Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zouden jullie gedaan hebben?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

myriam1
Actief

wat zouden jullie gedaan hebben?

Ongelezen bericht door myriam1 »

Hoi,
Na een lange revalidatieperiode van mijn hond ben ik gisteren weer eens naar een hondenveld geweest.Daar aangekomen werd mijn hond en ik bestormd door een am.Bul.Ik zei gelijk tegen de eigenaresse dat mijn hond dat nog niet kon verdragen en wilde dus weg gaan.Komt die hond me toch aanstormen op mij af,maar ik was er gelukkig op voorbereid en heb mijn knieen naar voren gestoken zodat de hond zich zeer deed en ik bleef staan.
Ze zei daar niks van maar de hond liep daarna met een grote bocht om mij heen.Ik ben daarna wegegaan,omdat ik het niet wilde risceren met mijn hond.Ik corrigeer nooit andermans hond maar dit was uit eigenbelang anders had de hond me ondersteboven gelopen.Wel vertelde ik de vrouw dat ik het gedaan had en vond dat de hond zich erg dominant gedroeg door honden en mensen omver te lopen.Hadden jullie dit ook gedaan?
Groetjes Myriam
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Ik zou het gedaan hebben om mijn hond te beschermen ,Sommige honden tanken op iedere andere hond af ik vind dat echt irritant, of het dominant gedrag is weet ik niet hoor , spelende honden kunnen ontzettend lomp zijn , lopen ook tegen een boom of hek aan dus dat heeft niks met dominant te maken .
.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Yep! Ik corrigeer andermans hond normaliter niet, maar in zo'n situatie zou ik het wel doen.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Goed dat je het aanhaalt! :ok:

Tijdje terug (een week geleden ofzo), zelfde verhaal hiero, alleen een bull achtige die viel m'n Laika in ene zomaar zonder enige vorm reden aan, dat wil zeggen die andere hond kwam het veld op, en ging in 1 rechte lijn op mijn hond af :wink:

En zoals je het mischien al kunt raden, dat werdt knokken!! :boos:

En dan echt in de zin van knokken van vel bijten en ook vooral gemeen bijten :eek:

Dus toen maar even die hond met een zwier over het hek buiten het veld gezet, en de bazin (een turkse vrouw) die stond niets anders als gillend achter dat zelfde hek te gillen van hoe erg ze het allemaal wel niet vondt! :19:

Dus ik weet dat je de hond zelf niet kunt aankijken op zijn of haar gedrag, maar op zo'n moment maak ik toch de keuze voor mijn eigen fikkie, en zet de andere hond op zijn of haar plaats :neenee:

En als mijn hond de aanstichter mocht zijn van zulke ellende, dan wordt die uiteraard op haar plaats gezet! :ok:
Esther en Karzan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Esther en Karzan »

Ik had het ook net zo gedaan hoor!

Kan beter zeggen, doe het altijd zo. Ik heb Karzan als we wandelen altijd aan de lijn, voor zijn eigen bescherming, ik verwacht dan ook dat andere hondenbezitters hun hond in toom houden en ervoor zorgen dat de hond bij ze blijft. Is dit niet het geval, dan zal ik Karzan beschermen. Hij merkt gewoon te laat dat er een andere hond aankomt en schrikt hiervan.

(Hoewel hij ook leuk kan spelen met andere (bekende) honden)
Liefs Esther
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Als een hond zo op ons af komt stormen buig ik ook even een knietje :ok: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Ik begrijp wel dat je het gedaan hebt, maar begrijp niet zo goed waarom je met een revaliderende hond naar zo'n losloop/speelveld gaat.
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

