Om nog even bij de plasjes te blijven
Ik loop voor het laatste plasje 's avonds altijd op een bepaald stukje gras. Tussen de middagronde en het laatste rondje zit zo'n 6-7 uur (de hondjes gaan namelijk in coma zo rond 18 uur), en ze moeten dan echt wel plassen nadat ik ze wakker heb gemaakt.
Tot voor kort plaste Saar ook altijd snel op dat stukje gras, maar sinds het zo droog is de laatste weken vertikt ze het. Ik loop soms wel een kwartier heen en weer op dat mini-veldje, en dan doet ze niks. Zodra ik een stukje verder doorloop naar een ander stuk gras verderop, gaat ze daar zitten plassen
Nu woont hier ook een Witte Herder waar Saar helemaal verliefd op is; ook een teefje en ze adoreert haar werkelijk. Als ze haar ziet kan Saar alleen nog maar op haar achterpoten staan om de bek te likken, echt kruiperiger dan kruiperig is ze dan.
Nu plast deze hond ook altijd op datzelfde kleine stukje gras waar ik altijd het laatste rondje loop.
Zou het kunnen dat nu met die droogte de geur van haar urine erg blijft hangen, en Saar het daarom vertikt daar ook te plassen?
Of is dat wel heeeeeeeeeeeeel ver gezocht?