Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet gedragen willen worden
Moderator: moderatorteam
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Niet gedragen willen worden
Het gaat heel erg goed met de kleine Caja.
Ze word echter niet graag gedragen en wil liever zelf lopen.
Ze gaat dan piepen en soms zich verzetten.
Ik negeer het gewoon omdat ze gewoon niet alles mag lopen.
Op straat kijken mensen je echter soms echt kwaad aan als je het negeerd en gewoon doorloopt.
Herkend iemand dit en hoe gingen jullie ermee om?
Ze word echter niet graag gedragen en wil liever zelf lopen.
Ze gaat dan piepen en soms zich verzetten.
Ik negeer het gewoon omdat ze gewoon niet alles mag lopen.
Op straat kijken mensen je echter soms echt kwaad aan als je het negeerd en gewoon doorloopt.
Herkend iemand dit en hoe gingen jullie ermee om?

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
waarom moeten ze gedragen worden dan?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ok, da's duidelijk maar sommige mensen 'vergeten' dat hondjes 4 pootjes hebben gekregenLysette schreef:Als ik een uur met Benno ga lopen laat ik Jip niet een uur lopen dus wordt ze gedragenmalinois schreef:waarom moeten ze gedragen worden dan?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar niet de gevalletjes die de pup van de 100 meter 90 meter dragen van kijk eens wat een lief puppekindjemarye83 schreef:Omdat ze nog niet zoveel mag lopen en ik haar wel aan van alles wil laten wennen.
Ik weet goed dat ze 4 poten heeft, maar ze is nog veel te kwetsbaar om lang te lopen.

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee inderdaad dat is onzin, maar Caja mag niet langer dan een minuut of 7/8 achter elkaar lopen en dan kom je niet ver.malinois schreef:daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar niet de gevalletjes die de pup van de 100 meter 90 meter dragen van kijk eens wat een lief puppekindjemarye83 schreef:Omdat ze nog niet zoveel mag lopen en ik haar wel aan van alles wil laten wennen.
Ik weet goed dat ze 4 poten heeft, maar ze is nog veel te kwetsbaar om lang te lopen.
Het dragen is niet voor de show maar ze moet ook de wereld buiten ons blok leren kennen

- Moos
- Zeer actief
Weet je dat het nog opvallend is hoeveel mensen er vanuit gaan dat je een pup/hond tilt voor je lol?malinois schreef:daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar niet de gevalletjes die de pup van de 100 meter 90 meter dragen van kijk eens wat een lief puppekindjemarye83 schreef:Omdat ze nog niet zoveel mag lopen en ik haar wel aan van alles wil laten wennen.
Toen ik pupje Saar nog in de draagtas had als ik 1.5 uur met Moos ging lopen; nouuuu het commentaar was niet van de lucht hoor.
Toen Saar net een paar uur daarvoor gesterilliseerd was, en ze het niet trok om naar het plas-veldje te lopen; nou, daar was alweer iemand die naar me toekwam met de mededeling dat dat hondje pootjes had gekregen om te lopen.
En laatst toen Moos zijn poot in het bos zodanig had verrekt dat hij bijna omviel van de pijn, en ik hem naar huis tilde, had ik ook al weer zo'n soort opmerking te pakken.
En ja, dat irriteert me, dat uitgaan van het negatieve

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar hoef ik Jip niet voor te dragen, ik heb zo al hordes mensen en kinderen om me heenmalinois schreef:daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar niet de gevalletjes die de pup van de 100 meter 90 meter dragen van kijk eens wat een lief puppekindjemarye83 schreef:Omdat ze nog niet zoveel mag lopen en ik haar wel aan van alles wil laten wennen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Marion.
Dit soort mensen kom ik ook al niet tegenMoos schreef:Toen ik pupje Saar nog in de draagtas had als ik 1.5 uur met Moos ging lopen; nouuuu het commentaar was niet van de lucht hoor.
Hier was het alleen maar ohhhh en aaaahhh, toen ik met dit achterop mijn rug liep en met Saar aan de lijn een flinke wandeling ging maken

