Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

even hond-kind vraagje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

miekmiek

even hond-kind vraagje

Ongelezen bericht door miekmiek »

Uiteraard hou ik de hondes en Martijn nauwlettend in de gaten en is al het contact onder streng toezicht van mama. Nu valt me de laatste tijd wat op en ik kan het niet zo goed plaatsen.

Als Martijn in de box ligt, dan gaat Tommie er vaak vlak langs staan, oortjes plat en staartje naar beneden. Een beetje gelaten staat hij dan te kijken. Martijn grijpt hem natuurlijk waar hij grijpen kan, dus het is wel eens voorgekomen dat hij een pluk haar van Tommie te pakken had. Lijkt me pijnlijk voor Tommie, maar gek genoeg blijft hij Martijn maar opzoeken. Ik moet hem dus vaak afleiden en/of wegsturen, omdat het gewoon niet altijd kan want ik heb geen ogen in mijn rug. Zo'n box zou een veilig plekje moeten wezen, maar ik zit er sterk over te denken om een dicht campingbedje neer te gaan zetten omdat ik in deze situatie nog steeds niet even de deur kan opendoen of naar de wc gaan. :roll:

Ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Zoekt hij nu gewoon contact met Martijn? Of zit hier nog 1 of andere achterliggende gedachte bij in de zin van rangorde of wat dan ook? Moet ik er wat mee doen, of is wat ik nu doe voldoende?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

het blijft lastig honden en kinderen.
Wat de bedoeling precies van Tommie is weet ik ook niet, misschien een soort van bewaken? Alleen snap ik dan Tommie's houding hier niet bij; staart laag, oren in de nek....beetje angstig komt dat over.
Is er misschien een keer iets gebeurd met Martijn in de box? dat Tommie bang is dat dit opnieuw gebeurd?

Tsja weet je, je kunt wel een dicht bedje neer zetten maar straks gaat Martijn kruipen (doet ie w.s. al) en lopen e.d. en dan zit je weer met dat probleem.
Ik heb Rosalie gelijk van begin afaan geleerd dat ze de honden met rust moet laten, moeilijk hoor maar ze kende al erg snel de woordjes 'zachtjes doen'.
miekmiek

estelle schreef: Ik heb Rosalie gelijk van begin afaan geleerd dat ze de honden met rust moet laten, moeilijk hoor maar ze kende al erg snel de woordjes 'zachtjes doen'.
Dat probeer ik dus ook. Maar aaien is bij Martijn al heel snel knijpen en haren trekken, dus volgens mij heeft hij het nog niet helemaal door. :wink: Hij vind het trouwens wel prachtig, al dat beestenspul. Je zou hem moeten horen schateren als ik met zijn handje door de haren van de katten ga en 'aai aai' zeg. Maar goed, dat is offtopic. :mrgreen:
miekmiek

Martijn schreef: En tommy zijn houding vind ik niet raar.
Hij heeft heus wel door dat Martijn een belangrijk iets in huis is en hij is gewoon voorzichtig en daardoor wat gestressed zoals wij ook zijn als we ergens mee bezig zijn wat niet fout mag gaan.
Dat klinkt wel herkenbaar inderdaad. Hij weet donders goed dat ik er niet voor niets bij sta en dat Martijn blijkbaar heel belangrijk is voor de baas.

Bedankt voor je klustip, ik ga eens kijken of dat hier ook te realiseren is. :ok:
estelle

miekmiek schreef:
estelle schreef: Ik heb Rosalie gelijk van begin afaan geleerd dat ze de honden met rust moet laten, moeilijk hoor maar ze kende al erg snel de woordjes 'zachtjes doen'.
Dat probeer ik dus ook. Maar aaien is bij Martijn al heel snel knijpen en haren trekken, dus volgens mij heeft hij het nog niet helemaal door. :wink: Hij vind het trouwens wel prachtig, al dat beestenspul. Je zou hem moeten horen schateren als ik met zijn handje door de haren van de katten ga en 'aai aai' zeg. Maar goed, dat is offtopic. :mrgreen:
het is ze ook moeilijk bij te brengen hoor, Rosalie moeten we ook echt nog wel goed in de gaten houden.
Ze vind sommige dingen ook gewoon erg gezellig, zoals bij de hondjes in de mand liggen of erg dichtbij toekijken tijdens het eten van de hondjes.
Mag ze dus niet he. :wink:
estelle

Martijn schreef:Een vriendinnetje van me had platen gemaakt die met een oogje en een haakje zo op de box konden worden gezet zodat ze kon kiezen tussen open of dichte box. Dat werkte perfect.
Haar baby werd daar ook rustiger van.

En tommy zijn houding vind ik niet raar.
Hij heeft heus wel door dat Martijn een belangrijk iets in huis is en hij is gewoon voorzichtig en daardoor wat gestressed zoals wij ook zijn als we ergens mee bezig zijn wat niet fout mag gaan.
waarom zou die dat dan opzoeken?
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

het is altijd leuk om te zien hoe honden op kleine kids reageren.
ze blijven terug komen terwijl ze weten dat ze kaal geplukt kunnen worden of aan het oor of staart worden getrokken.
blijkbaar heb je gewoon een heel lief kindje en neemt hij het voor lief.

gelukkig maar zo dan dat de doggy's hem niet konden zien of luchten.
het is wel opletten geblazen maar gelukkig is het maar tijdelijk.
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”