Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hulp gevraagd!amerikan stafford

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

del

hulp gevraagd!amerikan stafford

Ongelezen bericht door del »

hallo,

Onze sox (6maanden,amerikan stafford) bijt geregeld dingen kapot :neenee: (van toiletpapier tot gsm adapter),als hij ook maar heel even alleen thuis is.wat kan ik hieraan doen?
bedankt
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

je rotzooi opruimen,zo simpel als wat. :ok:
Afbeelding

jemble 5 maanden
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe gedraagt de hond zich als je wel thuis bent? is hij dan ook zo sloperig? Kan hij wel even alleen in de kamer blijven als je gewoon thuis bent?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Kijken waarom je hondje dat doet. :wink:
Soms is het protest (afreageren en dus niet dat hij jou wil zieken ofzo :wink: ), dan heb je een vrij druk en bazig hondje dat het helemaal niet ziet zitten als je weg gaat. Daarop kun je trainen door je hond door de dag heen wat minder te laten bepalen dat hij steeds bij je in de buurt kan zijn. Deur dicht op de wc, gewoon lekker in bad gaan en de hond beneden laten etc. Die training helpt ook als je hondje scheidingsangsten heeft. Angst kan nl ook een motivatie zijn om alles stuk te gaan maken. Dat geeft afleiding en laat hem de scheidingsangsten vergeten. Dan moet hij dus ook minder afhankelijk worden als jij wel thuis bent.

Soms is het ook gewoon verveling en kan je hond het geestelijk prima aan alleen te zijn. Daaraan kan je werken door de hond echt goed moe te maken van tevoren en hem bv een kong met bevroren leverworst te geven als je weggaat. Dan is hij even bezig en meestal vallen ze ook wel in slaap daarna als ze geen verlatingsangsten hebben. Maargoed, 6 maanden betekend eigenlijk ook echt maar maximaal 4 uurtjes alleen natuurlijk. Dat is nog veel maar zou moeten kunnen zonder angsten in de hond.

Als je weer thuis komt, wat doe je dan? Heel uitbundig begroeten of een beetje droog begroeten en direct wat anders gaan doen? Als je echt heel veel poeha maakt bij binnenkomst kan het zijn dat je hondje daaruit opmaakt dat dat alleen zijn ook wel erg is en hij gaat misschien ook liggen wachten op je thuiskomst door steeds meer spanning op te bouwen naar dat moment toe. Soms geeft dat weer neiging tot stukbijten.

IK was altijd heel duidelijk naar mijn hond met verlatingsproblemen. Als ik wegging gaf ik haar snoep (pensstaafje oid) en zei steeds "goed op het huisje passen, baasje is zo terug) zodat haar gemoedstoestand positief werd bij weggaan en ze precies wist waar ze aan toe was. Dat hielp haar goed. Bij binnenkomst was ik wel aardig maar heel erg saai voor de hond, geen spannend iets om op te wachten dus. Eenmaal totaal kalm ging ik dan ook pas wandelen. Als je direct gaat wandelen en spelen wordt de hond echt ongeduldig als je weggaat omdat hij zich gaat verheugen op je thuiskomst. :ok:

Hoe heb je hem nu geleerd alleen te zijn? Dan wordt de oorzaak van zijn gedrag misschien wat duidelijker :wink:
Afbeelding
Gompie
Actief

Ongelezen bericht door Gompie »

Als je wilt dat je hond braaf is, moet je er ook voor zorgen dat hij braaf kan zijn. Aangezien jouw "kleintje" gemakkelijk overal bij kan, is slopen een prima tijdverdrijf. Goed opruimen voor je weg gaat en dan iets geven wat hij wel mag slopen/opeten. Als hij niet graag alleen is, kun je ook de radio zachtjes aanzetten bijvoorbeeld. Of je neemt je hond gewoon mee als je weggaat. Kleine kinderen laat je toch ook niet alleen thuis ?
:idea:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gompie schreef:Goed opruimen voor je weg gaat en dan iets geven wat hij wel mag slopen/opeten.
da's lekker dan als ie dat in z'n strot krijgt en je je hond dood vind als je thuiskomt :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
Gompie schreef:Goed opruimen voor je weg gaat en dan iets geven wat hij wel mag slopen/opeten.
da's lekker dan als ie dat in z'n strot krijgt en je je hond dood vind als je thuiskomt :roll:
nou ja, een kong, of een wc rol, ik noem maar wat, dat slopen ze hier ook en dat mag, dat ligt dus ook wel in de kamer als ik weg ben.
Willynwood-Sindlar
Actief

