Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een tweedehandshondje ;-)
Moderator: moderatorteam
-
mastertje
een tweedehandshondje ;-)
Wij hebben sinds deze week een hondje van anderen overgenomen, anders had hij naar het assiel gegaan. Hij was gewend om lang alleen te zijn, maar als ik hem in zijn bench zet en weg gaat, blaft hij de hele boel bij elkaar. Nou is mijn vraag, wie heeft er ervaring met een tweedehands (wat een rot woord eigenlijk) hond en hoe zou ik hem zoveel mogelijk op zijn gemak kunnen stellen? Als ik thuis ben is er niks aan de hand, heb geen kind aan hem, alleen met alleen laten en dat doe ik dan maar even(boodschappen). Verder houd hij helemaal niet van andere reuen, hij is zelf ook een ongecastreerde reu (8jaar), dus ik moet kijken of ik daar nog iets aan kan veranderen. Alle tips zijn welkom!!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Je hebt hem pas een week, dus hij moet nog wennen.
Het alleen zijn moet je van voren af aan opbouwen dan komt dat wel weer goed.
Als je het ziet zitten, ga dan als ondersteuning een basiscursus gehoorzaamheid volgen bij een hondenschool. Dat kan helpen om een leuk kontact met de hond op te bouwen.
Heb je die bench meegekregen? Of is dat nieuw voor hem?
Dat maakt wel verschil.
Als het nieuw is voor hem, waarom heb je daar dan toe besloten?
Als je het ziet zitten, ga dan als ondersteuning een basiscursus gehoorzaamheid volgen bij een hondenschool. Dat kan helpen om een leuk kontact met de hond op te bouwen.
Dat maakt wel verschil.
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
hij zal toch ook aan de nieuwe huis situatie moeten wennen,het is voor zo'n hond ook een hele stap een nieuw huis en een nieuw baasje,eigenlijk moet je het opbouwen,geef hem bijvoorbeeld een kluif in zijn bench als je weg gaat of een gevulde kong,dan heeft ie iets om te doen,en leid je hem af,wel belonen als hij niet heeft zitten blaffen als je bent weggeweesd
ik heb hier ook een herplaatser,ik heb hem nu bijna een jaar,en bo gaat zich nu pas zich meer aanpassen en thuis voelen,maar het heeft tijd nodig en de ene hond is sneller gewent dan de andere
verder vindt ik het tof dat je een herplaatser hebt genomen,ze verdienen toch gewoon een tweede kans
veel succes verder met je hondje,en tja het vergt misschien wat tijd en inzet sterkte
ik heb hier ook een herplaatser,ik heb hem nu bijna een jaar,en bo gaat zich nu pas zich meer aanpassen en thuis voelen,maar het heeft tijd nodig en de ene hond is sneller gewent dan de andere
verder vindt ik het tof dat je een herplaatser hebt genomen,ze verdienen toch gewoon een tweede kans
veel succes verder met je hondje,en tja het vergt misschien wat tijd en inzet sterkte
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
-
mastertje
de bench heb ik meegekregen , want hij zou slopen in huis als hij alleen was. De kinderen hebben hier nu vakantie, dus ik heb lekker de tijd om met hem te gaan trainen, enz. Langzaam opbouwen van het alleen zijn, ga ik zeker proberen!!ranetje schreef:Je hebt hem pas een week, dus hij moet nog wennen.
Dat maakt wel verschil.
-
mastertje
ik heb heel bewust een herplaatsertje gekozen, anders had hij gisteren naar het asiel gegaan, vreselijk idee vond ik dat!shadow1 schreef:hij zal toch ook aan de nieuwe huis situatie moeten wennen,het is voor zo'n hond ook een hele stap een nieuw huis en een nieuw baasje,eigenlijk moet je het opbouwen,geef hem bijvoorbeeld een kluif in zijn bench als je weg gaat of een gevulde kong,dan heeft ie iets om te doen,en leid je hem af,wel belonen als hij niet heeft zitten blaffen als je bent weggeweesd
verder vindt ik het tof dat je een herplaatser hebt genomen,ze verdienen toch gewoon een tweede kans![]()
![]()
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Wij hebben Birdy met ongeveer acht jaar. Wilde haar ook in de bench, omdat ik niet wist wat er zou gebeuren als ze los zou lopen.
Maar ze werd gek in de bench, echt helemaal doorgedraaid. Dat was geen drammen meer bij haar. Maar gewoon pure angst.
Dus maar geprobeerd om zonder bench te doen. En dat ging prima!
Misschien kun je, zoals je schreef, het idd op gaan bouwen. Zal best te doen zijn ook al is hij wat ouder.
Succes ermee!
Maar ze werd gek in de bench, echt helemaal doorgedraaid. Dat was geen drammen meer bij haar. Maar gewoon pure angst.
Misschien kun je, zoals je schreef, het idd op gaan bouwen. Zal best te doen zijn ook al is hij wat ouder.
Succes ermee!
-
mastertje
Frank was gewend in de bench, zegt zijn baas, dus daarom deed ik het ook, ik kijk het wel even aan en anders probeer ik het ook los.Daisy@ schreef:Wij hebben Birdy met ongeveer acht jaar. Wilde haar ook in de bench, omdat ik niet wist wat er zou gebeuren als ze los zou lopen.
Succes ermee!