Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

what's new.. puh de "gevreesde " honderassen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

D
Vaste gebruiker

what's new.. puh de "gevreesde " honderassen

Ongelezen bericht door D »

onlangs zag ik in het journaal dat
enkele herten aangevallen en gedood zijn door een stafford/bull terrier en een rotweiler
Nu vind ik het wel erg dat het zo afgelopen is maar wel jammer dat net deze 2 rassen weer eens met nadruk moesten vernoemd worden

De dieren zijn allebei ingeslapen :boos:
waarom laten ze de baasjes niet inslapen
Zij zijn degene die hun dieren te weinig aandacht gegeven hebbe
en die het zover hebbe late kome
achja zover zal men nooit denken vrees ik
***gefrustreerd**
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: what's new.. puh de "gevreesde " honderassen

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

D schreef: Nu vind ik het wel erg dat het zo afgelopen is maar wel jammer dat net deze 2 rassen weer eens met nadruk moesten vernoemd worden
Laatst liep er een Border Collie op het spoor. Die werd dus ook met het ras erbij genoemd. Mensen willen dat gewoon graag weten. Zo weten we ook allemaal dat het babydrama met een Husky was.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Als je het altijd noemt, wat ze ook bijna altijd doen en er komen veel staffords en rotweilers in voor dan kun je, maar hoef je daar geen conclusies uit te trekken dat maakt toch ieder voor zich uit?

Waarom zou het niet mogen het blijven feiten die vermeldt mogen worden.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

ze zijn afgemaakt omdat ze de politie aanvlogen heb ik begrepen

MALDEGEM - Twee uitgebroken honden hebben gisterenochtend vier damherten doodgebeten op een weide langs de Maldegemse Koning Leopoldlaan. Toen de politie ter plaatse kwam en een van de bloeddorstige dieren zich tegen hen keerde, werd de agressieve staffordshire bull terriër doodgeschoten. Ook de tweede hond, een rottweiler, is afgemaakt.
Laatst gewijzigd door linda op 09 aug 2006 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

dat net deze 2 rassen weer eens met nadruk moesten vernoemd worden
het waren ook deze rassen, je moet toch niet andere rassen gaan vermelden :19:
mijn beeld over de rottweiler verandert daardoor niet hoor... vind het nog steeds de prachtigste hond om te zien :ok:
enkel jammer dat de honden (en de herten) weer moeten boeten door de mens :jank:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

linda schreef:ze zijn afgemaakt omdat ze de politie aanvlogen heb ik begrepen

MALDEGEM - Twee uitgebroken honden hebben gisterenochtend vier damherten doodgebeten op een weide langs de Maldegemse Koning Leopoldlaan. Toen de politie ter plaatse kwam en een van de bloeddorstige dieren zich tegen hen keerde, werd de agressieve staffordshire bull terriër doodgeschoten. Ook de tweede hond, een rottweiler, is afgemaakt.
De eigenaar was waarschijnlijk ook nergens te bekennen :boos:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:
linda schreef:ze zijn afgemaakt omdat ze de politie aanvlogen heb ik begrepen

De eigenaar was waarschijnlijk ook nergens te bekennen :boos:
nee, dat is vaker zo , als honden uit breken :19:

erg klote natuurlijk weer en ja tuurlijk moet je als eigenaar proberen te voorkomen dat je hond in zo'n situatie komt, maar goed er zijn hier wel meer verhalen bekend over honden die een ree of schaap hebben gemold en die dus ook niet werkelijk in de buurt waren.
op het moment dat iemand melding maakt van zoiets, kan het tuurlijk zo zijn dat eigenaar de honden wel aan het zoeken is
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Re: what's new.. puh de "gevreesde " honderassen

Ongelezen bericht door greatdane »

Zoek stok! schreef: Zo weten we ook allemaal dat het babydrama met een Husky was.
En zo wordt er tegenwoordig veel gevraagd of ons wolfspitzje zo'n gevaarlijke husky is :19:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

het leuke van de media is dat ze idd eigenlijk alleen maar verhalen uitzenden/plaatsen van incidenten waar pitjes bij betrokken zijn

als er een keer een golden retriever een kind bijt hoor je er niks over!!!
daarbij komt dat de media zelf een soort hondenras heeft verzonnen en daarmee de kijkende mens lekker bang maakt

