Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grommen naar pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

eefje
Actief

grommen naar pup

Ongelezen bericht door eefje »

Hoi allemaal,

Sinds een weekje hebben we een pup erbij.
Onze hond Spike heeft Scooby al enige malen op zijn plek in huis gewezen maar buiten gaat het prima. De kluif is even verbannen uit huis want daar maakt hij een machtsspel van met de pup, kluif voor hem neerleggen en als Scooby hem wil pakken of er maar naar kijkt grijpt hij scooby.

Nu lopen er wat meerdere pups rond op het moment die natuurlijk vrolijk achter Spike aan rennen en aan hem snuffelen. Maar na een minuut of 10 heeft Spike er genoeg van en snauwt hij zon pup behoorlijk af.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij dit ook bij volwassen honden doet. Hij heeft zo zijn voorkeur en daar vind hij alles goed van.

Is het nodig Spike te corrigeren als hij een pupje afsnauwt ( dit gaat niet zachtzinnig) of moet ik hem aanlijnen? Wat zouden jullie doen?

groetjes Eefje
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat versta jij onder niet zachtzinnig?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
eefje
Actief

Eline* schreef:Wat versta jij onder niet zachtzinnig?
Hij springt er echt bovenop en grijpt de pup al grauwend in de nek.
AfbeeldingAfbeelding
eefje
Actief

ja ik weet het maar dat word niet altijd gewaardeerd door de eigenaar van de pup. Ik ben ook veel meer geneigd om te zeggen ja moet ie maar ophouden. Ook hier gaat het regelmatig mis. Net nog was Spike aan het water drinken en Scooby dacht oke ik ook. Dat moet hij dus ook met een snauw bekopen. Het klinkt dan alsof hij half dood gaat dat is het erge.
AfbeeldingAfbeelding
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

heeft Spike dat wel meer gehad, dat grommen naar een andere pup voordat jullie Scoopy dus hadden?
Ging hij er toen leuk mee om,? dus spelen met die vreemde pups?
Of heeft hij sowieso een pup nooit erg leuk gevonden?

de ene hond vindt een pup het einde en de andere loopt gewoon door.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

bauke schreef:heeft Spike dat wel meer gehad, dat grommen naar een andere pup voordat jullie Scoopy dus hadden?
Ging hij er toen leuk mee om,? dus spelen met die vreemde pups?
Of heeft hij sowieso een pup nooit erg leuk gevonden?

de ene hond vindt een pup het einde en de andere loopt gewoon door.
en weer een ander wil ze opvreten :wink:
Sam
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sam »

Ik heb altijd geleerd dat het grommen/bijten van een volwassen hond naar een pup niet normaal is en ook niet te toloreren. Een pup heeft een " puppie lucht" bij zich en daar hoort een volwassen hond vanaf te blijven. Beschermen van de roedel is dan weer een ander verhaal en moet te corrigeren zijn.

Succes
De leukste hond van nederland: http://www.tenpas.net ;-)
bauke

[quote="yamie] en weer een ander wil ze opvreten :wink:
dat zijn de mensen meestal : van kodderigheid. :wink:
bauke

Sam schreef:volwassen hond naar een pup niet normaal is en ook niet te toloreren. Een pup heeft een " puppie lucht" bij zich en daar hoort een volwassen hond vanaf te blijven.

precies en daarom wilde ik weten hoe Spike daarvoor tegen puppy's was.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Sam schreef:Ik heb altijd geleerd dat het grommen/bijten van een volwassen hond naar een pup niet normaal is en ook niet te toloreren. Een pup heeft een " puppie lucht" bij zich en daar hoort een volwassen hond vanaf te blijven. Beschermen van de roedel is dan weer een ander verhaal en moet te corrigeren zijn.

Succes
Voor zover ik weet heeft een volwassen hond een "bijtrem"naar puppies van de eigen roedel.
Ik zou niet durven beweren dat een "vreemde"pup ook een "bijtrem"oproept bij een hond.
Ook al zijn veel honden best aardig voor een vreemde pup (gelukkig).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Sam schreef:Ik heb altijd geleerd dat het grommen/bijten van een volwassen hond naar een pup niet normaal is en ook niet te toloreren. Een pup heeft een " puppie lucht" bij zich en daar hoort een volwassen hond vanaf te blijven. Beschermen van de roedel is dan weer een ander verhaal en moet te corrigeren zijn.

Succes
Voor zover ik weet heeft een volwassen hond een "bijtrem"naar puppies van de eigen roedel.
Ik zou niet durven beweren dat een "vreemde"pup ook een "bijtrem"oproept bij een hond.
Ook al zijn veel honden best aardig voor een vreemde pup (gelukkig).
Helemaal correct en ik zou mijn hond als deze zo hevig corrigeert dus weghouden bij vreemde pups. Wat koop je ervoor, dat gegrauw?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
bauke

Hoe vaak hoor je niet het verhaal dat de hond , die je dan tegenkomt en je gaat een praatje beginnen, :
is "gepakt" door een grote hond in zijn puppytijd,
en sindsdien bang voor...?

