Een onzekere hond zekerder van zichzelf??
Ik ben laatst bij een vriendin geweest met een grote roedel en mijn Gaia is verschrikkelijk onzeker naar andere honden toe.
Zo erg zelfs dat ze echt het "pispaaltje" van de groep is, waardoor ze dus ook "afstraffing" over zichzelf afroept.
Echter bij mij thuis merk ik het niet zozeer, maar ik heb het idee dat ze zich in haar eigen roedel goed voelt en gesterkt wordt. Maar als we vreemde honden tegenkomen is het weer zover. Plat liggen, onderdanig doen tot in het extreme.
Iemand goede ideeën om dit iets af te leren?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe krijg ik...
Moderator: moderatorteam
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik denk dat dat geleidelijk aan zal gaan.
Gaat Gaia altijd "in de roedel" uit? Of neem je haar ook wel eens apart mee.
Als ze alleen maar durft als ze in de roedel is, zal het niet zo snel veranderen denk ik. Misschien dat anderen daar nog ideeën over hebben.
Ik heb zelf een héél onderdanige hond gehad. Die heb ik sterker en "stabieler" kunnen krijgen door hem apart mee te nemen en dan buiten oefeningetjes met hem te doen waar ik hem goed voor kon belonen. Daardoor kreeg hij wat meer vertrouwen in zichzelf.
Het is nooit een echt zelfverzekerde reu geworden (zat ook niet in zijn karakter), maar hij kon zich wel veel beter handhaven buiten de eigen roedel.
Gaat Gaia altijd "in de roedel" uit? Of neem je haar ook wel eens apart mee.
Als ze alleen maar durft als ze in de roedel is, zal het niet zo snel veranderen denk ik. Misschien dat anderen daar nog ideeën over hebben.
Ik heb zelf een héél onderdanige hond gehad. Die heb ik sterker en "stabieler" kunnen krijgen door hem apart mee te nemen en dan buiten oefeningetjes met hem te doen waar ik hem goed voor kon belonen. Daardoor kreeg hij wat meer vertrouwen in zichzelf.
Het is nooit een echt zelfverzekerde reu geworden (zat ook niet in zijn karakter), maar hij kon zich wel veel beter handhaven buiten de eigen roedel.
- Moos
- Zeer actief
Saar is ook erg onderdanig, en was dat als jonge hond nog veel erger, vaak ook echt kruiperig.
Eigenlijk werkte bij haar het beste door constant vreemde honden op te zoeken, heel veel vreemde honden. Werkte ook weleens de verkeerde kant op, dat ze juist weer een slechte ervaring opdeed, maar alle goede ervaringen overheersden dat toch wel.
Ze is nu nog steeds niet op haar gemak als er een groep grote spelende honden om haar heen stuitert, maar trekt dat nu wel, en loopt nu eigenlijk altijd blij en vrolijk door het bos. Een jaar geleden was ze bijna elke wandeling niet helemaal op haar gemak.
Ik weet niet hoe oud Gaia is? Saar is nu pas 1.5, dus eigenlijk de hele puppen- en jonge hondenperiode ben ik ermee bezig geweest
Ze is trouwens vrijwel direct na haar castratie ook opgeknapt wat dat betreft. Ze was nog steeds wel onderdanig, maar dat echte kruiperige wat ze daarvoor altijd over zich had was eigenlijk meteen verdwenen.
Een van de redenen om haar te laten castreren was bij mij ook haar vreselijke kruiperige onderdanige gedrag; maar dat is iets heel persoonlijks, en ik weet dat niet iedereen deze mening deelt
Eigenlijk werkte bij haar het beste door constant vreemde honden op te zoeken, heel veel vreemde honden. Werkte ook weleens de verkeerde kant op, dat ze juist weer een slechte ervaring opdeed, maar alle goede ervaringen overheersden dat toch wel.
Ze is nu nog steeds niet op haar gemak als er een groep grote spelende honden om haar heen stuitert, maar trekt dat nu wel, en loopt nu eigenlijk altijd blij en vrolijk door het bos. Een jaar geleden was ze bijna elke wandeling niet helemaal op haar gemak.
Ik weet niet hoe oud Gaia is? Saar is nu pas 1.5, dus eigenlijk de hele puppen- en jonge hondenperiode ben ik ermee bezig geweest
Ze is trouwens vrijwel direct na haar castratie ook opgeknapt wat dat betreft. Ze was nog steeds wel onderdanig, maar dat echte kruiperige wat ze daarvoor altijd over zich had was eigenlijk meteen verdwenen.
Een van de redenen om haar te laten castreren was bij mij ook haar vreselijke kruiperige onderdanige gedrag; maar dat is iets heel persoonlijks, en ik weet dat niet iedereen deze mening deelt