Re: hulp gevraagd!amerikan stafford

Ongelezen bericht door Willynwood-Sindlar »

del schreef:hallo,

Onze sox (6maanden,amerikan stafford) bijt geregeld dingen kapot :neenee: (van toiletpapier tot gsm adapter),als hij ook maar heel even alleen thuis is.wat kan ik hieraan doen?
bedankt
zeker niet aan een bench gewend en heeft ie al alle tandjes gewisseld? :mrgreen: :mrgreen:
Hoort nou eenmaal bij dit ras,ze bijten graag in hun jonge jaren.

Je kunt het langzaam opbouwen door eens 10min weg te gaan,dat eens 30min.
'
Ook proberen te betrappen als ie iets stukbijt en corrigeren.
Vaak bijten ze tot de 12e maand vanalles kapot.
Idd gewoon zo weinig mogenlijk laten slingeren maar je kan ej bankstel natuurlijk moeilijk in je hol stoppen :mrgreen:

Uiteindelijk gaat het er wel uit hoor,Staffkes hebben er gewoon wat langer last van.
Een Kong kan idd wel eens helpen, lekker vullen met iets en dat geven

edit: gewoon eens weggaan en heeeeeel sneaky binnenkomen via de achterdeur,als je hem betrapt eens flink boos worden (niet slaan dus he :19: ) maar wel :boos:
dan het ff laten bezinken bij hem en dan iets aanbieden wat van hem is om te kauwen.Als ie dan erop kauwt gelijk de hemel in prijzen en supergoed belonen.
Dit met regelmaat eens herhalen

Een stafford is een ras appart,ik heb ze al meer dan 15jr.
Een stafford moet je in zijn gedrag soms breken,maar daar tegenover staat dat je hem ookweer moet opbouwen.
Mensen die niet veel met dit ras omgaan begrijpen dit vaak niet.
Als je concrete uitleg wilt of vragen hebt mag je me altijd een PB sturen hoor
Amstaff's si teh PWN
Willynwood-Sindlar
Actief

Gompie schreef:Als je wilt dat je hond braaf is, moet je er ook voor zorgen dat hij braaf kan zijn. Aangezien jouw "kleintje" gemakkelijk overal bij kan, is slopen een prima tijdverdrijf. Goed opruimen voor je weg gaat en dan iets geven wat hij wel mag slopen/opeten. Als hij niet graag alleen is, kun je ook de radio zachtjes aanzetten bijvoorbeeld. Of je neemt je hond gewoon mee als je weggaat. Kleine kinderen laat je toch ook niet alleen thuis ?
:idea:
Een hond nooit alleen laten met iets wat ie kapot kan kauwen.
Zelfs met Kongs die getest zijn op Pits word aangeraden altijd toezicht te houden.
En je hond meenemen?Zal toch ook moeten leren om thuis te blijven hoor :19:
Amstaff's si teh PWN
Willynwood-Sindlar
Actief

fabienne s schreef:je rotzooi opruimen,zo simpel als wat. :ok:
Als ie nix kan vinden gaan de meubels er wel aan hoor.
Kennis van me heeft een Bull,die vrat zich gewoon een weg door het katteluik :smile2:
Amstaff's si teh PWN
laeken
Zeer actief

Willynwood-Sindlar schreef:edit: gewoon eens weggaan en heeeeeel sneaky binnenkomen via de achterdeur,als je hem betrapt eens flink boos worden (niet slaan dus he :19: ) maar wel :boos:
Vindt je dat niet een beetje zielig? Stel dat de hond verlatingsangst heeft en dan komt er nog een baasje scheldend binnen gesneaked en weet die hond helemaal niet meer waar hij het zoeken moet. :19:

Ik zou het eerst gewoon op een aardige manier proberen op te lossen. :ok: Boos worden op een hondje van 6 maanden die waarschijnlijk aan het wisselen is vind ik een beetje te simpel.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Willynwood-Sindlar schreef:
edit: gewoon eens weggaan en heeeeeel sneaky binnenkomen via de achterdeur,als je hem betrapt eens flink boos worden (niet slaan dus he :19: ) maar wel :boos:
dan het ff laten bezinken bij hem en dan iets aanbieden wat van hem is om te kauwen.Als ie dan erop kauwt gelijk de hemel in prijzen en supergoed belonen.
ik heb dan geen staffie maar boxertje, en dat zijn ook flinke slopers, je moet ze gewoon een keer goed betrappen en dan flink aanpakken zodat ze zich echt doodschrikken, dan doen ze het gelijk nooit meer :ok:

en inderdaad ook de momenten afwachten en opzoeken dat ie op iets 'legaals' mag kauwen, dan komt het helemaal goed, is zo gepiept dat gedrag te veranderen.
laeken
Zeer actief

Rob* schreef:
ik heb dan geen staffie maar boxertje, en dat zijn ook flinke slopers, je moet ze gewoon een keer goed betrappen en dan flink aanpakken zodat ze zich echt doodschrikken, dan doen ze het gelijk nooit meer :ok:

en inderdaad ook de momenten afwachten en opzoeken dat ie op iets 'legaals' mag kauwen, dan komt het helemaal goed, is zo gepiept dat gedrag te veranderen.
En dan eens kijken in het kopje van die hond, maar dat is zeker teveel gevraagt. :ok: Is ook wel moeilijk natuurlijk, je verplaatsen :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

fabienne s schreef:je rotzooi opruimen,zo simpel als wat. :ok:
Als ie nix kan vinden gaan de meubels er wel aan hoor.
Kennis van me heeft een Bull,die vrat zich gewoon een weg door het katteluik :smile2:

moeten ze het luikie ook maar opendoen hoor :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

MARC_S schreef:
Rob* schreef:

En dan eens kijken in het kopje van die hond, maar dat is zeker teveel gevraagt. :ok: Is ook wel moeilijk natuurlijk, je verplaatsen :wink:
Ik ben het met Marc eens. Veelal zijn gedragingen als slopen, blaffen en soms ook onzindelijkheid uitingen van een ongemakkelijk gevoel tijdens het alleen zijn. Dat ongemakelijke gevoel geeft aan dat je eigenlijk iets te veel aan het vragen bent van je hond op dat moment.
Zie het als een kind wat een beetje bang is als het voor de eerste keren alleen wordt thuis gelaten en daardoor kattenkwaad uit gaat halen, puur als manier om de stress te laten zakken.
Het beste is dus om een stapje terug te maken en de hond weer te leren alleen zijn met een goede opbouw, dus met korte momenten beginnen.
Als een hond zich zeker en veilig voelt zal de hond geen enkele reden hebben om zich anders te gedragen als normaal.
Je kan je voorstellen dat als de hond tijdens het alleen zijn ineens geconfronteerd wordt met iets waar hij hevig van schrikt, dit zijn gevoel van veiligheid niet ten goede komt en dus het angstgevoel versterkt met dus kans op toename van het ongewenste gedrag.
Zeker bij jonge honden is dit dus af te raden, want een hond onder een half jaar is echt supergevoelig voor het opdoen van trauma's.

Slopen kan ook verveling zijn, zeker bij jonge honden. De remedie zit hem dan dus in voldoende van te voren de hond moe maken en hem niet te lang alleen laten. Als de hond lekker gespeeld heeft en moe en voldaan twee uurtjes kan slapen moet het goed zijn. Als je een pup lang alleen laat gaan ze inderdaad zichzelf vermaken.
Ook is schrik aanjagen nu overigens niet de manier, want het zou weer naar zijn als je een hond die zich wel vrij voelt tijdens het alleen zijn bang maakt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:
malinois schreef:
nou ja, een kong, of een wc rol, ik noem maar wat, dat slopen ze hier ook en dat mag, dat ligt dus ook wel in de kamer als ik weg ben.
tja ik heb het nooit gedaan en zal het ook nooit doen, zou het mezelf nooit vergeven.... :wink: maar dat is persoonlijk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Willynwood-Sindlar
Actief