Overigens Marije, deze hond vond het helemaal geweldig maar die is liever lui dan moe. Dit had ik bij Saar ook niet hoeven doen, die wilde dat gewoon niet (gedragen worden ook niet). Maar goed, zij was de enige hond toen, dus ik pakte wel een auto om haar op andere plekken te brengen dan ons "blokje".
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat had ik ook als ik met bruin/wit bolletje wol Bente op de arm door het bos liep om Max uit te latenMarion. schreef:Hier was het alleen maar ohhhh en aaaahhh, toen ik met dit achterop mijn rug liep en met Saar aan de lijn een flinke wandeling ging maken![]()
![]()

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Marion.
En mensen (kinderen èn volwassenen) die ongevraagd die pup om mijn rug gingen aaien. Maar echt nooit commentaar gekregen. Terwijl Miep tot 4,5 maand in die rugzak heeft gezeten, toen pastte het echt niet meer en werd het wel erg zwaarmarian* schreef:Dat had ik ook als ik met bruin/wit bolletje wol Bente op de arm door het bos liep om Max uit te laten
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier ongeveer net zo,alleen had ik Bente soms in een tas die schuin voor mijn buik/zij hing tot ze ook ongeveer 4 maanden was en het niet meer ging.Marion. schreef:En mensen (kinderen èn volwassenen) die ongevraagd die pup om mijn rug gingen aaien. Maar echt nooit commentaar gekregen. Terwijl Miep tot 4,5 maand in die rugzak heeft gezeten, toen pastte het echt niet meer en werd het wel erg zwaarmarian* schreef:Dat had ik ook als ik met bruin/wit bolletje wol Bente op de arm door het bos liep om Max uit te laten
De rondjes voor Max heb ik toen wel wat ingekort(en gelukkig was ie gek op ballen) óf mijn vriendin was zo aardig om haar even over te nemen.Maar ja,die was er niet altijd bij

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Moos
- Zeer actief
Misschien lag het eraan dat Saar met een week of 12 al door de 'gemiddelde mens' niet meer herkent werd als pup. Mensen dachten dan dus dat ik een volwassen hond in die draagtas had, en vonden dat wel wat vreemd of belachelijk. Ook, gok ik, gezien de vooroordelen die rondom kleine hondjes die als baby behandelt worden hangen wellicht.Marion. schreef:Dit soort mensen kom ik ook al niet tegenMoos schreef:Toen ik pupje Saar nog in de draagtas had als ik 1.5 uur met Moos ging lopen; nouuuu het commentaar was niet van de lucht hoor.![]()
Hier was het alleen maar ohhhh en aaaahhh, toen ik met dit achterop mijn rug liep en met Saar aan de lijn een flinke wandeling ging maken![]()
Overigens Marije, deze hond vond het helemaal geweldig maar die is liever lui dan moe. Dit had ik bij Saar ook niet hoeven doen, die wilde dat gewoon niet (gedragen worden ook niet). Maar goed, zij was de enige hond toen, dus ik pakte wel een auto om haar op andere plekken te brengen dan ons "blokje".
Ze heeft er trouwens maar totdat ze een maand of 4 was ingezeten, want ze stribbelde enorm tegen vaak
En, als antwoord op de vraag, ik negeerde dat dan, en hield haar stevig met mijn hand in de tas. Als ze het echt te bont maakte door te piepen alsof ze geslacht werd zei ik 1 keer "Saar klaar!" en dan was ze stil

-
Marion.
Een minihond, die met 12 weken door de 'gemiddelde' mens al niet meer als pup gezien wordtMoos schreef:Misschien lag het eraan dat Saar met een week of 12 al door de 'gemiddelde mens' niet meer herkent werd als pup.
Sorry, maar dit geloof ik dus echt niet. Ook gemiddelde mens weet dat formaat Cavia niet veel als volwassen hond voorkomt hoor.
- Moos
- Zeer actief
Tja, dat geloof je het niet. Ik wilde nog een heel stuk gaan typen om je uit te leggen waardoor het komt, maar ook dat zal je dan wel niet geloven.Marion. schreef:Een minihond, die met 12 weken door de 'gemiddelde' mens al niet meer als pup gezien wordtMoos schreef:Misschien lag het eraan dat Saar met een week of 12 al door de 'gemiddelde mens' niet meer herkent werd als pup.![]()
Sorry, maar dit geloof ik dus echt niet. Ook gemiddelde mens weet dat formaat Cavia niet veel als volwassen hond voorkomt hoor.
Als jij aan wilt nemen dat ik leugens vertel moet je dat maar zelf weten.

