Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Landseer E.C.T.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik zou eigenlijk graag willen weten of hier nog meer mensen op het forum zijn met een Landseer E.C.T. Bij ons zie je ze namelijk bijna niet en het is maar zelden dat iemand weet welk ras of het is.Er worden allerlei namen aan gegeven ven wit- zwarte Sint Bernard tot munsterlander en welke kruising is het. :roll:
Ik zie de ras beschrijving hier ook nergen staan. :wink:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

ik heb er zelf geen, maar kwam laatst een vrouw tegen die er eentje als loge had!
dat was ook de eerste die ik zelf zag :wink:
vind het echt geweldige honden!
:ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

als het goed is zit iemand hier op t forum met een landseer :ok:
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

little-wolf schreef:als het goed is zit iemand hier op t forum met een landseer :ok:
Volgens mij is dat Marja met twee van die joekels :mrgreen: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=landseer
alma.m
Zeer actief

Ik ken Marja wel hoor van een ander forum, ze heeft er ook nog een Mastin de Lospirineos (ik weet niet of ik het goed schrijf)bij. Maar ik was benieuwd of er nog meer mensen met van die van die "elegante hondjes" hier op het forum waren. :mrgreen:

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

:zwaai
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Re: Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door Moon »

alma.m schreef:Ik zou eigenlijk graag willen weten of hier nog meer mensen op het forum zijn met een Landseer E.C.T. Bij ons zie je ze namelijk bijna niet en het is maar zelden dat iemand weet welk ras of het is.Er worden allerlei namen aan gegeven ven wit- zwarte Sint Bernard tot munsterlander en welke kruising is het. :roll:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik naar aanleiding van je foto (onderschrift en avatar) ook dacht dat het een jachthondachtige was :wink:. Ik ken een paar Landseren (Landeers?) en op jouw foto's mis ik een beetje het 'bolle hoofd' (als je begrijpt wat ik bedoel :wink:). Op Marja's foto herkende ik de Landseer direct. Maar misschien vertekent de foto erg of is de hond op een bep. manier getrimd :19: Prachtige ogen hebben ze hè (en de rest ook trouwens :ok: )

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Moon schreef:
alma.m schreef:Ik zou eigenlijk graag willen weten of hier nog meer mensen op het forum zijn met een Landseer E.C.T. Bij ons zie je ze namelijk bijna niet en het is maar zelden dat iemand weet welk ras of het is.Er worden allerlei namen aan gegeven ven wit- zwarte Sint Bernard tot munsterlander en welke kruising is het. :roll:Ik zie de ras beschrijving hier ook nergen staan. :wink:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik naar aanleiding van je foto (onderschrift en avatar) ook dacht dat het een jachthondachtige was :wink:. Ik ken een paar Landseren (Landeers?) en op jouw foto's mis ik een beetje het 'bolle hoofd' (als je begrijpt wat ik bedoel :wink:). Op Marja's foto herkende ik de Landseer direct. Maar misschien vertekent de foto erg of is de hond op een bep. manier getrimd :19: Prachtige ogen hebben ze hè (en de rest ook trouwens :ok: )
Gr. Marijke
Ik had precies hetzelfde als jij, Marijke. Ik 'ken' de Landseer vrij goed omdat onze vroegere buren er een hadden (ze hadden trouwens ook nog een New Foundlander, twee van die lekkere beren dus) maar ik 'herkende' het ras niet zo gauw in de foto's van topicstartster Alma. m.

Vind haar ('t is een teef, toch?) op de foto's wat smal lijken en de oren (met van die lange haren er aan) doen mij ook eerder aan jachthond-achtige denken dan aan een Landseer.

Misschien is het leuk als je nog een paar foto's plaatst, Alma m.!