MARC_S schreef:
Willynwood-Sindlar schreef:edit: gewoon eens weggaan en heeeeeel sneaky binnenkomen via de achterdeur,als je hem betrapt eens flink boos worden (niet slaan dus he :19: ) maar wel :boos:
Vindt je dat niet een beetje zielig? Stel dat de hond verlatingsangst heeft en dan komt er nog een baasje scheldend binnen gesneaked en weet die hond helemaal niet meer waar hij het zoeken moet. :19:

Ik zou het eerst gewoon op een aardige manier proberen op te lossen. :ok: Boos worden op een hondje van 6 maanden die waarschijnlijk aan het wisselen is vind ik een beetje te simpel.
Euhm..heb dit topic eigenlijk verder over het hoofd gezien.
Maar aan jou reactie kan ik al aflezen dat jij nix maar dan ook helemaal nix van Amstaff's waar dit topic over gaat, af weet.
Dit heeft nix met wisselen te maken,Staffies doen dat nou eenmaal.
Haal je het er niet uit dan gaat het er ook niet uit.
Jij doet of je moet binnenkomen en um aan de hoogste boom moet hangen :19:
Amstaff's si teh PWN
Willynwood-Sindlar
Actief

Rob* schreef:

:19:

Soms denk ik wel eens dat jij de enigste bent die soms wat zinnigs te melden heeft........... soms.... :smile:

Jij weet tenminste waar je het over hebt man :ok:
Amstaff's si teh PWN
Willynwood-Sindlar
Actief

MARC_S schreef:
Rob* schreef:

Hou jij je nou maar bij zaken waar je wel verstand van hebt :wink:
Amstaff's si teh PWN
Willynwood-Sindlar
Actief

Eline* schreef:heel verhaal .
Jij hebt vast en zeker ook nog nooit een Amstaff gehad :wink:
Amstaff's si teh PWN
Willynwood-Sindlar
Actief

Ik zal mezelf nog eens quoten van mijn 1ste reply in dit topic
Een stafford moet je in zijn gedrag soms breken,maar daar tegenover staat dat je hem ookweer moet opbouwen.
Jullie hebben de ballen verstand van Amstaff's

No Offence en voel je beslist niet aangevallen of beledigd
Amstaff's si teh PWN
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Willynwood-Sindlar schreef:Ik zal mezelf nog eens quoten van mijn 1ste reply in dit topic

Hoe ziet dat breken eruit? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
En het opbouwen?
Afbeelding
Willynwood-Sindlar
Actief

Tamara&Dana schreef:
Willynwood-Sindlar schreef:Ik zal mezelf nog eens quoten van mijn 1ste reply in dit topic

Hoe ziet dat breken eruit? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
En het opbouwen?
Bijvoorbeeld betrappen met iets wat absoluut niet door de beugel kan. En dan door middel van stem dat gedrag corrigeren,tuurlijk niet dat ie met de staart tussen de benen ervandoor gaat.En zodra dat ie ook maar iets goed doet prijs je hem de hemel in en terug.

Mooier voorbeeld:
Mensen met een Amstaff of Pit reu krijgen er ooit een X mee te maken dat hij zijn grens qua dominantie opzoekt. Hij wil proberen de Alpha te worden omdat ie gewoon dominant is.De 1ne reu heeft dat veel meer dan de ander en is ook vaak lijn gebonden.
Hij gaat dus voor iets grommen op zelfs happen naar je.Egaal wat de reden is. Een stom botje, een speeltje,dat je langs ze voerbak loopt,,whatever....

Het enigste wat je dan nog kan doen is hem bij kop en kont pakken en um eens ff de hele kamer doorsmijten en desnoods um ff met ze kopke tegen de muur slaan.Daarbij uiteraard zwaar stemverheffing en veel gebaar erbij.Doe je dit niet krijg je een probleem.Dan negeer je um totaal.Tot ie met hangende pootjes en zielige oogjes komt slijmen bij je.
Dan zeg je zo..was het dat nou waard aap..Je laat hem zit...af....blijf.....loopt naar de keuken ,,zegt kom hier en laat um bij wijze van sprken de hele ijskast leegvreten.
Dan prijs je hem uiteraard weer de hemel in.....

