Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opnieuw beginnen...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

marcmarieke
geregistreerd lid

Opnieuw beginnen...

Ongelezen bericht door marcmarieke »

Zoals sommige misschien wel weten hebben wij Odi nog niet zolang bij ons. Hij is angstig om alleen te zijn en begint aan allerlei dingetjes te knagen en te blaffen. Van velen kreeg ik te horen dat we Odi te snel alleen hebben gelaten, en daar ben ik het ook wel mee eens.

Nu is het zo dat ik de aankomende 2 weken thuis moet blijven, de dokter heeft geconstateerd dat ik overspannen ben. Voor mij wat minder, maar nu zag ik de mogelijkheid om deze weken te gebruiken om Odi opnieuw te trainen in het alleen zijn. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken. Beginnen met 5 minuutjes en daarna steeds verder uitbouwen? Maar wat als hij blijft blaffen en knagen? Heeft het uberhaupt nog wel zin om te trainen of is Odi nu al "verpest"?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ik vind het hele moeilijke materie om advies over te geven omdat iedere hond en iedere situatie anders is.
Rimpel kon altijd prima alleen zijn tot we verhuisd zijn en hij niet meer loeren kan...tja...we hebben verschillende dingen geprobeerd en nu voelt ie zich heel prettig bij het hele huis waar ie rond kan lopen en dus voor zijn gevoel loeren kan...maar dat is iets heel anders dan jouw hond...

1 ding....het is nooit te laat om te gaan trainen :mrgreen: :wink:
Een hond kan niet zo verpest zijn dat er niets meer te trainen is mbt verlatingsangst. Ik geloof dat Marc en Martijn met hun honden ook heel intensief aan het trainen zijn geweest in verband met alleen zijn, misschien kunnen zij hun verhaal nog eens doen voor je
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat Hilje al zei, er zijn hier mensen die hierover veel meer verstand van hebben die je hierin kunnen helpen en ook de juiste vragen weten te stellen :wink: Ook is het nooit te vroeg om te trainen :mrgreen:

1 tip, geduld, geduld en geduld en niets overhaasten. Liever iets in 3 kleine stapjes doen dan in 1 grote, waarbij je het in die ene grote het weer kan verpesten. Ook niet overmoedig worden als iets goed gaat. Rustig aan..

En als je overspannen bent, zou ik het voor jezelf ook wat rustiger aan doen dan alleen die 2 weken :wink:

Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”