Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even een update

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Even een update

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

... wat Lilo betreft. :mrgreen:

Ik denk dat ik haar nu wel officieel als 'gewone hond' kan bestempelen. Okee, ze is nog steeds loederig naar vreemde grote (donkere) honden toe, maar dat is gewoon een kwestie van even aanlijnen als we een vreemde dobermann of rottweiler tegenkomen. Maar da's niet echt een "Probleem". En okee, ze laat zich niet door iedereen aanlijnen en ze laat zich in huis ook echt niet door Jan en Alleman aaien, maar dat hoeft ook niet.

Maar ze luistert perfect, veel beter nog dan Jack. Ze kan inmiddels bijna overal los als we niet al te dicht bij drukke wegen zitten, maar dat is gewoon omdat ze met een paar sprongen al zo allejezus ver weg is. Ze gaat bij mensen die ze kent op de bank liggen of kruipt zelfs op schoot, ze ruikt in huis voorzichtig aan vreemden, en buiten kan iedereen haar aaien, zelf hele groepen vreemde kindjes. :mrgreen:

En ze is zo vrolijk en zo afgrijselijk nieuwsgierig dat je er soms moe van wordt. :mrgreen: Heerlijk.

Met Opa & Oma kan ze inmiddels zo goed overweg dat ze daar de volgende zomer wellicht samen met Jack kan logeren als ik weer eens een hondeloze vakantie wil, en voor een dagje zou ik het stel best aan een van de bazen van haar hondenvriendjes durven toevertrouwen.

Ik moet bekennen dat ik het niet had verwacht, dat ze zover zou komen, met al haar angsten en trauma's. Maar ze is het zonnetje in huis, een heerlijk ondernemend, redelijk zelfverzekerd wervelwindhondje. En ik ben *zo* blij dat ze dat heeft kunnen worden na al haar ellende.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Fijn Hanneke! Heerlijk!
Geniet maar lekker van je hondjes.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat is nog eens een opsteker :ok:
Wat fijn dat je inspanningen zo worden beloond!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Dat is dan toch ook best snel gegaan, of vergis ik me daarin? In ieder geval heel fijn dat het zo goed gaat :ok:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Hanneke2
Zeer actief

Belle schreef:Dat is dan toch ook best snel gegaan, of vergis ik me daarin? In ieder geval heel fijn dat het zo goed gaat :ok:
Nou ja, ik heb haar nu ruim een jaar. :mrgreen:

Maar de afgelopen maanden is ze opeens weer met sprongen vooruit gegaan, vooral de angst voor (vreemde) mensen is heel veel minder geworden. En na een paar keer oefenen kan ze nu ook prima mee in de auto, ze springt er zelf in en gaat dan lekker liggen slapen. Bij de da doet ze het ook prima, ze is een tijdje terug helemaal nagekeken en dat liet ze probleemloos toe, en ze gaf geen kik toen ze een prik kreeg.

Maar wat me nog het meest verbaast is dat ze de laatste tijd zo onvoorstelbaar goed luistert, terwijl ik daar helemaal niet extra op getraind heb ofzo. Een keer roepen en ze komt meteen aanracen. :cheer: En als ik 'NEE' zeg stopt ze acuut met wat ze dan ook aan het doen is, en komt ze kijken wat ik dan wel van haar wil.

Binnenkort ga ik met haar oefenen in de metro. Als dat lukt kan ik lekker allebei de honden overal mee naar toe nemen. :cheer:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:ok: Geweldig Hanneke!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Wat geweldig! Wat zal je ontzettend trots zijn op Lilo (én jezelf natuurlijk )! :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik moet bekennen dat ik het niet had verwacht, dat ze zover zou komen, met al haar angsten en trauma's.
Ik zal het dan ook maar bekennen Hanneke,

Ik had in het begin nooit gedacht dat je Lilo uit haar aanvankelijke toestand zou kunnen halen.

Beetje bij beetje begon ik in te zien dat jij meer in je mars hebt dan ik dacht. Ik ben heel blij voor jullie dat je nu dit bericht kunt plaatsen, maar volgens mij heb je gewoon bereikt wat je verdiend hebt.
Hanneke2
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Ik moet bekennen dat ik het niet had verwacht, dat ze zover zou komen, met al haar angsten en trauma's.
Ik zal het dan ook maar bekennen Hanneke,

Ik had in het begin nooit gedacht dat je Lilo uit haar aanvankelijke toestand zou kunnen halen.
:mrgreen:
Beetje bij beetje begon ik in te zien dat jij meer in je mars hebt dan ik dacht. Ik ben heel blij voor jullie dat je nu dit bericht kunt plaatsen, maar volgens mij heb je gewoon bereikt wat je verdiend hebt.
Ik moet ook wel zeggen dat ik er -achteraf bezien- een tikje naief/optimistisch aan begonnen ben, en ik heb best wel momenten gehad (vooral in het begin, toen Lilo zich nog gedroeg als een soort zwerfkat), dat ik twijfelde of ik me niet verkeken had op haar mogelijkheden. Maar tegelijkertijd was het helemaal niet zo moeilijk om haar zelfvertrouwen op te laten bouwen, het was vooral een kwestie van (bijna) nergens toe dwingen en alsmaar positieve ervaringen op laten doen.

En het is gewoon *gaaf* als je ziet dat zo'n hele simpele aanpak werkt. Ik zou me geen raad weten met 99 van de 100 gedragsproblemen, maar een bang hondje, daar kan ik iets mee. De volgende wordt waarschijnlijk ook weer een bangerdje, want Lilo heeft nog maar weinig negatief gedrag wat ze op een nieuwe hond over zou kunnen brengen, en zolang Jack er is, is hij natuurlijk helemaal geweldig om nog een angstig hondje te laten veranderen in een vrolijk brutaal ding. :mrgreen:
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Geweldig :ok:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”