laatst was er op rtl4 een stukje over een stafford die in beslag genomen was... toen lieten ze allemaal foto's zien van pitjes/staffjes om te laten zien wat er onder die klote wet valt... LATEN ZE ER DOODLEUK EEN FOTO TUSSEN HEBBEN DAT VAN EEN BULL TERRIER!!!!!!!!!! :boos: :boos: :boos:

ik heb ze een MEGA kwaaie mail gestuurd dat een bullterrier toch echt geen pitbull is!!! en dat ik een rectificatie eiste... kreeg enige weken later bericht terug dat ze toegaven dat het fout was... maar een rectificatie.. daar begonnen ze niet aan!!!! :boos: :boos:

en zo word de onwetende mens lekker bang gemaakt!!! door de almachtige media!!!
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Annie Pannie schreef:het leuke van de media is dat ze idd eigenlijk alleen maar verhalen uitzenden/plaatsen van incidenten waar pitjes bij betrokken zijn

als er een keer een golden retriever een kind bijt hoor je er niks over!!!
daarbij komt dat de media zelf een soort hondenras heeft verzonnen en daarmee de kijkende mens lekker bang maakt
Dit is echt niet waar hoor. :neenee:
Een huskie beet een baby dood, een rottweiler kwam op AT5 omdat hij een fox doodbeet en ga zo door. Als een labrador een kind doodbijt komt hij 100% zeker met naam en toenaam in het nieuws. :wink:

Natuurlijk komen er veel sneller pitbulls in het nieuws dan bv goldens omdat die, laten we eerlijk zijn, gewoon wat sneller de boel helemaal uit de hand laten lopen als ze eenmaal agressief worden. :19:
Gaat een pit of staff echt los op een kind dan is dat kind er meestal wat ernstiger aan toe dan dat de gemiddelde tekkel of golden dat doet. Die tekkel of golden haalt het nieuws niet omdat zijn slachtoffer dat ook niet haalt. Mist het kindje een arm of is het zelfs overleden dan komen kind en hond, welk ras het ook betreft, zeker in het nieuws :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Annie Pannie schreef:het leuke van de media is dat ze idd eigenlijk alleen maar verhalen uitzenden/plaatsen van incidenten waar pitjes bij betrokken zijn
Elk drama met een hond, van welk ras dan ook, komt in het nieuws. En dan bedoel ik met drama geen Golden die een kind bijt, maar als een Golden een kind in het gezicht bijt waarbij de neus verloren is gegaan, dan komt dat echt wel in het nieuws. Met vermelding van het ras.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Het zijn niet alleen de honden, het stereotype beeld van een 'aso' met een pitbull is echt niet verzonnen, ook de bazen hebben hier veel mee te maken. Veel pitbull en andere vechthondachtigen worden aangeschaft met als reden om status en prestige te verschaffen. Dat hier zaken gemakkelijker mee uit de hand lopen kunnen we wel negeren, maar het is natuurlijk een feit.

Ik ben blij dat er op dit forum veel 'goede' eigenaren van staffords etc. te vinden zijn, van hun kan ik me goed voorstellen dat ze het af en toe wel eens moe worden. Maar probeer eens uit de ogen van de gemiddelde Nederlander te kijken dan is het een stuk gemakkelijker te begrijpen.
Zoek stok!
Zeer actief

Annie Pannie schreef:
laatst was er op rtl4 een stukje over een stafford die in beslag genomen was... toen lieten ze allemaal foto's zien van pitjes/staffjes om te laten zien wat er onder die klote wet valt... LATEN ZE ER DOODLEUK EEN FOTO TUSSEN HEBBEN DAT VAN EEN BULL TERRIER!!!!!!!!!! :boos: :boos: :boos:

ik heb ze een MEGA kwaaie mail gestuurd dat een bullterrier toch echt geen pitbull is!!! en dat ik een rectificatie eiste... kreeg enige weken later bericht terug dat ze toegaven dat het fout was... maar een rectificatie.. daar begonnen ze niet aan!!!! :boos: :boos:
Nu snap je waarom mensen en organisaties die vaak in het nieuws zijn, zich zo kunnen ergeren aan de media. Kijk naar een gemiddelde Journaal uitzending en er zitten al tig fouten in. En kijk naar Hart van NL of een andere spektakel uitzending en het foutgehalte neemt cumulatief toe.

Je denkt toch niet dat ze alleen verkeerde hondenrassen noemen? Er worden veel ergere zaken verdraaid of verkeerd gezegd. En dat is nou precies de reden waarom je alles - en dan bedoel ik letterlijk alles - met een korrel zout moet nemen wat in de media komt. Ik doe dat in ieder geval wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”