Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Golden zwaar beledigd!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Grietje
geregistreerd lid

Golden zwaar beledigd!

Ongelezen bericht door Grietje »

Hello,

Hier even een vraagje over mijn golden pup van 7 maanden. Op een of andere manier is hij zwaar beledigd als ik hem borstel, vlooienspul toe dien of zijn ogen wil schoonmaken.

Het borstelen gaat op zich wel maar vindt hij niet leuk. We doen dit ook al van pup af aan. Hij krijgt daarna ookk altijd een kluifje en hobbeld dan weer verder. Met het vlooienspul of ogen druppelen etc lijkt het wel of ie ontzettend bang is. Na het product toegediend te hebben gaat hij als een gek rondjes rennen , de tuin in en vreselijk liggen rollen en wil niet meer bij mij in de buurt komen ook al heb een heel lekker kluifje. Dit gaat zo'n 3 uur door. Tis zelfs zo erg dat hij zo gestresst raakt dat ie wel is moet overgeven. Vind dit heel vervelend voor hem en wil graag op een relaxte manier dit voortzetten maar weet niet goed hoe.
:denken:

Heeft iemand hier ervaring mee?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het lijkt me inderdaad niet zozeer beledigd als wel gestresst raken door de behandeling.
Dat borstelen, gaat hij daarna ook zo te keer? Of gaar het vooral om druppelen tegen vlooiten, of ogen schoonmaken?
Bij die laatste twee acties zou je denk ik twee dingen kunnen doen.
1. als je niets hoet te doen bij de hond, wel zoveel mogelijk even knuffelen en aaien, even in zijn nek kriebelen en even langs de ogen aaien.
2.Als je wel wat moet, de hond aanlijnen, snel de actie uitvoeren, iets lekkers geven en een fijne wandeling met hem gaan maken. Dan is zijn aandacht afgeleid van wat je hebt gedaan en tegen de tijd dat je weer thuis bent kan je hem nog iets geven of even spelen.
Misschien helpt dat. Je bent nu waarschijnlijk zelf ook wat onrustig bij de behandeling omdat je weet dat hij weer gaat stressen :wink: . Dat werkt niet mee om de rust te bewaren.
Wat voor vlooienmiddel gebruik je?
Wat doe je en hoe doe je het als je zijn ogen schoon moet maken?
Dat kan invloed hebben.
Dus als je denkt dat bovenstaand advies niet kan helpen, moet je dat nog maar even uitleggen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

misschien is hij wel allergisch voor het vlooienmiddel en prikt het heel erg oid. Ik heb een kat gehad die ook allergisch was voor vlooiendruppels, die vloog ook als een gek door de kamer en schuimbekte er ook nog bij. Ik zou het toch even met de DA overleggen, misschien moet je een ander merk nemen.
Wel merk heb je nu?
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jacky schreef:misschien is hij wel allergisch voor het vlooienmiddel en prikt het heel erg oid. Ik heb een kat gehad die ook allergisch was voor vlooiendruppels, die vloog ook als een gek door de kamer en schuimbekte er ook nog bij. Ik zou het toch even met de DA overleggen, misschien moet je een ander merk nemen.
Wel merk heb je nu?
Daar sluit ik me bij aan. Bram vindt gedoe aan z'n lichaam ook niks en holt snel weg als ik klaar ben om te gaan sippen in een hoekje. Maar dat duurt dan maar tien minuten, geen 3 uur. Het lijkt me dat er toch wat anders aan de hand is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Grietje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Grietje »

Bij het borstelen heeft hij het niet zo erg, hij vindt het niet leuk en probeerd weg te lopen/kruipen. Ik ga dan gewoon door en daarna krijgt hij een kluifje en is meneer weer tevreden.

Bij het vlooienspul ( ik gebruik Exil Tick off) wordt hij gillend gek. Maar ook als ik zijn ogen schoonmaak met gekookt water of zijn ogen druppel met speciale zalf van de dierenarts omdat hij vaak last heeft van ontstoken ogen. Het maakt dus niet uit wat je gebruikt hij reageert overal hetzelfde op.

Ik blijf vrij rustig als ik mijn handeling moet uitvoeren en ga daarna gelijk met hem wandelen maar dit maakt niets uit meneer blijft zwaar beledigd en wil zo snel mogelijk van dat stink vlooienspul af ed.

De dierenarts heeft een keer een fles voorhuidcleaner voorgeschreven een aantal maanden geleden maar toen we dat gebruikte had hij een allergische reactie.. we zijn toen gelijk naar de dierenarts gegaan want ipv dat het verzachte brande hij de tent uit. Misschien heeft hij hier een traumatische ervaring van opgelopen....
:19:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Grietje schreef: Misschien heeft hij hier een traumatische ervaring van opgelopen....
:19:
dat kan best hoor.
Shibby moest een keer naar de dierenarts omdat hij superziek was, hij had toen iets gekregen om zn darmen op rust te laten komen, maar daar reageerde hij vrij heftig op. Hij heeft toen ook nog 1,5 week pilletjes moeten slikken...

Sinds dit bezoek, is hij zeer bedacht op alles wat eventueel als medicijn voor hem zou kunnen dienen.
't heeft me 2 weken geduurd voordat hij doorhad dat de pil 's ochtends toch echt niet voor hem was :roll:
strip-uit-druk-medicijnen, zalfjes, vlooienspul, hij was gewoon voor bijna alles bang en op z'n hoede....

dit alles begon ongeveer 1,5 jaar geleden en nu reageert hij eigenlijk nergens meer op, gelukkig. :cheer: :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”