als wij met Dylan en Ozzy lopen en ik heb ze los, ben ik altijd op mijn hoede.
Als er iemand in de verte aankomt met een hond die ik niet ken doe ik ze vast.
Als dan later blijkt dat het een bekende of een teefje is en ze mogen er mee spelen, gaan ze weer los.
We hebben een keer een knokpartij gehad tussen Dylan en een labrador reu en dat hoef ik niet weer, ook al niet om de DA kosten die we ervan gehad hebben.
Dus ik zou zo'n hond ook ff een knietje geven.
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik houd er ook niet van als 'n vreemde hond ineen keer komt aangestormd. Knietje heb ik nog niet hoeven te gebruiken maar 'n ferme terug en stamp op de grond en roep naar de eigenaar om de hond bij hun te houden. De opmerking m'n hond doet niks heb ik niks aan want Tirsa is geen schatje, zal niet bijten maar flink snauwen en dan weet ik niet wat zo'n vreemde hond doet. Wil dat ook niet afwachten.
myriam1
Actief

antoinette schreef:Ik begrijp wel dat je het gedaan hebt, maar begrijp niet zo goed waarom je met een revaliderende hond naar zo'n losloop/speelveld gaat.
Beter lezen, na een lange revalidateperiode.Ik heb ook wel eens zin om iets anders te zien,dan al bijna 9 maanden rondjes lopen en ik had geen tijd om naar het bos te gaan.Ga liever naar het bos of naar het strand.
Groetjes Myriam
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Ik herken je verhaal heel goed, en ik zou hetzelfde gedaan hebben. Luca heeft als pup groeipijnen gehad en mocht ook alleen aan de lijn uitgelaten worden. Mensen hadden hier weinig begrip voor, en ik moest me altijd bij (honden) mensen verantwoorden, waarom ik zo'n jonge pup "angstvallig " aan de lijn had.
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Luïsa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Luïsa »

Als de baas zijn of haar hond niet in toom houd vind ik het normaal dat je jezelf en je hond beschermd door de andere hond een correctie te geven.
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

myriam1 schreef:
antoinette schreef:Ik begrijp wel dat je het gedaan hebt, maar begrijp niet zo goed waarom je met een revaliderende hond naar zo'n losloop/speelveld gaat.
Beter lezen, na een lange revalidateperiode.Ik heb ook wel eens zin om iets anders te zien,dan al bijna 9 maanden rondjes lopen en ik had geen tijd om naar het bos te gaan.Ga liever naar het bos of naar het strand.
Groetjes Myriam
Je schrijft in je verhaal:
Ik ben daarna wegegaan,omdat ik het niet wilde risceren met mijn hond.Ik corrigeer nooit andermans hond maar dit was uit eigenbelang anders had de hond me ondersteboven gelopen.
Daardoor ging ik er van uit dat je bang was dat jouw hond weer opnieuw geblesseerd zou raken. Dus vandaar ook mijn verbazing dat je dan zo'n soort plek opzoekt :19:
myriam1
Actief

:roll: Snap hem.Natuurlijk blijft mijn hond kwestbaar en loopt grotere kans op blessures maar om hem nu altijd van hondenveldjes af te houden is ook geen optie.Hij wil nu ook wel weer eens z'n speelmakkers ontmoeten en er loopt daar een Vizsla teef waar hij helemaal gek van is.Soort zoekt soort he.Dus als er een kans is dat ze er loopt ga ik er heen.Maar dan moet ik wel oplettenwat er nog meer loopt die dag.Ik kan natuurlijk niet alles voorkomen.Maar probeer zo goed mogelijk een leuk leven voor hem te creeren.
Groetjes Myriam
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Hoi Myriam,

Ik ken deze situaties helaas maar al te goed... Mijn hart slaat altijd een slag over als ik een andere hond op Joy af zie stormen. De angst dat ze bovenop haar springen blijft bij mij gewoon erg groot. Het hoeft van de andere hond niet eens een kwade bedoeling te zijn, maar ook als ze in spel bovenop haar springen gaat ze door haar knie en zit zij met de gebakken peren.

Meestal trek ik een behoorlijke scheur open tegen de aanstormende hond welke dan schrikt en stil blijft staan.

Ik ontwijk losloopgebieden en we lopen eigenlijk alleen met Joy nog in gebieden waar honden aangelijnd moeten zijn. Wel hebben we een gedeelte ontdekt waar ze lekker los kan lopen en waar bijna geen andere honden komen, want loslopen blijft natuurlijk wel erg fijn voor haar.

