Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Golden vraagje
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Golden vraagje
Heey,
Ik zit een beetje te zoeken wat nou eigenlijk "hoort" bij goldens..
Je hebt goldens die de staart omhoog dragen en goldens die de staart gewoon hebben hangen. Wat is nou de standaard dan?
Wij zijn al een tijdje aan het rondkijken, en er zijn naar mijn idee veel verschillende types, waar fokkers zich op richten.
Ik kan geen goede site vinden waar dat te vinden is allemaal.
Je hebt goldens die de staart omhoog dragen en goldens die de staart gewoon hebben hangen. Wat is nou de standaard dan?
Wij zijn al een tijdje aan het rondkijken, en er zijn naar mijn idee veel verschillende types, waar fokkers zich op richten.
-
Marion.
Re: Golden vraagje
Gewoon tijdens de loop moet de staart horizontal lopen, gewoon verlengde van de rug. Er zijn lijnen die neigen naar een hoog gedragen staart, maar daar zul je op internet niet veel van terug vinden omdat fokkers hun honden altijd in showstand zullen laten zien. Bij een show zul je het wel gelijk zien, de handler zal steeds proberen de staart naar beneden te 'drukken'.zoute-popcorn schreef:Heey,
Op www.goldenretrieverclub.nl vind je de standaard.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ah, thx!
Ik vind het juist mooi als ze de staart laten hangen!
Ik vind bv Mabel van Bouncing echt heel mooi! www.bouncing.nl
Op een aantal site's vond ik ze ook soms helemaal niet mooi, heel grof met hele korte poten...
Op een aantal site's vond ik ze ook soms helemaal niet mooi, heel grof met hele korte poten...
-
Daan
Mijn golden draagt zijn staart in contact met ander honden altijd imponerend hoog.
Ik vind dat niet echt iets te maken hebben met zijn rasstandaard, maar meer met het showen van spierballen die je als hond uitstekend kunt laten zien dmv je staart...
Ik vind het ook erg apart dat je bij goldens die geshowed worden altijd die staart moet vasthouden.
Ik vind dat niet echt iets te maken hebben met zijn rasstandaard, maar meer met het showen van spierballen die je als hond uitstekend kunt laten zien dmv je staart...
Ik vind het ook erg apart dat je bij goldens die geshowed worden altijd die staart moet vasthouden.
-
Marion.
Ik denk dat jij iets heel anders bedoelt dan ik, Daan. Bedoel jij zoietsDaan schreef:Mijn golden draagt zijn staart in contact met ander honden altijd imponerend hoog.
Dat kunnen die van mij ook hoor, ze kunnen namelijk er normaal mee praten
Ik bedoel inderdaad de hoge-staarten-familie, waar o.a. Tapaz lid van is. Die krijgen op keurverslagen ook vaak een opmerking als "wearing his tale too happy". Papa van Miep is trouwens ook lid van die familie, maar Mieppie heeft het gelukkig niet van hem geërfd. Ik vind die horizontaal zwiepende staarten juist 1 van de mooiste dingen van de Golden

- Dylan
- Actief
- Contacteer:
Zo draagt Daisy van mij haar staart ook altijd in de neutrale standzoute-popcorn schreef:Ah, thx!

- Dylan
- Actief
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Als je naar de foto's van Marion kijkt dan zie je dat jouw Golden ook de staart vrij hoog draagt. Er een soort krul/buiging in heeft. Dat is dus wat ik zelf niet zo mooi vind en wat m.i. ook niet hoort bij een Golden.
De staartdracht van Marion haar meiden vind ik daarentegen dus wel mooi. Zo draagt onze ouwe Golden ook zijn staart en zo droeg onze overleden Golden hem ook. Recht, in het verlengde van zijn rug (tijdens het lopen).
De staartdracht van Marion haar meiden vind ik daarentegen dus wel mooi. Zo draagt onze ouwe Golden ook zijn staart en zo droeg onze overleden Golden hem ook. Recht, in het verlengde van zijn rug (tijdens het lopen).
- Dylan
- Actief
- Contacteer:
-
Marion.
Gewoon in stand heeft Saar ook iets van een krul hoor, maar het gaat er dus inderdaad om bij normaal lopen en heel erg vrolijk zijn.Dylan schreef:Ja ik zie inderdaad wat je bedoeld. Jij bedoeld dat het meer recht zou moeten zijn denk ik.
Ik vind het eigenlijk allebei wel wat hebben
Kijk maar eens hier http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=57964
Allemaal foto's van mij. Op de eerste foto links zie je Saar gewoon staan, de derde foto staan ze ook gewoon maar wel te zwiepen met hun staart. Hier zie je ze dus horizontaal staan.
Op dit filmpje zie je ze trouwens uitermate opgewonden. Het is hun nieuwe spelletje vang-de-kikker. Je ziet dat de staart bij tijd van wijle redelijk hoog staat, maar dat is wel 'gespannen' hoog zeg maar (Miep had overigens the day after ook een coldwatertail).
Op de eerste foto hierboven, waar Saar met die hoge staart staat, staat de staart overigens ook helemaal stil. Dit is puur alertheid.