Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je eenmaal....

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Als je eenmaal....

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Zeggen mensen tegen jullie ook weleens: Als je eenmaal een xx ras hebt, dan wil je nooit meer anders? En hoe reageren jullie dan?

Ik heb dan vaak de neiging om uit te leggen waarom het ras niks voor mij is, maar doe dat maar niet :mrgreen:

Voorbeeldje. Zo is er een mede-cursist op training (met een Saarloos) die haar ras een uur lang ophemelt en tegen iedere mede-cursist de betreffende zin al gezegd heeft. Prachtige honden hoor, daar niet van, maar toch echt niks voor mij. Iedere hondeneigenaar is toch gewoon blij met z'n eigen hond(en) en z'n eigen ras(sen)? Waarom niet gewoon accepteren dat jouw keuze niet per se iemand anders' keuze is?

Promoten jullie je ras ook?
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 22 sep 2006 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Ik vind dit voor veel meer gelden dan alleen een hondenras.

Hoe veel mensen zweren bij een bepaald merk auto, een bepaald geneesmiddel of een bepaald dieet?
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik vind veel verschillende rassen leuk, dus ook het ras wat ik zelf heb natuurlijk. :mrgreen: Ik promoot ze niet, wel wil ik zo nu en dan iets met trots over ze vertellen, maar goed, ik vertel net zo makkelijk over de mindere kanten. :19:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee hoor, ik promoot het helemaal niet. Niet dat ik de Franse Bulldog geen prachtig ras vind, Tirsa is 'n schat, maar als ik zie hoe ze lichamelijk achteruit zijn gegaan t.o.v. de franse bulldog die we in de jaren 60 hadden zet ik er m'n grote bedenkingen bij. En had ik waarschijnlijk toch niet voor dit ras gekozen.

Maar dan nog, ieder heeft z'n eigen voorkeuren, andere doelstellingen met 'n hond. Voor mij zijn alle honden leuk, zou ze alleen niet allemaal willen hebben.
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Ik heb geen rashond, maar dan zou ik niet zeggen; "als je eenmaal een .... hebt, wil je nooit meer anders".

Misschien in de ik-vorm, maar hoe zou ik nou kunnen zeggen dat als je eenmaal een bepaald ras hebt, je nooit meer voor een ander ras zal kiezen.

De één vind een jack russel een fantastisch karakter hebben, een ander vind het juist een te temperamentvol beestje.

Hoewel elke hond natuurlijk zijn eigen karakter heeft, zal een rashond toch bepaalde typische eigenschappen hebben.
Elk mens is ook anders, dus je eigen ras zal niet iedereen aanspreken.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Heb zelf tot nu toe altijd Labradors gehad, maar om eerlijk te zijn, zie ik ook wel wat in de Mechelse Herder, dat vindt ik ook een mooie hond! :ok:
piep

Ongelezen bericht door piep »

ik promoot niet eens een hond. geef mensen altijd eerst een vragenlijst of ze wel geschikt zijn voor welke hond dan ook. en dan zouden ze eens kunnen kijken welke hond, wat voor de 1 de ideale hond is, is voor de ander niet geschikt. ik moet er b.v niet aan denken heel erg actief met een hond te zijn, agility/doggy dance of zo, terwijl ik een border collie best leuke honden vind om te zien.
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Wij promoten de Franse bulldog ook niet echt, tenzij mensen oprecht geinteresseerd zijn in de bul, dan vertel ik graag over de leuke kanten, maar ook over de nadelen. Wat ik eigenlijk wel altijd bij mensen er probeer in te stampen is dat ze hun hond bij een goede fokker of herplaatsingstichting/asiel moeten halen en niet bij een handelaar. Ik probeer dat wel op een positieve manier te doen zonder ze de les te lezen, want ik wil wel dat ze het van me aannemen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Mensen zeggen dat eigenlijk nooit echt over hun ras tegen mij. Tenminste, niet op een manier dat het me opvalt schijnbaar :mrgreen: :wink:

Ik promoot zelf niks. Alleen als mensen vragen of het makkelijke hondjes zijn, dan ga ik niet roepen dat ze zo vreselijk moeilijk zijn, want dat zijn ze nou eenmaal niet :19: :wink:

