Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen bij spel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Blaffen bij spel

Ongelezen bericht door Carmen »

Basco speelt graag en veel met andere honden uit de buurt. Bij 2 honden gaat hij vreselijk tekeer (blaffen) bij het spelen. Bij alle andere honden niet. Waarom doet hij dit? En zou ik dit kunnen afleren want als hij dit 's morgens doet irriteert dit de mensen uit de buurt nogal :mrgreen:
Nu stop ik het spel altijd maar dat is wel jammer natuurlijk
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

In wat Inge zegt herken ik wel wat. Saar blaft weinig, waakt ook niet, en blaft in spel meestal ook niet (wel van die grom-blaffetjes vaak).
Maarrr, er zijn drie spell-situaties waarin ze wel gaat blaffen.

De eerste is als er twee vriendjes van haar spelen en ze wil ook meedoen. Gossiemijne wat kan dat ding dan blaffen zeg! En aangezien haar blaf klinkt als een soort zeehonden-huil, moeten mensen haar dan altijd heel hard uitlachen :boos: :pffff:

De tweede is als ze een hondje gevonden heeft dat zowaar nog meer timide dan zijzelf is. Meestal zal dat jonge pupjes van wat timide rassen (zoals Sheltie en Cavalier pupjes). Dan wil Saar met ze spelen, maar vindt ze zichzelf ook wel errug stoer--want eindelijk een hondje wat ze kan hebben, je ziet het d'r denken!. Vaak gaat ze dan in spelbuiging heen en weer hupsen, en maar blaffen.

En de derde is als de andere hond waarmee ze speelt ook blaft in spel, en ze vertrouwt die hond, dan gaat ze meedoen.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Het zijn idd timide hondjes bij wie hij dat doet. De hpnden spelen wel met hem maar niet op die "ikben heel erg gek en ongelovelijk lomp Basco manier". misscihen is het zijn manier om ze uit te dagen tot wilder spel? Het helpt niet echt i.i.g. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Carmen op 11 aug 2006 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Wincho
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wincho »

iritatie misschien door opwinding omdat ze meer willen spelen??

anders zou ik het niet weten, Davy blafte alleen als ik met hem ruige spelletjes deed en hij bijv. het touw wilde pakken die ik vasthad, en hem uitlokte om het te pakken, maar dan zo dat hij er steeds niet bij kon, dan begon hij te blaffen :mrgreen:

Clannad blaft nooit, zij heeft in de 3,8 jaar jaar dat ik haar heb in totaal 1 keer geblafd, dat was naar een luchtballon :smile2: :smile2:
Afbeelding
Am. Staffordshireterrier most beautifull dogs!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”