Hoe gaat het nu met Axel trouwens? Zal zijn knie altijd een zwakke plek blijven of mag je verwachten dat hij hem uiteindelijk weer normaal kan belasten? Ik moet heel eerlijk zeggen dat we bij Joy, nu een jaar na de operatie, nog steeds kleine verbeteringen zien.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Ook een hond die aan het revalideren is moet gewoon mee kunnen zonder dat er allerlei poespas er om heen gebeurt ...

Daar hebben de andere honden bezitters zich maar even in te schikken vindt ik :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik hoop altijd maar dat mocht mijn hond mij verrassen en zoiets doen dat de eigenaar van de andere hond zo wakker is en hem inderdaad buiten spel zet, kan een hoop narigheid vooromen, ik vind dat iedereen het recht heeft zijn hond te verdedigen :denken: zelfs al komt daar enige lichamelijk ingrijpen bij kijken :ok:
myriam1
Actief

Hoi allemaal,
Doe het ook liever af met een behoorlijke keelgrom.Bulderdebulder.Lukt vaak ook altijd heel goed.Maar dit was echt op mij gericht,daarna is er hoorde ik later een andere mevr.omver gelopen door deze hond.Dus de eigenaresse moet hier echt iets aan doen.Bij opspringende pupjes haal ik ook altijd wel iets uit,negeren of een grom.Maar daar zijn de eigenaren vaak blij mee omdat ze het hun hondje net aan t afleren zijn.Ik vind zelf dat je dan al t laat bent maar oke.
Helaas wordt mijn hond nooit meer de oude en zal hij zijn levenlang last houden van zijn knie,maar we houden moed en hopen dat hij nog verder vooruit gaat. zonder pijn.Alleen moet hij dan niet onverwacht van een bruggetje afspringen zoals zondagmorgen,typisch gevalletje van doet hij anders nooit.Gelukkig niets ernstigs gebeurd aleen had ik een hartverzakking van de schrik. :19:
Groetjes Myriam
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:Ook een hond die aan het revalideren is moet gewoon mee kunnen zonder dat er allerlei poespas er om heen gebeurt ...

Daar hebben de andere honden bezitters zich maar even in te schikken vindt ik :ok:
Als je de tijd hebt gehad om ze in te lichten wel ja, anders kun je moeilijk van ze verwachten dat ze weten welke hond er last van z'n knie of z'n rug of heupen heeft. We weten ook niet honderd procent zeker dat deze hond vol op de hond van Myriam was geklapt als ze niet die knie omhoog had gedaan. Dat ze dit deed begrijp ik wel en het andere baasje heeft er verder ook geen probleem van gemaakt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

juist dat vroeg ik me dus ook af, waarom het opzoeken :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:Ook een hond die aan het revalideren is moet gewoon mee kunnen zonder dat er allerlei poespas er om heen gebeurt ...

vind je? veel mensen komen daar om hun honden hun energie kwijt te laten kunnen en hebben daar ook het volste recht toe gezien de weinige postzegels waar honden los mogen, ik zou er in ieder geval nooit naar toe gaan met een hond die nog niet alles kan verdragen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:

vind je? veel mensen komen daar om hun honden hun energie kwijt te laten kunnen en hebben daar ook het volste recht toe gezien de weinige postzegels waar honden los mogen, ik zou er in ieder geval nooit naar toe gaan met een hond die nog niet alles kan verdragen...
Ben ik het mee eens. Ik vroeg me eigenlijk ook een beetje af waarom dan naar een hondenveld. Tuurlijk moet iedereen op zijn eigen hond letten en die hond niet zomaar op alles en iedereen af laten stieren, maar als je het ergens kan verwachten dan is het wel op zo'n veld :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Moos schreef:
malinois schreef:

Ben ik het mee eens. Ik vroeg me eigenlijk ook een beetje af waarom dan naar een hondenveld. Tuurlijk moet iedereen op zijn eigen hond letten en die hond niet zomaar op alles en iedereen af laten stieren, maar als je het ergens kan verwachten dan is het wel op zo'n veld :wink:
O,o, wat zijn jullie weer snel met je oordeel :roll: Enig idee hoe het is om een hond te hebben die moet revalideren? En dan 9 (!) maanden? Ik heb het zes maanden vol moeten houden en dat valt echt niet mee (zacht uitgedrukt). Ook ik ging en ga naar een hondenveldje omdat het verd... het enige in de buurt is!! Andere hondeneigenaren houden dan rekening met je zoals dat heel normaal is en ik ook deed toen het niet mijn eigen hond betrof. Ik zit me hier echt boos te maken om zoveel onbegrip. We zijn niet allemaal in de geweldige omstandigheden dat we de uitlaatmogelijkheden voor het opscheppen hebben.
Ben het dus helemaal eens met de topicstarter. Veel sterkte verder met je hond; ik weet wat het is!

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Esther en Karzan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Esther en Karzan »

malinois schreef:

In dit geval zou ik dus met Karzan, altijd voor de deur, de bosjes moeten opzoeken. Want Karzan zal het nooit kunnen verdragen als er een andere hond als een speer op hem afkomt. Hij zal het wel door hebben, maar door zijn handicap gewoon veels te laat! En kan het leed al geschied zijn.

Ik vind dat als jij je hond laat los lopen, en hij/zij luisterd niet naar jou, dat ik hem ook mag corrigeren, desnoods door even "hardhandig" te zijn. Als de desbetreffende hond er maar van schrikt.

Met jouw stelling zou ik dus nooit bij een hondenveld kunnen komen, nooit in een bos of nooit op een strand. Enkel voor de deur, want dan kan ik snel naar binnen vluchten als er een hond, die door zijn baas niet gecorrigeerd kan worden, aan komt stieren?!?
Liefs Esther
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moon schreef:
Moos schreef:
malinois schreef:

O,o, wat zijn jullie weer snel met je oordeel :roll: Enig idee hoe het is om een hond te hebben die moet revalideren? En dan 9 (!) maanden? Ik heb het zes maanden vol moeten houden en dat valt echt niet mee (zacht uitgedrukt). Ook ik ging en ga naar een hondenveldje omdat het verd... het enige in de buurt is!! Andere hondeneigenaren houden dan rekening met je zoals dat heel normaal is en ik ook deed toen het niet mijn eigen hond betrof. Ik zit me hier echt boos te maken om zoveel onbegrip. We zijn niet allemaal in de geweldige omstandigheden dat we de uitlaatmogelijkheden voor het opscheppen hebben.
Ben het dus helemaal eens met de topicstarter. Veel sterkte verder met je hond; ik weet wat het is!

Gr. Marijke
Tja, weet je, ik snap heus wel dat niet iedereen de uitlaatmogelijkheden voor het oprapen heeft liggen, en wat ik ook al zei; eigenlijk hoort iedereen gewoon op te letten. Maar ik vind een hondenveld het dan toch wel een beetje erg opzoeken. Ik bedoel(de) dat trouwens helemaal niet als kritiek ofzo, maar meer als 'iets waar ik over nadacht'. :wink:

Ik heb geen hond gehad die moest revalideren, wel een hondje wat in haar eerste levensjaar erg bang was voor grote drukke honden. Dat betekende, en betekent soms nog, ook dat ik niet op hondenveldjes kon gaan lopen met haar. Of tenminste, ik deed het niet omdat de kans er gewoon heel erg inzat dat het mis ging, en dan zat ik met de gebakken peren. En dan nog ging het vaak genoeg wel mis, terwijl ik er op een gegeven moment alles aan deed om op de rustige plekken op de rustige tijden te lopen.

Ik persoonlijk vind van die hondenveldjes echt voor honden die supersociaal zijn, en wel wat kunnen hebben. Met een hond-agressieve hond kan je daar niet lopen, vind ik. Met een hond die angstig kan reageren op andere honden niet, vind ik. En met een hond die lichamelijk erg kwetsbaar is vind ik persoonlijk het ook niet handig.

