Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kop op gezicht leggen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Juf-Marjan
Vaste gebruiker

Kop op gezicht leggen

Ongelezen bericht door Juf-Marjan »

Lola, mijn Cavaliertje van 4,5 maand mag 's ochtends voordat ik opsta nog even bij me in bed liggen. Tot nu toe vond ze dat niet echt geweldig, ze sprong vaak van bed af om weer in haar bench te kruipen. Maar sinds 2 dagen kruipt ze helemaal tegen me aan en legt haar koppie tegen of op mijn gezicht. Wat betekent dit? Mensen hebben altijd de neiging om te denken 'Hij vindt me lief', maar is dit wel zo? Heeft dit te maken met de band die steeds beter wordt of is het misschien een manier om hoger in rangorde te komen? Wie weet het?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Weet het niet zeker :denken: Maar misschien toch een beetje vertrouwder met de baas door te durven "contactliggen" (vinden honden prettig).
Verder op je gezicht zou een klein beetje dominant gedrag kunnen zijn, maar kan net zo goed ook nog gewoon contactliggen zijn :wink:
Het is nog een vrij jonge pup tenslotte.
Ik vond tegen me aan liggen prima, maar op mijn gezicht niet. Dan duwde ik de hond van mijn gezicht af.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ikke24
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikke24 »

De hond bij je in bed leggen is haar al hoger in de rangorde plaatsen. de beste plekjes zijn voor de oogste en da is dus het bed. Als ze dan ook nog probeerd haar hoofdje op de jouwe te leggen, zou ik persoonlijk oppassen!
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Waarschijnlijk vindt ze het gewoon lekker om tegen je aan te liggen en zolang ze het niet op een dwingende manier doet is er niks aan de hand. Niet alles is dominantie gerelateerd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”