Op deze foto's is hij het meest zichzelf. Zo komt hij in het echt het beste over.

Alvast bedankt.
Moderator: moderatorteam

Dat weet ik ook wel, maar ik wil gewoon weten wat andere mensen denken te zien in hem. Ik heb ook niet gezegd dat hij perce een Duitse Herder met een ras hond gekruisd moet zijn. Maar als je bevoorbeeld denkt dat er nog meer rassen in zitten, mag je mij je suggesties wel gevenNanna schreef:Waar denken jullie dat mijn hond mee is gekruisd? Dat hij een Duitse Herder is dat is natuurlijk overduidelijk! Maar waar hij mee gekruisd is dat is een vraag.
waarom zou hij met een andere rashond gekruist zijn? Zijn andere ouder kan natuurlijk net zo goed een kruising zijn..
Daar heb ik aan gedacht maar nee, ik denk dat het bij mijn hond niet opgaat. Volgens de vorrige eigenaren is hij echt een kruising. Hij heeft ook gedrag wat veel voor komt bij pool-honden of bijvoorbeeld de Saarloos, dat zit echt heel sterk in hem. Heel zelfstandig, geen enorme will to please zoals bij andere herders en hij blaft bijvoorbeeld haast nooit. Alleen bij de bel maar voor de rest echt helemaal nooit. Heel groot jachtinstinct. Zo zijn er nog veel dingen die ik op kan noemen.ik denk dat het een gewone raszuivere dh is, maar dan eentje van het type 'boerenerfhond', zonder stamboom dus. bij die groep duitse herders tref je heel vaak varianten aan die serieus afwijken van het standaard showtype, maar toch zijn ze raszuiver.
Ja! die heeft wel wat van mijn hond weg, zijn kop is alleen een stuk smaller en hij heeft langere haren. Dat zou best kunnen dat hij zoiets is maar dan wel gekruisd met iets pool-achtigs of Saarloos of een Tjech ofzo denk ik. Hij heeft trouwens ook rimpels in zijn kop. Op de foto's is dat een beetje onduidelijk te zien. Hier zie je het wat duidelijker en in het echt zie je het helemaal duidelijk. Ik vraag me ook wel af hoe hij aan die hoge schoft kom (71 cm, hij is een stukje groter dan de gemiddelde duitse of mechelse herder over het algemeen).MARC_S schreef:Deze bv lijkt echt op je hond terwijl het een pure herder/collie is![]()
Bij deze kruising die je vaak een bruin gezicht op die manier.
Ik heb er ook gekend en die leken behoorlijk op je hond.
http://www.petproducts.nl/dierenasiel/friso.htm

Geweldig zoiets zocht ik al naar, dat wilde ik al een tijdje zien. Bedanktnanoekie schreef:mooie hond. Saarloos of TWH kruising denk ik echter niet zo snel aan....
gelukkig zijn er daar niet zo veel van, veel SWH fokkers en eigenaren zijn gelukkig zorgvuldig met hund honden, en de kruisingen die ik ken zijn toch anders.
fokker en website zijn om temaar hier een paar goede voorbeelden wat je krijgt als je herderachtige (witte duitse herder uit een gewone duitse herderlijn), swh , twh kruist : http://www.saarloos-wolfshund.homepage. ... index.html
Die schuine beetje smalle ogen vind ik ook husky-achtig trouwens. Daar ben ik het wel mee eens.whiterockcrest schreef:ik denk ook een huskey als je de ogen zo ziet,en de aftekening op zekop vindt ik ook echt een huskey iets.
hoe je ze karakter beschrijft denk ik dat dat het is,al kan er altijd nog een mix tussen zitten wat je nooit te weten zal komen.
Ik vindt em in ieder geval erg leuk eruit zien