Neemt niet weg dat ik dus ook zo gereageert zou hebben als de topicstarter, en dat ik ook vind dat die andere baas potverjandorie gewoon op haar hond moet letten, en die onder controle moet houden.
Laatst gewijzigd door Moos op 18 sep 2006 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
myriam1
Actief

Hoi,
Ik was daar omdat een vriendin van mij daar aan woont en ik haar bejaarde dalmatier uit laat en die is niets anders gewent.Ik sla dan twee vliegen in een klap.Ook is het zo dat ik het niet als favoriete uitlaatplek heb maar zoals ik al schreef er een teef looptvan dezelfde grote waar mijn hond helemaal verkikkert op is en ik het tijd vond om hem weer eens lekker te kunnen laten spelen.Toen ik die hond zag zijn we samen met die hond naar een andere plek gelopen.Uitlaatvelden zijn voor mij eigenlijk plekken voor "luie"hondeneigenaren want dan hoef je niet zover te lopen.Ik woon praktisch aan een zeer groot stadspark met diverse hondenvelden.Heb die velden al die maanden vermeden dus als ik er dan na al die tijd weer 1 keer kom zie ik opeens allerlei "vreemde"honden.Het is weer puppie-tijd geweest en er zijn weer heel wat nieuwe honden bijgekomen.De uitlaat mogelijkheden zijn hier ruim voldoende.Soesterduinen,Baarnse Bos,Veluwe alles is binnen bereik.Maar soms wil je je hond met een bekende hond laten spelen.En daar was sprake van.Ik begrijp dat jullie denken dan ga je toch ergens anders naar toe,ja,maar die teef woont ook aan dat veld.Zodoende,nu duidelijk.
Ik vind het ook besmettingshaarden alleen zijn deze velden zo groot als drie weilanden en ruimte zat. :idea: Maar daar ging het niet over de hond maakte een aktie naar mij toe.
Groetjes Myriam
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan!
Als Julia los loopt en ik zie een hond die aan de lijn zit, dan mag ze daar van mij niet eens naartoe, ik roep haar terug en lijn haar dan aan.
Als je hond niet luistert dan hoort hij niet los te lopen, simpel zat.
:zweep:
Moon
Zeer actief

Moos schreef:
Moon schreef:
Moos schreef:
malinois schreef: vind je? veel mensen komen daar om hun honden hun energie kwijt te laten kunnen en hebben daar ook het volste recht toe gezien de weinige postzegels waar honden los mogen, ik zou er in ieder geval nooit naar toe gaan met een hond die nog niet alles kan verdragen...

Gr. Marijke
Tja, weet je, ik snap heus wel dat niet iedereen de uitlaatmogelijkheden voor het oprapen heeft liggen, en wat ik ook al zei; eigenlijk hoort iedereen gewoon op te letten. Maar ik vind een hondenveld het dan toch wel een beetje erg opzoeken. Ik bedoel(de) dat trouwens helemaal niet als kritiek ofzo, maar meer als 'iets waar ik over nadacht'. :wink:

Ik heb geen hond gehad die moest revalideren, wel een hondje wat in haar eerste levensjaar erg bang was voor grote drukke honden. Dat betekende, en betekent soms nog, ook dat ik niet op hondenveldjes kon gaan lopen met haar. Of tenminste, ik deed het niet omdat de kans er gewoon heel erg inzat dat het mis ging, en dan zat ik met de gebakken peren. En dan nog ging het vaak genoeg wel mis, terwijl ik er op een gegeven moment alles aan deed om op de rustige plekken op de rustige tijden te lopen.

Ik persoonlijk vind van die hondenveldjes echt voor honden die supersociaal zijn, en wel wat kunnen hebben. Met een hond-agressieve hond kan je daar niet lopen, vind ik. Met een hond die angstig kan reageren op andere honden niet, vind ik. En met een hond die lichamelijk erg kwetsbaar is vind ik persoonlijk het ook niet handig.