Verder vind ik het mooie honden (qua uiterlijk en innerlijk) en ik droom er wel eens dat ik met zo'n berghond op sjouw ga...
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Het zijn geen berghonden hoor :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

O jee. Hoe erg zit ik er naast? :wink:

Ik dacht eigenlijk dat het zo zat:

Rasgroep 2: Pinschers en schnauzers, molossers, berg- en sennenhonden

Molossers en berghonden
Type mastiff:
Bordeaux dog
Broholmer
Bullmastiff
Ca de bou of Majorcaanse mastiff
Cane corso - voorlopig erkend
Cimarron Uruguayo - voorlopig erkend
Dogo Argentino of Argentijnse dog
Dogo Canario of Canarische dog - voorlopig erkend
Duitse boxer of Boxer
Duitse dog
Engelse bulldog of Bulldog
Fila Brasileiro
Mastiff
Mastino Napoletano
Rottweiler
Shar-Pei
Tosa inu

Type berghond
Aidi of Atlashond
Anatolische herder of Karabash
Cão da Serra da Estrêla of Estrela berghond (geen afbeelding)
Cão de Castro Laboreiro (geen afbeelding)
Centraal-Aziatische owcharka
Hovawart
Kaukasische owcharka
KraÅ¡ki ovčar of Karstherder (geen afbeelding)
Landseer ECT of Landseer
Leonberger
Mastín del Pirineo of Pyrenese mastiff
Mastín español of Spaanse mastiff
Newfoundlander
Pyrenese berghond
Rafeiro do Alentejo of Alentejo mastiff
Sarplaninac
Sint-Bernard
Tibetaanse mastiff of Do-khyi

Maarre... als het geen berghond is, is het dan een molloser, type berghond? Of ook niet?
Ben oprecht benieuwd...

(met dank overigens aan Wikipedia)
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Nanna schreef:" Geschiedenis
Van de meeste huidige hondenrassen is de oorsprongsgeschiedenis goed te achterhalen. De Landseergeschiedenis verliest zich echter in de nevelen van het verleden. Slechts vermoedens omtrent de oorsprong van het ras blijven ons deel. Een zeker aangrijpingspunt is er echter: de Landseer stamt af van de Oer-Newfoundland Dog.

Toen rond 1750 de Engelsen en de Fransen Newfoundland herontdekten vanwege zijn rijke visgronden, troffen ze op de eilanden 2 soorten honden aan: grote, zwarte, langharige en beerachtige honden die zij de "Newfoundland Dog" noemden en een wat kleinere minder langharige hond die zij "Lesser Newfoundland" noemden (tegenwoordig de Labrador Retriever).

De grote beerachtige honden waren inheems, of waren door de Indianen of Noormannen mee gebracht. Deze honden waren noeste werkers: in de zomer werden ze gebruikt voor het aan wal slepen van visnetten of het brengen van meertouwen. Daarnaast haalden ze ook wel eens mensen uit het water die niet konden zwemmen of bevangen waren door de koude. In de winter trok deze hond de slede. Doordat hij bij zijn werk veel in contact was met mensen ontwikkelde hij een gezeglijke aard en een behoorlijke dosis intelligentie. "

http://www.landseerclub.nl/geschiedenis.html

In dit verhaal komen maar weinig bergen voor... :wink:

Nope, in dit verhaal is geen berg te bekennen, hoewel er wel bergen zijn in Newfounland (de Long Range Mountains).

Maarre... nu ben ik nog steeds benieuwd waarom de Landseer volgens de FCI in rasgroep 2, tye berghonden ingedeeld wordt.
Is dat een kynologische dwaling? :wink:
Afbeelding
alma.m
Zeer actief

Moon schreef:
alma.m schreef:Ik zou eigenlijk graag willen weten of hier nog meer mensen op het forum zijn met een Landseer E.C.T. Bij ons zie je ze namelijk bijna niet en het is maar zelden dat iemand weet welk ras of het is.Er worden allerlei namen aan gegeven ven wit- zwarte Sint Bernard tot munsterlander en welke kruising is het. :roll:

