Maarrrrr, we verwachten dat Vai in november/december loops zal worden (ze is 1x per jaar loops en we hebben nu 10 stellen/gezinnen op de wachtlijst), we verwachten dus net voor de overdracht van ons huis de pups en met een nestje kun je natuurlijk niet gaan verhuizen. Nu hebben we de mogelijkheid om eerder in het huis van mijn ouders te gaan wonen (met ouders erbij maar zij zouden toch al ondersteunen met het nestje). Ze kennen het huis heel goed omdat we er al een paar keer proefgewoond hebben in de vakantieperiode van mijn ouders en we er vaak zijn (het huis staat 700 meter verderop). Ook met de honden van mijn ouders kunnen ze het heel goed vinden. Geen enkel probleem dus. Als de pups er zijn houden we Vai en de andere honden gescheiden zodat Vai goed kan rusten. Over dit soort dingen is al heel goed nagedacht. We hebben er dan ook de ruimte voor.
Maar wat is verstandig?
- verhuizen voordat Vai gedekt gaat worden, dat betekend dat we al heel gauw over moeten gaan. Het verhuizen brengt natuurlijk ook wat stress met zich mee en wat voor effect heeft dat op Vai en de aanstaande dekking (waarvoor we naar Tsjechië gaan)?
- verhuizen na de dekking (in de laatste week/2 weken van de dracht), we maken alles nu al klaar en verhuizen de belangrijkste dingen zodat we heel makkelijk over kunnen voordat de pups geboren worden. In die week dat we overgaan staat de werpkist al klaar en slaap ik bij haar.
- helemaal nog niet verhuizen en de verhuizing uitstellen (overleggen met kopers) tot de pups het nest hebben verlaten?
Zelf denk ik dat de tweede optie de meest voor de hand liggende is. Vai zal in haar dracht al heel veel tijd in het huis van mijn ouders doorbrengen zodat ze goed kan wennen. Ook zal de werpkist vast klaargezet worden in de 5e week van de dracht. Gezien het feit dat ze het huis zo goed kent en ruim de tijd krijgt om te wennen verwacht ik hier de minste problemen mee.
We zijn blij dat we ons huis verkocht hebben, anders hadden we het huis van mijn ouders niet meer over kunnen nemen (zij gaan emigreren naar Tsjechië en moeten voor april/mei kopers hebben, en dat zijn wij dus), maar het komt dus ook een beetje ongelegen
Groeten,
Esther