Dit bedoel ik ongeveer met afbreken en opbouwen
Weet niet hoe dit met SBT zit want die heb ik nooit gehad :mrgreen:
Amstaff's si teh PWN
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Het betrappen en corrigeren met stemgedrag kan ik me wel in
vinden.

Maar het tweede deel van je tekst klinkt voor mij goed beroerd man!

Ik ken een heleboel mensen met staffs en heb er nog nooit een gehoord
dat ie dit heeft moeten doen bij zijn reu.
Kan zijn dat ze hun mond erover houden omdat het sociaal gezien gewoon totaal misplaatst is in mijn ogen en in die van vele anderen
maar ik denk dat deze mensen gewoon een andere manier van opvoeden hebben.

Opbouwen door bij wijze van de koelkast leeg te laten eten???
Heb jij zelf wel enig idee hoe gevoelig een staff is?
Denk jij nou echt dat je hem hiermee weer opbouwd?
Afbeelding
Willynwood-Sindlar
Actief

Tamara&Dana schreef:Het betrappen en corrigeren met stemgedrag kan ik me wel in
vinden.

Kan zijn dat ze hun mond erover houden omdat het sociaal gezien gewoon totaal misplaatst is in mijn ogen en in die van vele anderen

Meissie ( da ben je toch he )
Ik heb een kennis die al bijna 25jr met Amstaffs werkt en zelfs jaren voor een vanb de bekendste Amstafffokkers in Europa, uit ons mooie Limburg..Old Hickory dus gewerkt heeft en ook voor hem honden uit de States heeft geimporteerd.Vroeger trainde deze man politiehonden.
Via deze man kwam ik in contact met de Amstaff wereld.Bij al zijn 3 reuen die hij heeft gehad is het voorgekomen,ook bij een teef van hem.Mijn eigen reu dezelfde ervaring en ik kan je nog wel een aantal overbodige voorbeelden opnoemen.Als je op dat moment er niet overheen gaat heb je een probleem,voorgoed.

En ik weet zeker hoe gevoellig een Staff is, maar ik weet evengoed hoe bikkelhard ie kan zijn
Amstaff's si teh PWN
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

vinden.

Ik heb een kennis die al bijna 25jr met Amstaffs werkt en zelfs jaren voor een vanb de bekendste Amstafffokkers in Europa, uit ons mooie Limburg..Old Hickory dus gewerkt heeft en ook voor hem honden uit de States heeft geimporteerd.Vroeger trainde deze man politiehonden.
Via deze man kwam ik in contact met de Amstaff wereld.Bij al zijn 3 reuen die hij heeft gehad is het voorgekomen,ook bij een teef van hem.Mijn eigen reu dezelfde ervaring en ik kan je nog wel een aantal overbodige voorbeelden opnoemen.Als je op dat moment er niet overheen gaat heb je een probleem,voorgoed.

En ik weet zeker hoe gevoellig een Staff is, maar ik weet evengoed hoe bikkelhard ie kan zijn
goh wat grappig, wij hebben een staff van max en steffie gehad.
Willynwood-Sindlar
Actief

yamie schreef:
vinden.

goh wat grappig, wij hebben een staff van max en steffie gehad.
Nix om trots op te zijn hoor :wink:
Amstaff's si teh PWN
***Connie***
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffords en een Maine Coon kat.

Ongelezen bericht door ***Connie*** »