(uiteraard roep ik dan ook niet dat ze zooo vreselijk makkelijk zijn dat iedereen er eentje aan kan schaffen. En voor veel mensen zijn ze denk ik ook erg saai :mrgreen: ).
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Tegen mij hebben ze dat inderdaad ook wel eens gezegt en ik geloof er dus geen reet van. Een ras past bij je of niet (en dan verschilt het ook nog per hond hoor natuurlijk). Er zijn onwijs veel rassen die ik leuk vind, maar gewoon niet bij me passen. Hele eigenwijze honden zijn niks voor mij. Een Basset of een Teckel haalt bij mij het bloed onder mijn nagels vandaan en met het koppige van een Bullterriër kom ik ook in conflict.
Ik heb genoeg rassen meegemaakt om te weten dat het met sommige gewoon echt niet klikt. Ook al vind ik een hele hoop dingen aan ze wel leuk.

Zelf promoot ik mijn ras trouwens niet. Ik ben blij dat niet iedereen ze leuk vind :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Esther en Karzan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Esther en Karzan »

Heb geen idee welk van de 3 rassen in Karzan ik dan moet gaan promoten :wink:
Denk vooral dat het soort hond gewoon bij je moet passen, en dat is voor iedereen anders toch?
Liefs Esther
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Nee, ik promoot mijn ras niet. Het is ook niet zo dat we nooit meer wat anders willen, want op het verlanglijstje staan nog een koningspoedel, een newfoundlander, een tibetaanse terrier, een briard, een zwarte rus...en zo nog wat rassen.

Als mensen echt geïnteresseerd zijn in Beardies wil ik best vertellen dat ze heel lief, makkelijk, sportief en dergelijke zijn. Maar ik vertel ook altijd dat het betekent dat ze veel beweging nodig hebben, dat ze veel vuil mee in huis nemen en dat het onderhoud veel werk is. Ik wil dat mensen zeker weten waar ze aan beginnen om te voorkomen dat er straks ergens een gefrustreerde, verklitte Beardie zit omdat de bazen onze honden zo mooi vonden :roll: .
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

hier worden mormels niet de hemel ingeprezen.

ik kan het wel waarderen als mensen volkomen idolaat van het ras dat hun hond is, een beetje op hol slaan en je bijna proberen te overtuigen.

ik laat ze maar vriendelijk leeglopen en stel, nieuwsgierig aagje, zelfs ook nog wat vragen. :mrgreen:

overigens, op mijn werk zit ik zo nu en dan wel 'ns te zwijmelen met een argeloze gast. tijdens een slappe babbel komen we er dan achter dat we allebei hondjes hebben en dan kan het maar zo zijn dat ik met een hotshot captain of industry samen foto's van de wederzijdse honden zit te bekijken. dat is leuk. dat geeft sjeu aan de dag. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door linlin op 22 sep 2006 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Als ik denk dat het echt bij ze past promoot ik ze uiteraard :mrgreen: Maar anders echt niet (of voor de gein :mrgreen: )
Ook niet iedereen kan dezelfde hond leuk vinden en ik hoop ook niet dat dat ooit gaat gebeuren want dan zou het vreselijk saai worden :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik promoot de Boston ook niet. Ben wel bereid om als iemand echt geinteresseerd is allerlei informatie te geven over de Boston.
Ik word de laatste tijd ,als ik in de stad loop te slenteren met Annemoon vaker aangesproken door mensen , maar zit er nu niet echt op te wachten...heb er gewoon de puf niet voor om een half uur te staan babbelen. :N: :mrgreen:
De meesten denken uiteraard dat ze een Franse Bull is :mrgreen:
Ik kan me wel nog een oude vrouw ( jaar of 70 ) herinneren die me aansprak over Moon . Ze had 20 jaar geleden ook een Boston Terrier. Voor we het wisten waren we 20 minuten verder :N: :mrgreen:

Ik ben tot nu toe nog niemand tegengekomen die zijn ras tot aan het irritante toe promoot :mrgreen:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik promoot niet, ik sla juist de andere kant op en raad mensen heel zwaar af een Pei te nemen..
Om heel veel verschillende redenen, maar hoofdzakelijk omdat het de laatste twee tot drie jaar bar en boos gesteld is qua gezondheid
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

o jaaaaaaaaa ik ga tegen iedereen roepen "Neem een kruising jack/york" :N:

Niet dus :wink:

Ken overiges ook geen mensen die dat wel doen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Alleen als ik zeker weet dat het ras bij hun past. Anders ga ik allemaal vreselijke verhalen vertellen over herders :smile: Zodat ze er niet aan gaan beginnen (hoop ik dan :N: )
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik doe dat nooit.