Neemt niet weg dat ik dus ook zo gereageert zou hebben als de topicstarter, en dat ik ook vind dat die andere baas potverjandorie gewoon op haar hond moet letten, en die onder controle moet houden.
Sorry Marloes, ik reageerde nogal vanuit mijn emotie. Daardoor kwam het er wat harder uit dan de bedoeling was. Ik ben nu al maanden bezig om me in allerlei bochten te wringen om het beetje beweging wat mijn hond kreeg (en nog krijgt) wat kwaliteit te geven. Op het veldje in de buurt (met een groepje honden die allemaal als pup met elkaar zijn opgegroeid) krijgt hij in ieder geval zijn sociale contacten. Natuurlijk loop ik daar risico op een doldwaze hond die op hem afkomt; ik loop dan ook constant om me heen te kijken.. Maar maandenlang alleen maar door de straten lopen vind ik geen optie. Ik ga alleen naar plaatsen waar geen wild zit (om niet het risico te lopen dat hij er in volle galop vandoor gaat). Dat maakt dat er maar één ander parkje in aanmerking komt. En je raadt het al; ook daar komen heel veel honden.. Inderdaad is het het minst risicovol om met een kwetsbare hond aangelijnd door de wijk te lopen. Maar een hond heeft naast een lichaam ook een geest en dat laatste probeer ik ook een beetje gezond te houden...
Het is dus allemaal niet zo eenvoudig als het misschien op het eerste gezicht lijkt :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Nanna schreef:Ik kom nooit op hondenveldjes.
Niet vanwege de honden en het gedoe eromheen, maar omdat het vaak haarden van besmettingen zijn.
Zeg het ook altijd tegen mijn pupkopers: blijf voorlopig weg bij die vieze veldjes, in ieder geval tot na de grote enting. En als je de mogelijkheid hebt om ze te vermijden, doe dat dan.
Maar ja, als je niets anders hebt dan moet je haast wel...
Het veldje waar ik het over heb gebruikte ik alleen voor de kleine wandelingetjes. Daarnaast ging ik twee maal daags met de fiets naar de polder of andere plaatsen voor de lange wandelingen. Op het veldje ontmoet Dante zijn vaste vrienden. Daar hij 'enigst hond' is vind ik dat ook heel belangrijk voor hem. Van besmettingen heb ik nooit iets gemerkt.
Gr. Marijke
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Esther en Karzan schreef:
malinois schreef:

In dit geval zou ik dus met Karzan, altijd voor de deur, de bosjes moeten opzoeken. Want Karzan zal het nooit kunnen verdragen als er een andere hond als een speer op hem afkomt. Hij zal het wel door hebben, maar door zijn handicap gewoon veels te laat! En kan het leed al geschied zijn.

Ik vind dat als jij je hond laat los lopen, en hij/zij luisterd niet naar jou, dat ik hem ook mag corrigeren, desnoods door even "hardhandig" te zijn. Als de desbetreffende hond er maar van schrikt.

Met jouw stelling zou ik dus nooit bij een hondenveld kunnen komen, nooit in een bos of nooit op een strand. Enkel voor de deur, want dan kan ik snel naar binnen vluchten als er een hond, die door zijn baas niet gecorrigeerd kan worden, aan komt stieren?!?
ik zou er nooit met een hond naar toe gaan die niet tegen een stootje kan nee, inderdaad. Een van mijn honden moest begin dit jaar vanwege een zware blessure van de een op de andere dag stoppen met de hondensport, dus van 4 x per week zeer intensief trainen naar niks meer... Vanwege die blessure (zware nekhernia) kon hij ook niet veel meer, zeker niet met andere honden spelen. Balletje gooien, z'n favo bezigheid is ook niet meer mogelijk. Hij komt dan ook niet op uitlaatplaatsen waar veel honden komen, naar het bos kan hij niet altijd mee in de auto want als hij er veel last van heeft kan hij zich niet keren in de autokooien. Dus nee voor deze hond geen uitlaatplaatsen aangezien ik niet wil dat andere honden dusdanig moeten worden beperkt omdat ik daar met mijn geblesseerde hond moet lopen... Natuurlijk kun je een hond bij je roepen als er een hond voorbij komt maar dat is seconde werk en geen kwartier wachten voor je hond weer kan spelen omdat er een hond loopt die pijn heeft.. Ik wil dat gewoon niet. Dus regelmatig zit er ook voor mijn hond niks anders op dan aangelijnd uitgelaten te worden of naar plekken waar een losloopverbod is dan maar met het risico op een bekeuring... :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”