-
Marion.
Ongesteld?Moos schreef:Tja, dat geloof je het niet. Ik wilde nog een heel stuk gaan typen om je uit te leggen waardoor het komt, maar ook dat zal je dan wel niet geloven.Marion. schreef:Een minihond, die met 12 weken door de 'gemiddelde' mens al niet meer als pup gezien wordtMoos schreef:Misschien lag het eraan dat Saar met een week of 12 al door de 'gemiddelde mens' niet meer herkent werd als pup.![]()
- Moos
- Zeer actief
Nee, dacht dat jij dat was.Marion. schreef:Ongesteld?Moos schreef:Tja, dat geloof je het niet. Ik wilde nog een heel stuk gaan typen om je uit te leggen waardoor het komt, maar ook dat zal je dan wel niet geloven.Marion. schreef:Een minihond, die met 12 weken door de 'gemiddelde' mens al niet meer als pup gezien wordtMoos schreef:Misschien lag het eraan dat Saar met een week of 12 al door de 'gemiddelde mens' niet meer herkent werd als pup.![]()

-
Marion.
Het is nu wel goed met je hoor.Moos schreef:Nee, dacht dat jij dat was.Marion. schreef:Ongesteld?Moos schreef:Tja, dat geloof je het niet. Ik wilde nog een heel stuk gaan typen om je uit te leggen waardoor het komt, maar ook dat zal je dan wel niet geloven.Marion. schreef: Een minihond, die met 12 weken door de 'gemiddelde' mens al niet meer als pup gezien wordt![]()
Het zal zomaar gisteren zijn geweest dat ik je nog zag tikken dat je hondjes door toeristen als schattige witte wolletjes worden gezien. En vanavond ineens weer dat een 12 weken oude Maltezer door de gemiddelde mens al niet meer als pup wordt gezien.
Het is goed met je. Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben ongesteld, en aan mij iets uitleggen is verspilde moeite.
Dag Marloes. Het was gezellig die ene keer dat we samen wandelden, en verder is het wat mij betreft klaar.
Nee, dacht dat jij dat was.[/quote]
- Moos
- Zeer actief
Zitten we toch ergens op 1 lijn.Marion. schreef:Het is nu wel goed met je hoor.Moos schreef:Nee, dacht dat jij dat was.Marion. schreef:Ongesteld?Moos schreef: Tja, dat geloof je het niet. Ik wilde nog een heel stuk gaan typen om je uit te leggen waardoor het komt, maar ook dat zal je dan wel niet geloven.
Het zal zomaar gisteren zijn geweest dat ik je nog zag tikken dat je hondjes door toeristen als schattige witte wolletjes worden gezien. En vanavond ineens weer dat een 12 weken oude Maltezer door de gemiddelde mens al niet meer als pup wordt gezien.
Het is goed met je. Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben ongesteld, en aan mij iets uitleggen is verspilde moeite.
Dag Marloes. Het was gezellig die ene keer dat we samen wandelden, en verder is het wat mij betreft klaar.

