nog absoluut niet en dat kan nog wel heel lang duren' word je aangekeken alsof je een of andere malloot bent :mrgreen: (Om over de verhalen en tips van hoe je je hond in 1 week zindelijk krijgt maar te zwijgen :N: )
Volgens mij doe je het perfect!
Grappig, die vragen over zindelijkheid krijg ik ook met de regelmaat van de klok :19: . Jouw antwoord vind ik geweldig, dat is humor :smile:
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Net als bij kinderen; bij een ander gaat het altijd vlotter en beter..

Gewoon lekker zo doorgaan, zoals ik je berichtjes lees ben jij op een leuke en positieve manier met Belle bezig..
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

chaos schreef:Net als bij kinderen; bij een ander gaat het altijd vlotter en beter..

Gewoon lekker zo doorgaan, zoals ik je berichtjes lees ben jij op een leuke en positieve manier met Belle bezig..
Klopt!
Ik moest plotseling denken aan mijn oudste zoon, destijds 4 jaar, nu 32.
Die wilde ook maar niet zindelijk worden. Ben toen naar de huisarts gegaan en die zei: Ariane, er is nog nooit iemand met een luier om getrouwd.
Hij is idd wel zindelijk, maar nog niet getrouwd :mrgreen: .
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”