Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke karaktereigenschappen? poedel? fox?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

steffietje
Vaste gebruiker

welke karaktereigenschappen? poedel? fox?

Ongelezen bericht door steffietje »

hey allemaal.
ben erg benieuwd welk karakter onze Zara nu eigenlijk heeft, van wie? van mama kleine poedel, of papa foxterrier.
Zara is heel speels, speelt zowel met ons graag als met de kinderen. Ze is uitbundig en wil overal bij zijn. Ze leert graag!
Tegen de andere 2 (grotere) is ze of heel nuffig :pffff: of een echt dominant kreng :devil:
ze kan niet alleen blijven, jankt dan de hele buurt bij mekaar en...wat we ook al hebben geprobeerd, het lukt niet. Ze is zelfs al uit een spleetje van de raam (bovenverdieping) gesprongen :N: om ons maar achterna te kunnen komen.
ze trekt heel erg naar mij, wil echt zien wat er met me gebeurd, maar kan in huis wel in een andere ruimte verblijven. (mits ik thuis ben anders dus niet ook niet als mijn man er wel is)
ze kan wel goed met "vreemde"honden
ze is dol op een knuffeltje en een bal. zwemmen vind ze ook super om te doen.
als ik `s avonds op de bank zit ligt ze graag tegen me aan, en als we in bed liggen slaapt ze aan het voeteneind. ( de herder langs het bed en kees ook) :slaap:
ze ziet er overigens ook wel raar uit hahah ze is ruwharig zwart ietwat slag in haar haar, ruit nauwelijks, maar haar haar groeit ook weer niet door zoals bij een poedel. ze heeft een zwarte vacht met her en der witte haartjes, lange flaporen, hele hoge stelten en een krulstaart en ze is maar 31 cm hoog en weegt 3 kilo.
overigens kunnen we haar echt alles voeren wat we willen om haar iets bij te laten komen, maar ze blijft een mager spinnetje.

maar goed, welke karaktereigenschappen zou ze nu meer hebben?
xx steffie
kijk wat je wel hebt in plaats van wat je niet hebt en de foto die komt!
steffietje
Vaste gebruiker

oh jah...ze is erg wantrouwig tegenover vreemde mensen, die houdt ze liever op afstand en als ze dan toch binnen moeten.....gaat ze onder de bank liggen met haar koppie op mijn hielen :denken:
steffietje
Vaste gebruiker

oh jah...ze is erg wantrouwig tegenover vreemde mensen, die houdt ze liever op afstand en als ze dan toch binnen moeten.....gaat ze onder de bank liggen met haar koppie op mijn hielen :denken:
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Lijkt mij een opvallende verschijning, heb je een foto?

Bij ons woont een oud poedeltje en ik herken veel van het gedrag van jouw hondje. Ik heb gemerkt dat poedels heel nieuwsgierig zijn, snel leren, erg 1 baasgericht zijn. Heeft niet veel belangstelling voor visite.
Ze is ook wel nuffig. Toen ze nog bij mijn moeder woonde kon ze niet alleen blijven, lag dan te loeien. Klinkt best hard voor zo'n kleintje.
Bij ons is ze samen met onze Airedale en kan nu wel alleen blijven.
Kever
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Kever »

Als ik het zo lees mag je je gelukkig prijzen en heb je The best of both worlds in 1 hondje...

bv Poedels: speels, vriendelijk, leergierig, baasgericht,
bv Terrier: baasgericht tot ziekelijk toe, druk en uitbundig, leergierig maar met dove momenten, vriendelijk naar mensen wat minder naar andere honden
steffietje
Vaste gebruiker

haha ja jullie hebben denk ik wel gelijk
maar ze is ook wel eens bang voor mensen, ze gaat dan onder de bank liggen,
ze loopt nooit verder dan 3 meter bij me vandaan ook al loopt ze los
ze is dol op zwemmen
jagen....mmm alleen achter vliegen en torren haha daarmee kan ze zich vermaken, maar weglopen nee
verder niet snel bang voor nieuwe situaties, zolang ik maar bij haar ben :cheer:
dan heeft ze wel een grote mond :smile2:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”