Gr. Marijke
Caya heeft een echt meiden koppie. Voor een Landseer vrij smal. De reuen hebben een forsere kop. Maar ik zal even wat foto's plaatsen. :wink: Haar haren zijn langer geworden na de sterilisatie, maar ik vind die dreadlocks wel leuk. Het enige dat ik knip zijn de haren tussen haar voetzolen. Ze heeft ook teveel kleine zwarte vlekjes die ook niet echt gewaardeerd worden door de keurmeesters.Maar ze hadden ons al van te voren gevraagt, of we met haar naar shows wilden gaan, maar we wilden gewoon een fijne hond hebben voor ons zelf. Dus ons stoorden die kleine vlekjes niet. Misschien dat ze daarom ook wel wat op een uit de kluiten gewassen jachthond lijkt. :mrgreen: Maar ze heeft een schofthoogte van 74 cm. Dus echt "klein " is onze tuttebel niet.

Afbeelding

Afbeelding
Dit is een statieportret van madam de pompadour. Caya

Afbeelding
Dit is Isja het zusje van Caya. Ze heeft ook een smalle kop. :wink:
Ze lijken heel veel op elkaar.

Afbeelding
Hier is Isja nog eens. Ze heeft ook teveel zwarte stipjes, maar is daaom in mijn ogen niet minder lief en mooi. :wink:

Afbeelding
Hier is Caya pas gewassen. :wink:

Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Rami schreef:
Nanna schreef:" Geschiedenis
Van de meeste huidige hondenrassen is de oorsprongsgeschiedenis goed te achterhalen. De Landseergeschiedenis verliest zich echter in de nevelen van het verleden. Slechts vermoedens omtrent de oorsprong van het ras blijven ons deel. Een zeker aangrijpingspunt is er echter: de Landseer stamt af van de Oer-Newfoundland Dog.

Toen rond 1750 de Engelsen en de Fransen Newfoundland herontdekten vanwege zijn rijke visgronden, troffen ze op de eilanden 2 soorten honden aan: grote, zwarte, langharige en beerachtige honden die zij de "Newfoundland Dog" noemden en een wat kleinere minder langharige hond die zij "Lesser Newfoundland" noemden (tegenwoordig de Labrador Retriever).

De grote beerachtige honden waren inheems, of waren door de Indianen of Noormannen mee gebracht. Deze honden waren noeste werkers: in de zomer werden ze gebruikt voor het aan wal slepen van visnetten of het brengen van meertouwen. Daarnaast haalden ze ook wel eens mensen uit het water die niet konden zwemmen of bevangen waren door de koude. In de winter trok deze hond de slede. Doordat hij bij zijn werk veel in contact was met mensen ontwikkelde hij een gezeglijke aard en een behoorlijke dosis intelligentie. "

http://www.landseerclub.nl/geschiedenis.html

In dit verhaal komen maar weinig bergen voor... :wink:

Nope, in dit verhaal is geen berg te bekennen, hoewel er wel bergen zijn in Newfounland (de Long Range Mountains).

Maarre... nu ben ik nog steeds benieuwd waarom de Landseer volgens de FCI in rasgroep 2, tye berghonden ingedeeld wordt.
Is dat een kynologische dwaling? :wink:
doen ze met wel meer rassen. dat je denkt waarom staatie in vredesnaam in deze groep :denken:
dan halen ze hem uit de ene rasgroep en zet hem anders in.
weet alleen ff geen voorbeeld.
Marja
Zeer actief

Nanna schreef:Als je die lange haren van haar oren es flink kortwiekt ziet ze er meteen al een stuk dogachtiger uit.... :roll:

Nee niet doen hoor, vind haar echt zo'n meisjes achtig koppie hebben :wink:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ik zeg altijd dat Stapper een waterhond is :mrgreen:

Hoe het zit weet ik eerlijk gezegd ook niet hoor, waarom hij onder berghond staat???