-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
[/quote]Marion. schreef:Het is nu wel goed met je hoor.Moos schreef:Nee, dacht dat jij dat was.Marion. schreef:Ongesteld?Moos schreef: Tja, dat geloof je het niet. Ik wilde nog een heel stuk gaan typen om je uit te leggen waardoor het komt, maar ook dat zal je dan wel niet geloven.
Nee, dacht dat jij dat was.
Nou, ik heb een aantal keren met Marloes en de witte bollen gewandeld en ik kan je verzekeren... mensen kunnen HELE rare opmerkingen maken hoor. Er zijn mensen die mij regelmatig vragen of Ted de dochter van Sophie is, dus dat mensen een Malthezerpup voor een volwassen hond aanzien...sja...dan vind ik niet zo vreemd klinken...
En dat er mensen zijn die vervelende opmerkingen 'uit het niets' plaatsen, gewoon om wat te zeggen, dat zie je overal om je heen, das niet wereldvreemd... ("ben je ongesteld ofzo?")
-
Marion.
Hulptroepen?Geer schreef:Nou, ik heb een aantal keren met Marloes en de witte bollen gewandeld en ik kan je verzekeren... mensen kunnen HELE rare opmerkingen maken hoor. Er zijn mensen die mij regelmatig vragen of Ted de dochter van Sophie is, dus dat mensen een Malthezerpup voor een volwassen hond aanzien...sja...dan vind ik niet zo vreemd klinken...
En dat er mensen zijn die vervelende opmerkingen 'uit het niets' plaatsen, gewoon om wat te zeggen, dat zie je overal om je heen, das niet wereldvreemd... ("ben je ongesteld ofzo?")
Ik heb ook een keer met Marloes gewandeld hoor. Geen vervelende opmerkingen gehoord, geen vervelende situaties meegemaakt.
Maar dat was dà t moment natuurlijk.
Ik liep met mijn 12 weken oude pup (Golden retriever, op dat moment al groter dan die cavia van Marloes) ook in een rugzak. Ik heb haar gedragen tot ze 4,5 maand was. Ik 50 kilo, en de "pup" 20 kilo ofzo. Never, nooit commentaar op gehad. Alleen maar oh's en ah's.
Marloes zegt nu dat ze commentaar krijgt als ze met haar 12-weken oude Maltezer in een draagzak loopt. Dat geloof ik dus niet. Dan vraag ik me af of ze de reacties als commentaar voelt, maar dat het eigenlijk gewoon "ohh's en aahhh's" zijn.
Even off topic. Kunnen jullie me aub even aangeven waar ik zo vreselijk raar reageer? Ik ben niet ongesteld, ben erg blij dat het weekend is. Maar waar doe ik overspannen?
- Moos
- Zeer actief
Hier:Marion. schreef: Even off topic. Kunnen jullie me aub even aangeven waar ik zo vreselijk raar reageer? Ik ben niet ongesteld, ben erg blij dat het weekend is. Maar waar doe ik overspannen?
Een minihond, die met 12 weken door de 'gemiddelde' mens al niet meer als pup gezien wordt
Kom op zeg, ik schrijf wat en jij komt aan met
Je kan net zo goed typen: "je zit te liegen", komt op hetzelfde neer.
En ik hoor en merk echt wel het verschil tussen "oh en ah en wat een lief hondje" en "dat hondje heeft toch pootjes om mee te lopen!?" hoor.
Als zo'n mini pupje met al flink wat vacht (en veel van die kleine witjes worden getrimd he, en hebben dus volwassen net zo'n vacht als als pupje) de 12 weken gepasseerd is dan zien gewoon veel mensen niet meer dat het een pup is. Ze lopen niet meer echt 'pupperig', en ze zijn niet meer zo erg rond en bol. In tegenstelling tot pupjes van grotere rassen die nog erg lang dat leuke pupperige in hun loopje en houding en koppie houden wat zo overduidelijk is dat iedereen het ziet.
Bovendien kan je in een draagtas ook niet heel erg goed zien hoe groot ze precies zijn.
Zowel bij Moos als Saar als Bram kon ik vanaf een week of 12 regelmatig uitleggen dat het nog maar een pupje betrof.
Ik verzin ze niet waar ik bij sta

