Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
loopse teef en reuen
Moderator: moderatorteam
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
loopse teef en reuen
Regelmatig loop ik met iemand samen die een doggenteef en een beaglereu heeft. Nu alleen even niet omdat Catootje loops is. Ten eerste heb ik geen zin om met een loopse teef door het park te lopen en andere hondeneigenaren in de problemen te brengen omdat hun reu achter ons aan loopt en ten tweede heb ik geen zin dat de beaglereu de hele tijd op Catootje loopt te rijden. Nu is ze waarschijnlijk al niet dekrijp meer en net had ik een discussie met de eigenaar van de reu. Hij vond dat we best samen konden gaan lopen, hij hield de beagle wel aan de lijn en Catootje zou hem anders toch wel wegsnauwen. Maar dat laatste is nu net waar ik geen zin in heb, ik vind het niet nodig dat ik Catootje in de positie breng dat ze moet gaan lopen snauwen. Ik houd dus ruim 3 weken aan, omdat Catootje altijd daarna nog een tijd erg lekker ruikt. Ben ik nou truttig en overdreven voorzichtig? Wat vinden jullie?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind hier geen waarheid in. Ik zou ook geen plezier hebben als ik zie dat mijn hond zich irriteert en moet verweren tegen een opdringerige reu dus ik zou ook niet gaan. Maar goed, er zijn mensen die daar gemakkelijker in zijn en vinden dat ze het zelf maar moeten uitzoeken.
Je moet lekker doen wat je zelf wilt.
Je moet lekker doen wat je zelf wilt.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Belle
- Zeer actief
Ik zoek ook geen waarheid hoor
. Ik kreeg alleen net even het gevoel dat ik erg overbeschermend bezig was met Catootje en vroeg me af hoe anderen daarover denken. Ik zal waarschijnlijk ook niet mijn gedrag erdoor laten veranderen. Alleen weet ik dan dat ik truttig ben
.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind je niet truttig hoor
morgen gaat Beau alleen naar de kapper omdat Jeda dus loops is. De hond (reu) van mijn vriendin gaat ook altijd mee, maar nu laat ik Jeda dus maar thuis. Kan moeilijk van de trimster verlangen dat ze de hele tijd oplet.

In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Oepsss ik ben van de week dan heel fout geweest.
Ik had afgelopen donderdag afgesproken om met Troy, de broer van Tuana te gaan wandelen. Alles leuk en wel, maar Tuana is woensdag loops geworden (maand te vroeg). de vraag was, zullen we gaan wandelen, ja of nee? Normaal is Troy namelijk best een hond die op loopse teefjes reageert en voorgaande keren heeft hij ook op Tuana gereden.
Toch de gok genomen. en het ging super
Troy heeft 2x tussen de benen van Tuana gezeten om te snuffelen. De overige 1,5 uur hebben ze alleen maar achter elkaar aan gerend
Ook halfzus Whoopie was mee, ze hebben met zijn 3en heerlijk gespeeld, gerend en gezwommen. Totaal was er geen abnormale interesse in Tuana. Het was een groot losloopgebied en we kwamen nog 2 reuen tegen. Die liepen Tuana straal voorbij, ze keken niet eens op of om.
Ik blijf erbij dat sommige niet aantrekkelijk ruiken. Nanni is gestereliseerd en werd soms wel eens verkracht door andere honden. Dat hebben ze bij Tuana nooit gehad, zelfs niet tijdens de loopsheid
Ik denk dta mijn kleine meid niet zo aantrekkelijk is 
Ik had afgelopen donderdag afgesproken om met Troy, de broer van Tuana te gaan wandelen. Alles leuk en wel, maar Tuana is woensdag loops geworden (maand te vroeg). de vraag was, zullen we gaan wandelen, ja of nee? Normaal is Troy namelijk best een hond die op loopse teefjes reageert en voorgaande keren heeft hij ook op Tuana gereden.
Toch de gok genomen. en het ging super

Ik blijf erbij dat sommige niet aantrekkelijk ruiken. Nanni is gestereliseerd en werd soms wel eens verkracht door andere honden. Dat hebben ze bij Tuana nooit gehad, zelfs niet tijdens de loopsheid

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind je niet truttig.
Als ik met een loopse Bente over een losloopgebied of door een park loop ben ik net de rattenvanger van Hamelen,dus doe ik dat Bente,mezelf en de andere mensen liever niet aan.
Ik hou me dus 3 weken lang bij stukken waar geen los lopende honden mogen komen.
Als ik met een loopse Bente over een losloopgebied of door een park loop ben ik net de rattenvanger van Hamelen,dus doe ik dat Bente,mezelf en de andere mensen liever niet aan.
Ik hou me dus 3 weken lang bij stukken waar geen los lopende honden mogen komen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik moet zeggen dat als Jeda loops is er wel veel reuen van slag zijn. De jack van de overkant plast ineens in huis en huilt 's nachts als een wolf. Ook als Jeda er niet bij is krijg ik veel aandacht van reuenjidde schreef:Ze was dus 2e dag ook pas loops.
Maar toch, als ik het hier soms lees, moet ik altijd een horde reuen voor mijn deur verwachten en hele kuddes achter ons met uitlaten :N:

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ach ja, die reuen zijn er ook, mijn Bo is ook even zo geweest, maakte niet uit in welke periode de teef zat, hij was geil.. gelukkig duurde dit niet zo lang bij hem ( klein jaartje ofzo hahah)jidde schreef:Ze was dus 2e dag ook pas loops.
Maar toch, als ik het hier soms lees, moet ik altijd een horde reuen voor mijn deur verwachten en hele kuddes achter ons met uitlaten :N:
ollie bv, die reageert echt alleen op dekrijpe teven

- Belle
- Zeer actief
Catootje schijnt ook wel erg lekker te ruiken, al enige tijd voor ze loops wordt en daarna ook nog wel een tijdje. Bovendien is de beagle een erg hitsige reu.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
tja misschien ook, maar blijf er toch bij, dat het meer aan de reu ligt, anders zou Ollie ook verschillend reageren, omdat een teef dan beter/lekkerder oid ruikt.jidde schreef:Daarom blijf ik er ook bij dat de ene teef nou eenmaal lekkerder ruikt als anders. Als ik bv lees dat Bowie van Tamara tussen de loopsheid door verkracht word door andere honden...Man, wat ruikt Bowie dan lekker
en zo ken ik meer reuen, of ze reageren echt alleen als er iets te halen valt ( of iig nog gewoon corrigeerbaar als het anders is) of ze zijn gewoon heel snel geil ( soms ook een stuk overwicht van de eigenaar)
Ik hou wel een week of 4 aan, dat ik op Mieppie duik als ik vreemde reuen (dus waarvan ik niet weet of ze gecastreerd zijn) aan hou. Beter voor dan tegen zijn, is mijn motto.
Leuk mee oplopen met een intacte reu zou ik niet doen op 3 weken. Sowieso probeer ik dat oplopen te mijden, dus zo heb ik een leuk excuus
Leuk mee oplopen met een intacte reu zou ik niet doen op 3 weken. Sowieso probeer ik dat oplopen te mijden, dus zo heb ik een leuk excuus