Bijvoorbeeld betrappen met iets wat absoluut niet door de beugel kan. En dan door middel van stem dat gedrag corrigeren,tuurlijk niet dat ie met de staart tussen de benen ervandoor gaat.En zodra dat ie ook maar iets goed doet prijs je hem de hemel in en terug.
Hier kan ik me in vinden
Mooier voorbeeld:
Mensen met een Amstaff of Pit reu krijgen er ooit een X mee te maken dat hij zijn grens qua dominantie opzoekt. Hij wil proberen de Alpha te worden omdat ie gewoon dominant is.De 1ne reu heeft dat veel meer dan de ander en is ook vaak lijn gebonden.
Hij gaat dus voor iets grommen op zelfs happen naar je.Egaal wat de reden is. Een stom botje, een speeltje,dat je langs ze voerbak loopt,,whatever....
Ja dit zit dus puur in de Old Hickory lijn, de meeste honden zakken niet voor niets voor de MAG test :denken:
Bovendien heb ik dit gedrag nog nooit bij mijn reuen ten opzichte van mij meegemaakt :cheer:
Het enigste wat je dan nog kan doen is hem bij kop en kont pakken en um eens ff de hele kamer doorsmijten en desnoods um ff met ze kopke tegen de muur slaan.Daarbij uiteraard zwaar stemverheffing en veel gebaar erbij.Doe je dit niet krijg je een probleem.Dan negeer je um totaal.Tot ie met hangende pootjes en zielige oogjes komt slijmen bij je.
Dan zeg je zo..was het dat nou waard aap..Je laat hem zit...af....blijf.....loopt naar de keuken ,,zegt kom hier en laat um bij wijze van sprken de hele ijskast leegvreten.
Heb ik nog nooit in de 30 jaar bij 1 van mijn pitjes, sbt of am staff's hoeven doen door de kamer smijten of met zijn kop tegen de muur slaan, degene die dat bij zijn hond doet moeten ze zelf met zijn kop tegen de muur rammen :devil: Bovendien heb ik echte vechthonden opgevangen ook daar nog nooit zoiets bij hoeven uit te halen om ze te laten luisteren en socialiseren :evil: De rest voer ik wel uit negeren stemverheffing enz....
Ik heb nu net als altijd 3 Am Staff's 2 reuen en 1 teef gaat volgens de statitieken ook niet, bij mij al 30 jaar goed :ok:
Afbeelding
Een dier heb je voor het leven, niet voor even.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Zo even de quotes goed gezet, dat leest wat makkelijker :wink:
***Connie*** schreef:
Willynwood-Sindlar schreef:Bijvoorbeeld betrappen met iets wat absoluut niet door de beugel kan. En dan door middel van stem dat gedrag corrigeren,tuurlijk niet dat ie met de staart tussen de benen ervandoor gaat.En zodra dat ie ook maar iets goed doet prijs je hem de hemel in en terug.
***Connie*** schreef:Hier kan ik me in vinden
Willynwood-Sindlar schreef:Mooier voorbeeld:
***Connie*** schreef:Ja dit zit dus puur in de Old Hickory lijn, de meeste honden zakken niet voor niets voor de MAG test :denken:
Bovendien heb ik dit gedrag nog nooit bij mijn reuen ten opzichte van mij meegemaakt :cheer:
Willynwood-Sindlar schreef:Het enigste wat je dan nog kan doen is hem bij kop en kont pakken en um eens ff de hele kamer doorsmijten en desnoods um ff met ze kopke tegen de muur slaan.Daarbij uiteraard zwaar stemverheffing en veel gebaar erbij.Doe je dit niet krijg je een probleem.Dan negeer je um totaal.Tot ie met hangende pootjes en zielige oogjes komt slijmen bij je.
***Connie*** schreef:Heb ik nog nooit in de 30 jaar bij 1 van mijn pitjes, sbt of am staff's hoeven doen door de kamer smijten of met zijn kop tegen de muur slaan, degene die dat bij zijn hond doet moeten ze zelf met zijn kop tegen de muur rammen :devil: Bovendien heb ik echte vechthonden opgevangen ook daar nog nooit zoiets bij hoeven uit te halen om ze te laten luisteren en socialiseren :evil: De rest voer ik wel uit negeren stemverheffing enz....
Ik heb nu net als altijd 3 Am Staff's 2 reuen en 1 teef gaat volgens de statitieken ook niet, bij mij al 30 jaar goed :ok:
kczy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kczy »

door het verhaal van mijn schoonzus ben ik in deze topic beland

wat ik jammer vind is dat mensen die zich bezig houden met dit soort honden zoveel macho gedrag vertonen naar anderen maar zeker naar hun honden

in mijn ogen kun je elk ras op een positive manier trainen en is het breken van een hond echt niet nodig

de band met een baas moet gebaseerd zijn op wederzijds vertrouwen niet op angst voor de baas
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”