-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
O gut, krijgen we die. Nou ja, dan maar hulptroepen. Ik lees meer dan ik post en ik vind het altijd wel grappig dat mensen zo 'agressief' op andere mensen reageren "ongesteld?", dat vind ik gewoon een vreemde -niet passende- en totaal overbodige *quasigrappige* opmerking die duidelijk alleen maar tot doel heeft om een steekje uit te delen. Reageer dan niet.Marion. schreef:Hulptroepen?Geer schreef:Nou, ik heb een aantal keren met Marloes en de witte bollen gewandeld en ik kan je verzekeren... mensen kunnen HELE rare opmerkingen maken hoor. Er zijn mensen die mij regelmatig vragen of Ted de dochter van Sophie is, dus dat mensen een Malthezerpup voor een volwassen hond aanzien...sja...dan vind ik niet zo vreemd klinken...
Even off topic. Kunnen jullie me aub even aangeven waar ik zo vreselijk raar reageer? Ik ben niet ongesteld, ben erg blij dat het weekend is. Maar waar doe ik overspannen?
Ik krijg heeeel veel schattige 'oh en ah' reacties op mijn honden. Maar ook weleens reacties van duidelijk 'iets kwijt moeten'. Of mensen die een hond en het bijbehorende gedrag totaal niet kunnen plaatsen. En net zoals mijn volwassen Dwergteckel steevast voor pup wordt aangezien en mijn Bassetpup door haar droevige blik steevast als 'bejaarde hond' geloof ik (en weet ik, want ik stond erbij en ik keek ernaar) echt wel dat Marloes haar pup voor volwassen aan wordt gezien.
Maar in godsnaam, wat DOET het ertoe. ZIjn we hier om 'de onwaarheden van Marloes' te ontmantelen, of wordt er hier een vraag gesteld door de topicstartster over het al dan niet dragen van honden?
Sophie hield er ook niet zo van om gedragen te worden als pup, en ik moet zeggen dat ik haar dan ook amper heb gedragen. Maar ik woon midden in de stad, dus alle 'socialisatiedingen'zitten op loopafstand (school, bus, kermis, winkelstraat, park etc.etc.) en dragen qua afstand was niet echt nodig. In het park heb ik een hele tijd gewoon kleine stukjes gewandeld en ben ik op een veldje gaan zitten, kon ze lekker keutelen...
-
Marion.
Heel eng. Echt heel eng, zijn jouw honden. En een dag later zijn ze weer te wollig. Wanneer is het goed?Moos schreef:Ik verzin ze niet waar ik bij sta; al lijk je dat regelmatig wel te denken van mij.
Dat wat ik LIJK te denken volgens jou, dat laat je maar fijn achterwege. Ik kan heel goed voor mezelf denken. En ik denk dat het geen kwaad kan als je er af en toe een graantje van meepikt.
Wat is de ultieme, beste situatie hoe anderen op jouw honden moeten reageren? Kun je dat omschrijven? Is er maar 1 ultieme situatie? Namelijk die wie jij op dat moment goed keurt?
- Moos
- Zeer actief
Dag Marion; ik ben er ondertussen ook wel klaar mee. Ik heb geen zin om weer een of andere vreemde discussie met jou aan te gaan.Marion. schreef:Heel eng. Echt heel eng, zijn jouw honden. En een dag later zijn ze weer te wollig. Wanneer is het goed?Moos schreef:Ik verzin ze niet waar ik bij sta; al lijk je dat regelmatig wel te denken van mij.
Dat wat ik LIJK te denken volgens jou, dat laat je maar fijn achterwege. Ik kan heel goed voor mezelf denken. En ik denk dat het geen kwaad kan als je er af en toe een graantje van meepikt.
Wat is de ultieme, beste situatie hoe anderen op jouw honden moeten reageren? Kun je dat omschrijven? Is er maar 1 ultieme situatie? Namelijk die wie jij op dat moment goed keurt?
Ga iemand anders pesten, of laat mij iig met rust zoals ik steeds ook netjes met jou probeer te doen.

-
Marion.
Dat netjes vind ik nog wel tegenvallen. Maar oké, als jij vind dat je het zo netjes doet... jij je zin.Moos schreef:Dag Marion; ik ben er ondertussen ook wel klaar mee. Ik heb geen zin om weer een of andere vreemde discussie met jou aan te gaan.
Ga iemand anders pesten, of laat mij iig met rust zoals ik steeds ook netjes met jou probeer te doen.
Dag Marloes.
-
Marion.
Beloof je me dan ook dat je me geen PB-tjes meer stuurt om naar Schoorl te komen, om arme Saar van haar angst te verlossen?Moos schreef:Ga iemand anders pesten, of laat mij iig met rust zoals ik steeds ook netjes met jou probeer te doen.
Ik word een beetje vreselijk boos over jouw "netjes" gedoe. Daarmee zeg je namelijk dat ik aso ben. Geef gewoon eens antwoord op mijn vraag. Wanneer doen jouw honden het volgens jouw maatstaven goed? Is dat überhautpt mogelijk?