Ik heb nu 6 honden waarvan 4 in de leeftijd zitten van 2 jaar tot 10 weken.
Chicco 11 jaar
Bella 4 jaar
Ping 2 jaar herplaats hond (erg bang en onzeker)
Noa 1 jaar herplaats hond 3e of 4e eigenaar
Gabbana 5 maand
Leacy 10 weken
Ping en Noa blaffen nogal veel, als er iemand langs loopt of als er iemand binnen komt. Ook naar andere honden zijn ze heel fel. Ping wil ook nog wel eens zijn tandjes in je broek zetten. heel even, maar toch venijnig, verder zijn ze stappelgek op mij, ze lopen heel de dag achter mij aan. Maar nu neemt gabbana dat blaf gedrag een beetje over, en dat wil ik eigelijk niet. Wat zou hier de beste oplossing voor zijn.
Onderling: de 4 jongsten grommen en brommen soms tegen elkaar, alsof ze jaloers zijn op elkaar, en Noa wil ook nog wel eens een heel klein plasje in ondermans mandje doen. Hoe zou je dit op kunnen lossen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
jaloers onderling
Moderator: moderatorteam
- chineesje
- geregistreerd lid
- Contacteer:
jaloers onderling
Laatst gewijzigd door chineesje op 15 aug 2006 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
gr Chineesje
www.chinesenaakthonden.nl
www.chinesenaakthonden.nl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
De jongste vier honden zitten wat leeftijd betreft vrij dicht op elkaar.
Bovendien zou het kunnen zijn dat ze elk afzonderlijk niet de gelegenheid hebben gehad om hun eigen plek in de roedel te vinden omdat er dan alweer een nieuw roedellid was bijgekomen. Daarbij zitten dan ook nog twee herplaatsers waar je de basisontwikkeling niet van hebt meegemaakt.
Het zou dus kunnen zijn dat ze nu bezig zijn om hun eigen plek te vinden en dat kan met nogal wat lawaai gepaard gaan
Ik hoop dat de anderen je nog wat advies kunnen geven.
Ik heb zelf het gevoel dat je door zekerheid en leiderschap te tonen de zaken misschien onder controle kan krijgen (rust in de tent). En ga niet zelf de rangorde bepalen, maar laat dat aan de honden onderling over zolang er geen echte gevechten met bloed uit voortkomen. Houd de rangorde zoals de honden die onderling hebben bepaald vast. En blijf zelf de hoogste leider van het stel.
Het lijkt me een flinke klus
Maar wel interessant om te zien hoe ze het onderling oplossen
Bovendien zou het kunnen zijn dat ze elk afzonderlijk niet de gelegenheid hebben gehad om hun eigen plek in de roedel te vinden omdat er dan alweer een nieuw roedellid was bijgekomen. Daarbij zitten dan ook nog twee herplaatsers waar je de basisontwikkeling niet van hebt meegemaakt.
Het zou dus kunnen zijn dat ze nu bezig zijn om hun eigen plek te vinden en dat kan met nogal wat lawaai gepaard gaan
Ik hoop dat de anderen je nog wat advies kunnen geven.
Ik heb zelf het gevoel dat je door zekerheid en leiderschap te tonen de zaken misschien onder controle kan krijgen (rust in de tent). En ga niet zelf de rangorde bepalen, maar laat dat aan de honden onderling over zolang er geen echte gevechten met bloed uit voortkomen. Houd de rangorde zoals de honden die onderling hebben bepaald vast. En blijf zelf de hoogste leider van het stel.
Het lijkt me een flinke klus
Maar wel interessant om te zien hoe ze het onderling oplossen