Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diertjes pakken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lindaaatjuh
geregistreerd lid

Diertjes pakken

Ongelezen bericht door Lindaaatjuh »

We hebben een jonge chow chow pup van een half jaar oud. Ik heb een hele hoop dieren, waaronder een hoop kleine knaagdieren. Zodra onze pup een van deze diertjes ziet, die uit de kooi zijn probeert ze alles om ze te pakken te krijgen. Ze heeft een enkele keer er ook wel een te pakken gekregen, maar ben er tot nu toe altijd op tijd bij geweest, anders zou het niet goed voor de beestjes afgelopen zijn. Ik vind dit supervervelend en ben toch bang dat ze ooit een beestje te pakken krijgt als ik niet in de buurt ben.
We hebben nog een andere chow chow en zij is helemaal niet zo, die laat de beestjes met rust.
Hoe leer ik onze hond dat ze lief met deze beestjes om kan gaan? Of hoort dit gewoon bij haar en blijft ze dit altijd doen? :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ze hoeft het niet altijd te blijven doen. Hangt ook van jou af.
Als er een "diertje"los loopt leidt je haar af met wat lekkers en je geeft haar een opdrachtje bijv. "zit" Als je dit consequent volhoudt en er voor zorgt dat ze in jouw afwezigheid geen succes kan hebben door eentje te pakken lukt het waarschijnlijk wel. Het is nog een pup hé! Ze moeten het wèl léren en daar ben jij voor :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gompie
Actief

Ongelezen bericht door Gompie »

Alle pupjes zijn gek op alles wat beweegt en geluid maakt.
Een knaagdiertje piept heerlijk als je het oppakt of er een dikke poot opzet. :N:
De pup niet alleen laten bij loslopende diertjes, want voor hem is het puur spel. Geef hem zijn eigen speelgoed wat piept en leer hem daar mee spelen. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”