Alma weet jij het? :mrgreen:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Nanna schreef:Als je van lange haren aan oren houdt moet je aan de Afghaan... :wink:
Húp, eraf met dat haar en je zult zien dat bijna niemand haar meer aanziet voor een jachthond.
Afbeelding
Ik zie er helemaal geen jachthond in, het is een op en top Landseermeisje :pffff:
Afbeelding
alma.m
Zeer actief

Als je haar in het eggies ziet , dan maak je die vergissing niet meer.
En Caya mag van mij een echt Landseermeisje blijven. Ik vind die lange haren aan haar oren mooi. Als ze nat zijn heeft ze dreads. :pffff: Afbeelding Meestal heeft ze er in het bos ook nog natuurlijke oorbellen in hangen. :mrgreen:

Afbeelding
alma.m
Zeer actief

Marja schreef:Ik zeg altijd dat Stapper een waterhond is :mrgreen:

Hoe het zit weet ik eerlijk gezegd ook niet hoor, waarom hij onder berghond staat???

Alma weet jij het? :mrgreen:
Caya weet helemaal niet dat ze een waterhond is. :smile: Als ze om een plas heen kan lopen, dan doet ze dat. Ze gaat ook niet verder dan aan haar buik in het water. :roll: Dat ze bij de berghonden staan verwondert me niet, omdat ze van ouds her ook veel in Zwitserland voorkomen.
Ik heb ook al gelezen, dat het eigenlijk de eerste Newfoudlanders zouden zijn. Dat de eerste honden die ze op Newfoundland tegen kwamen grote wit/zwarte honden zouden zijn geweest. Ik zal het nog eens opzoeken.
Laatst gewijzigd door alma.m op 20 aug 2006 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Nanna schreef:Zo vanaf deze foto kan ik me de verwarring met een Munsterlander wel voorstellen... :roll:

zeur toch niet zo. :roll:
Laatst gewijzigd door little-wolf op 20 aug 2006 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief

Nou, ik ben er uit. Ik had dus gewoon gelijk met mijn berghond! :pffff: :wink:

Kijk maar op de officiële site van het FCI:

http://www.fci.be/nomenclatures_detail. ... ile=group2

Korte samenvatting:

GROUP 2

Section 1: Pinscher and Schnauzer type
Section 2: Molossoid breeds
2.2 Mountain type
4. Germany/Switzerland
Landseer (europäisch-kontinentaler Typ) (226) (Continental-European type)

Section 3: Swiss Mountain and Cattle Dogs
Section 4: Other Breeds

O ja, en Alma.m, leuk dat je nog meer foto's van Caya geplaatst hebt. Het komt idd door de lange haren aan haar oren waardoor ze anders oogt.
Enne... gewoon laten zitten hoor. Jij vind het mooi, het is jouw hond. Dus! :wink:
Afbeelding
Mathilde_
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mathilde_ »

in de DAP waar ik stage liep, hebben ze er ook 1. Een teef, maar wel met zo'n brede kop :cheer:
Heel lieve hond, Ze deed me (vnl. door haar zwart-witte aftekening, die ook erg lijkt op die van Jones) erg aan Jones denken :mrgreen:
alma.m
Zeer actief

O ja, en Alma.m, leuk dat je nog meer foto's van Caya geplaatst hebt. Het komt idd door de lange haren aan haar oren waardoor ze anders oogt.
Enne... gewoon laten zitten hoor. Jij vind het mooi, het is jouw hond. Dus! :wink:[/quote]

Ik vind het gewoon grappig uit zien en die haren groeien er vanzelf, dus waarom zou ik dat veranderen. Ik hou het allemaal goed bij en voor de rest mag ze gewoon een hondenmeid zijn met nukken en alles. :wink:

@ Mathilde...En vergis je niet, zo klein is die kop van Caya niet hoor. :mrgreen:

Afbeelding
Mathilde_
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mathilde_ »

alma.m schreef:
@ Mathilde...En vergis je niet, zo klein is die kop van Caya niet hoor. :mrgreen:
:oeps: zou best kunnen hoor :wink: , op de foto lijkt haar kop alleen wel veel kleiner (denk ook eerder omdat de haren aan haar oren langer zijn dan de hond die ik gezien heb :wink: )
Afbeelding
S.Bijlsma1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door S.Bijlsma1 »

Schitterende honden, ze behoren, na de leonberger, tot de leukste honden die er zijn!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”