Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
muilkorf
Moderator: moderatorteam
-
mastertje
muilkorf
Wie heeft er ervaring met een muilkorf bij de hond. ik heb een zeer dominante reu, die echt geen andere reuen in zijn buurt laat. Nou willen we binnenkort met hem naar het strand gaan en hem daar toch lekker loslaten, want dat vind hij helemaal geweldig. Nou dacht ik dan doe ik op zulke momenten(die maar heel weinig voorkomen) een muilkorfje om. Wat vinden jullie daarvan?? Ik heb bijvoorbeeld zo'n snuitje gezien, waar de voorkant nog van open is en waar hij nog mee kan drinken en hijgen, dat leek me wel wat. Graag jullie mening.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Snuitjes zijn niet geschikt om mee rond te lopen. Alleen voor even bijvoorbeeld bij de dierenarts. Als een hond in gevecht raakt schiet een snuitje snel los. Bedenk dat een hond ook veel schade kan aanrichten met bijvoorbeeld zijn poten of door de tegenstander tegen de grond te drukken zoals Molossers dat vaak doen. Ik heb een gemuilkorfde hond wel eens zien vechten en ook dat is geen leuk gezicht. Hou dan rekening met zeer negatieve reacties van omstanders en zeker van de baas van de andere hond.
Groetjes van Charlotte

- Maxiem
- Zeer actief
Max is een tijdje gemuilkorft geweest, op advies van de hondentrainer. We zijn nu gestopt met de training en de muilkorf, maar dat is een ander verhaal.
Een snuitje is inderdaad niet geschikt om bijten bij echte vechtpartijen te voorkomen. Mensen liepen bij mij ook om om ons niet tegen tekomen. Dat was niet leuk, maar het was ook wel weer fijn dat ze hun honden niet meer op Max af lieten stormen
Bij Max was het zo dat ze zich in mijn ogen echt kwestbaarder voelde. Haar staart bleef laag en ze meed ieder contact met andere honden.
Een snuitje is inderdaad niet geschikt om bijten bij echte vechtpartijen te voorkomen. Mensen liepen bij mij ook om om ons niet tegen tekomen. Dat was niet leuk, maar het was ook wel weer fijn dat ze hun honden niet meer op Max af lieten stormen
Bij Max was het zo dat ze zich in mijn ogen echt kwestbaarder voelde. Haar staart bleef laag en ze meed ieder contact met andere honden.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
lies
- Zeer actief
lijk mij toch niet zo verstandig om te doen.
ozzy is ook een keer belaagd door een reu met muilkorf (die zat dus echt bovenop hem) en dat is goed afgelopen omdat hij (ozzy) nogal een doedel is. leuk was het allerminst, hij had 2 mooie diepe krassen op zijn flanken van zijn "berijder" en de eigenaar was in geen velden of wegen te bekennen.
stel dat hij op het strand toch een reu te lijf wil gaan? heb je waarschijnlijk een hoop gezeik, en als hij een verkeerde uitkiest, kun je ook meteen door naar de d.a.
mijn mening hoor.
ozzy is ook een keer belaagd door een reu met muilkorf (die zat dus echt bovenop hem) en dat is goed afgelopen omdat hij (ozzy) nogal een doedel is. leuk was het allerminst, hij had 2 mooie diepe krassen op zijn flanken van zijn "berijder" en de eigenaar was in geen velden of wegen te bekennen.
stel dat hij op het strand toch een reu te lijf wil gaan? heb je waarschijnlijk een hoop gezeik, en als hij een verkeerde uitkiest, kun je ook meteen door naar de d.a.
mijn mening hoor.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het hangt ook van de baas af.
Ik ken iemand die zelf zo gespannen was, omdat ze bang was dat de hond een andere hond zou verwonden, dat de hond daar zelf óók gespannen en fel door reageerde.
Toen ze de hond een tijd met muilkorf had laten lopen was ze zelf veel meer ontspannen. Daardoor was haar hond veel rustiger. Na een paar maanden kon ze de muilkorf gewoon af doen.