Dat waren dan inderdaad geen normale honden geweest, want dit gedrag hoort niet zo te zijn.

Bauke is gelukkig nooit gepakt en daarom geen puppy-trauma aan overgehouden. :ok:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef: Dat waren dan inderdaad geen normale honden geweest, want dit gedrag hoort niet zo te zijn.
Hoe kom je toch aan al die "wijsheid"?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

mijn golden houdt niet van pups, die hou ik er ook weg van.
(behalve van pups in huis)
Maar vreemde pups, of af en toe vriendjes, mogen vrij opgroeien zonder door mijn meneer aart terecht gewezen te worden.
ik vind het niet nodig dat mijn hond vreemde pups corrigeert omdat hij naar pups toe een stuk sjacherein is...

(verder is hij erg lief en leuk hoor...)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Eline* schreef:
bauke schreef: Dat waren dan inderdaad geen normale honden geweest, want dit gedrag hoort niet zo te zijn.
Levenservaring.

Proesttttttttttt :N:
eefje
Actief

Spike heeft dit eerder nooit vertoond,maar dat kan te verklaren zijn er waren nooit pups hier, er zijn er nu 3 waarvan er 1 bij hem woont en 2 waar hij nu regelmatig mee geconfronteerd word. In het begin vind hij ook alles best maar na een minuut of tien heeft hij genoeg van het gefriemel om hem heen en dan corrigeerd hij door middel van een flinke uitval.

Ik ben nu ook geneigd om hem vast te houden als er meer pups dan alleen Scooby op hem afkomen maar Scooby doet hij niets buiten.

Ik tolereer zijn gedrag ook absoluut niet :boos: en laat dat ook horen aan Spike,zijn straf bestaat dan ook uit weer aan de riem.
AfbeeldingAfbeelding
bauke

Eline* schreef:
ons aller Martin Gaus, en lezen uit boeken, hè?

Ach Marion is er ook weer, hallo :smile: :smile:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
Eline* schreef:

misschien je kennis eens ergens anders vandaan peuteren, gaat er een wereld voor je open ;)
eefje
Actief

bauke schreef:Hoe vaak hoor je niet het verhaal dat de hond , die je dan tegenkomt en je gaat een praatje beginnen, :
is "gepakt" door een grote hond in zijn puppytijd,
en sindsdien bang voor...?

Dat waren dan inderdaad geen normale honden geweest, want dit gedrag hoort niet zo te zijn.

Bauke is gelukkig nooit gepakt en daarom geen puppy-trauma aan overgehouden. :ok:

Sorry hoor maar volgens mij word die angst in de meeste gevallen door de reactie van de baas aangeleerd!
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

eefje schreef:Spike heeft dit eerder nooit vertoond,maar dat kan te verklaren zijn er waren nooit pups hier, er zijn er nu 3 waarvan er 1 bij hem woont en 2 waar hij nu regelmatig mee geconfronteerd word. In het begin vind hij ook alles best maar na een minuut of tien heeft hij genoeg van het gefriemel om hem heen en dan corrigeerd hij door middel van een flinke uitval.

Ik ben nu ook geneigd om hem vast te houden als er meer pups dan alleen Scooby op hem afkomen maar Scooby doet hij niets buiten.

Ik tolereer zijn gedrag ook absoluut niet :boos: en laat dat ook horen aan Spike,zijn straf bestaat dan ook uit weer aan de riem.
Tegenover Scooby zou ik me er niet mee bemoeien. Dat is een roedelgenoot en die twee moeten iets met elkaar. Jouw hond moet niets met vreemde pups en blijkbaar vind hij ze ook niet leuk.
Ik vind het niet oke om je hond te laten tarten door kleine (vaak vervelende) pups en hem te verbieden om te corrigeren. Als je weet dat je hond niet gedoseerd corrigeert en weet dat hij pups dus niet zo grappig vindt, hou hem dan ook wat uit de wind en voorkom dat hij middels een correctie zichzelf moet ontdoen van die rotkoters. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

bauke schreef:Dat waren dan inderdaad geen normale honden geweest, want dit gedrag hoort niet zo te zijn.

Moet jij niet even gaan bridgen met je vrindjes? Dat jouw Bauke nooit is gepakt is heel fijn voor je, maar daar heeft TS niets aan.

En er zijn tig honden niets moeten weten van een opdringerige, vreemde pup. Onze oudste heeft 3 nachten in de logeerkamer geslapen toen pup bij op bed kwam. Die moest dat gedonder niet. Dat is gelukkig helemaal bijgetrokken, maar dat is eigen roedel.
Onderweg moet ze nog steeds geen kapsones aan haar lijf, ook niet van kleine pups. En mijn hond is volkomen normaal.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Succes
waarom zou een volwassen hond niet naar een pup mogen grommen?