Anne
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

nee, ik promoot zeker geen kruising.

Zelf vind ik het leuk om te horen waarom mensen voor een bepaald ras hebben gekozen. Maar het moet wel leuk blijven en dus geen promotie praatje worden, want dan haak ik snel af.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Marion.

Re: Als je eenmaal....

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Promoten jullie je ras ook?
Nee, nooit. Ik doe zelfs aan anti-reclame. Maar ik kan wel zeggen dat hier altijd één of meerdere retrievers zullen rondlopen, voor zover het mogelijk is.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik vertel mensen wel graag over mijn honden.
Maar dat is meer omdat ik wil dat die mensen inzien dat mijn honden lief zijn en geen monsters zoals vaak wordt gedacht.

Maar ik zal zeker het ras niet promoten, want niet iedere debiel kan met een Staffie omgaan (geldt ook voor veel andere rassen)
:zweep:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik probeer mensen altijd maar op andere gedachten te brengen voordat ze de vergissing van hun leven gaan maken door een Maltezer in huis te nemen. :N: :mrgreen:

Nee geintje.
Ik ga geen ras promoten, het is me zelf ook nog nooit gebeurd dat iemand dat deed. Als mensen info vragen dan geef ik ze dat wel, maar ik ga niet uitgebreid staan vertellen hoe of wat.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Ik promoot niet. Iedereen neemt maar de hond die hem of haar aanstaat.
Had al eerder gezegd dat ik blij ben dat het geen populair ras is, gooien de broodfokkers zich niet snel op dit ras.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nee, dat doe ik niet. Maar ja, er valt ook niet zo veel te promoten wat ras betreft. Billy is een onduidelijke Golden-mix-herplaatser en Silka een onduidelijke Turkse-mix-herplaatser! :wink:

Wat ik wel promoot - als ik al iets promoot - is dat je je vooral heel erg goed moet informeren voordat je kiest voor een hond (rashond, pup, volwassen, herplaatser of wat dan ook).
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rami schreef:

Wat ik wel promoot - als ik al iets promoot - is dat je je vooral heel erg goed moet informeren voordat je kiest voor een hond (rashond, pup, volwassen, herplaatser of wat dan ook).
Zo doe ik het ook :ok:
En ik ben zelf niet 100% "rasvast" :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik promoot mijn Daan altijd maar de cairn terrier eigenlijk niet. Zodra iemand echt interesse heeft begin ik over de "nadelen" van een hond. Ze moeten veel uit, je hebt altijd een oppas nodig enz.
Ik ben dan ook echt verliefd op Daan maar ook erg geintereseerd in andere rassen
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee, ik promoot mijn favoriete ras helemaal niet, temeer omdat ik niet wil dat iedere nitwit een Rottweiler neemt.
Ik kan weleens een praatje maken, maar dan zal ik ook zeker de 'nadelen' opnoemen. Kaya op zich kan ik weleens ophemelen (gewoon omdat je soms weleens trots op je hond bent :wink: ). En daarnaast kan ik in een discussie ook best de goede eigenschappen opnoemen, maar zeggen 'dit ras móet je nemen' of dergelijke dingen, nee dat zal ik absoluut niet snel (of nooit volgens mij) zeggen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als mensen werkelijk interesse tonen ben ik bereid om e.e.a. te vertellen over de Drent.Waarbij eerst de nadelen uitvoerig aan bod komen en dan pas de goede eigenschappen en eigenaardigheidjes :mrgreen:
Ik zeg ook altijd dat het ras bij mij past,maar dat dat zéker niet voor iedereen geldt :wink:
Ik promoot niks en maak eerder anti-reclame om te voorkomen dat mensen een grote denkfout maken.Verder verwijs ik mensen naar o.a. dit forum en andere internetsites over honden en rassen.
Spreek ik bijvoorbeeld een persoon die me een Rottie wil "aansmeren" dan zeg ik eerlijk dat ik het prachtige honden vind om te zien,maar dat het karakter niet bij me past.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik promoot mijn hond ook niet. Ieder heeft zo zijn eigen smaak en neemt een hond die qua karakter bij hem past. Iedere hond heeft zijn voor en tegens vind ik. :roll: Ik erger me dan ook aan mensen die geen andere hond dan die van zich zelf leuk kunnen vinden.
Zijn er mensen die echt geinteresseert zijn in de Landseer, dan komen ook de minpunten aan bod. :wink:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”