Hij liep wel altijd in haar buurt, dus een hond met muilkorf zonder dat de baas ergens te zien is, is wat anders en lijkt me niet ideaal
Ik ken iemand die zelf zo gespannen was, omdat ze bang was dat de hond een andere hond zou verwonden, dat de hond daar zelf óók gespannen en fel door reageerde.
Toen ze de hond een tijd met muilkorf had laten lopen was ze zelf veel meer ontspannen. Daardoor was haar hond veel rustiger. Na een paar maanden kon ze de muilkorf gewoon af doen.
Hij liep wel altijd in haar buurt, dus een hond met muilkorf zonder dat de baas ergens te zien is, is wat anders en lijkt me niet ideaal
- starfleet
- Erelid
-
bianca83
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat ben ik met je eensInge O schreef:ok, muilkorf tijdens training om zijn gedrag om te buigen, prima - maar zomaar huppee losgooien op het strand als hij zelf ruzies opzoekt (áls, wat ik dus niet weet) zou ik zeker niet doen.ranetje schreef:Het hangt ook van de baas af.
Toen ze de hond een tijd met muilkorf had laten lopen was ze zelf veel meer ontspannen. Daardoor was haar hond veel rustiger. Na een paar maanden kon ze de muilkorf gewoon af doen.![]()
Bedankt voor de aanvulling
-
Meeko
- Zeer actief
Ik ben het met de rest eens. Een hond die gewoon niet klikt met andere honden zou ik aan de lijn houden.
Ik zie het al gebeuren een hond die weliswaar gemuilkorfd op mijn hond komt afstormen en hem aan wil vallen. Nee dat zou ik niet echt op prijs stellen, dus als ik zo'n hond zou hebben blijft ie gewoon aangelijnd.
Vanochtend heb ik zelf een dergelijk geval (ZONDER muilkorf!) meegemaakt. Ik wandelde met mijn hond (7 maanden, genaamd Lilo) door het bos en er kwam een herder om de hoek. Lilo bleef stokstijf staan en ik schrok me rot, weet niet waarom, maar had er een naar gevoel bij. Ik lijnde daarom Lilo aan en wilde doorlopen. Lilo bleef stokstijf staan en wilde geen stap meer verzetten. Daarna kwam de baas van de herder de hoek om, die zag ons en ging als een speer naar zijn herder, lijnde hem aan, deed de riem om een boom, en ging met zijn hele gewicht zijn hond tegenhouden!
Toen Lilo en ik langsliepen was de hond ontzettend aan het uitvallen en Lilo wilde eigenlijk nog steeds niet.
Wat heb ik een mazzel gehad, zo'n hond hoort naar mijn idee aangelijnd! Ook al was ie met muilkorf, de schrik zul je waarschijnlijk nooit meer vergeten!
Ik zie het al gebeuren een hond die weliswaar gemuilkorfd op mijn hond komt afstormen en hem aan wil vallen. Nee dat zou ik niet echt op prijs stellen, dus als ik zo'n hond zou hebben blijft ie gewoon aangelijnd.
Vanochtend heb ik zelf een dergelijk geval (ZONDER muilkorf!) meegemaakt. Ik wandelde met mijn hond (7 maanden, genaamd Lilo) door het bos en er kwam een herder om de hoek. Lilo bleef stokstijf staan en ik schrok me rot, weet niet waarom, maar had er een naar gevoel bij. Ik lijnde daarom Lilo aan en wilde doorlopen. Lilo bleef stokstijf staan en wilde geen stap meer verzetten. Daarna kwam de baas van de herder de hoek om, die zag ons en ging als een speer naar zijn herder, lijnde hem aan, deed de riem om een boom, en ging met zijn hele gewicht zijn hond tegenhouden!
Toen Lilo en ik langsliepen was de hond ontzettend aan het uitvallen en Lilo wilde eigenlijk nog steeds niet.
Wat heb ik een mazzel gehad, zo'n hond hoort naar mijn idee aangelijnd! Ook al was ie met muilkorf, de schrik zul je waarschijnlijk nooit meer vergeten!
-
mastertje