Zoals ik het nu lees, zou een volwassen hond niet aan een pup duidelijk mogen maken wanneer het genoeg is, danwel wat de plaats van de puppie is.

Grommen om niks is niet te tolereren.
Maar als shibby buiten een over-actieve-hyper-enthousiaste pup tegen komt die alleen maar aan z'n kont loopt te hangen, juich ik het van harte toe als shib even duidelijk maakt aan de pup dat dit gedrag niet gewenst is. en dat gebeurd dan door een grom of als het echt te bar is een snauw.

honden onder elkaar zijn nog steeds beste leermeesters.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
bauke

IK bedoel de vreemde honden , die vreemde pup aanvallen, in de vorm van wel erg hard corrigeren, dus niet die rem hebben, op de baby-geur, ik bedoel puppy-geur.
Dat schijnt dus de rem in werking te stellen, die nest-geur, in de hersenen van oudere honden.

Als een hond dat even mist, gaat het oook mis met de pup.

Maar een pup in huis was iets anders, dan waar de topic houdster het over had: zij had het over vreemde pups die ook door haar Spike werden gepakt.
Waar is die rem bij Spike ?
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

bauke schreef:
Eline* schreef:

van lopen en genieten van je honden leer je nog meer van je honden.

:balon1: gefeliciteerd....
yamie
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:IK bedoel de vreemde honden , die vreemde pup aanvallen, in de vorm van wel erg hard corrigeren, dus niet die rem hebben, op de baby-geur, ik bedoel puppy-geur.
Dat schijnt dus de rem in werking te stellen, die nest-geur, in de hersenen van oudere honden.

Maar een pup in huis was iets anders, dan waar de topic houdster het over had: zij had het over vreemde pups die ook door haar Spike werden gepakt.
:denken: waar haal jij het toch vandaan dat een volwassen hond vreemde pups ( ik ben zelfs vanmening dat niet vreemde pups hard gecorrigeerd kunnen worden, maar oke) iets missen als ze corrigeren?
Marion.

bauke schreef:
Eline* schreef:Hoe kom je toch aan al die "wijsheid"?

Zullen we de quote zo maar maken? Je maakt er zo'n zooitje van. Geeft niet hoor, je kunt niet overal verstand van hebben.
eefje
Actief

Eline* schreef:
eefje schreef:Spike heeft dit eerder nooit vertoond,maar dat kan te verklaren zijn er waren nooit pups hier, er zijn er nu 3 waarvan er 1 bij hem woont en 2 waar hij nu regelmatig mee geconfronteerd word. In het begin vind hij ook alles best maar na een minuut of tien heeft hij genoeg van het gefriemel om hem heen en dan corrigeerd hij door middel van een flinke uitval.

Tegenover Scooby zou ik me er niet mee bemoeien. Dat is een roedelgenoot en die twee moeten iets met elkaar. Jouw hond moet niets met vreemde pups en blijkbaar vind hij ze ook niet leuk.
Ik vind het niet oke om je hond te laten tarten door kleine (vaak vervelende) pups en hem te verbieden om te corrigeren. Als je weet dat je hond niet gedoseerd corrigeert en weet dat hij pups dus niet zo grappig vindt, hou hem dan ook wat uit de wind en voorkom dat hij middels een correctie zichzelf moet ontdoen van die rotkoters. :wink:

bedankt eline
dit idee had ik zelf ook een beetje, Spike is doorgaans een makkelijke hond en naar andere honden super onderdanig. Ik heb ook het idee dat hij dat gemier aan hem niet leuk vind en als hij het bij grommen liet dan was het niet zo erg maar hij valt echt aan. Dus denk ik dat het voor Spike beter is de confrontatie uit de weg te gaan of na even snuffelen direkt doorlopen of aanlijnen. En wat Scooby betreft, vanmorgen probeerde Spike met hem te spelen, :80: een reactie waar Scooby even niet mee om wist te gaan hihihihi
AfbeeldingAfbeelding
eefje
Actief

bauke schreef:IK bedoel de vreemde honden , die vreemde pup aanvallen, in de vorm van wel erg hard corrigeren, dus niet die rem hebben, op de baby-geur, ik bedoel puppy-geur.

Sorry bauke maar Spike pakt geen pups :devil:
Spike corrigeert een pup die te lang aan hem loopt te emmeren.
AfbeeldingAfbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

eefje schreef: En wat Scooby betreft, vanmorgen probeerde Spike met hem te spelen, :80: een reactie waar Scooby even niet mee om wist te gaan hihihihi

:cheer: :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Succes
waarom zou een hond een pup moeten tolereren? dat willen wij graag maar dat is nergens voor nodig, in de natuur worden vreemde pups ook gekild om zo de moeder weer dekrijp te krijgen :19: dus zo 'normaal' is het helemaal niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”